Toon posts:

Nieuwe Game PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

het is voor mij de hoogste tijd om een nieuwe pc te kopen, op het moment heb ik op mijn kamer een HP Pavilion s7450.nl die alweer 6 jaar oud is. Aan dit ding erger ik me constant, want zelfs mijn muziek hapert soms als ik scroll :'(
Kortom, een nieuwe is echt nodig.
Ik ga na de zomervakantie beginnen met een studie Technische Informatica aan de TU Delft, en hier zal mijn pc dan ook deels voor bedoeld zijn, verder ga ik er lekker op gamen :)
Ik ben dan ook van plan deze vakantie mijn pc in elkaar te zetten, maar heb hier nog niet echt ervaring mee, enige tips zijn welkom!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en schoolwerk, dus vooral programmeren.
Qua games zullen het vooral Skyrim en Battlefield 3 worden, en natuurlijk nog vele leuke nieuwe games die nog uit gaan komen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1800 euro, minder is natuurlijk prettig ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn beeldscherm, dat is een Philips 170x, deze zal ik dan gaan gebruiken als een tweede scherm.
Mijn boxjes, een of ander logitech setje.
Eventueel mijn muis en toetsenbord dat bij mijn Pavilion zat, al zou ik ook graag een nieuwe set willen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al aardig rond gekeken en heb besloten dat ik dit wil:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 99,50€ 99,50
1Iiyama E2473HDS-B1€ 168,-€ 168,-
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,45€ 14,45
1Cooler Master Silencio 650€ 121,50€ 121,50
1Asus GTX670-DC2T-2GD5€ 415,50€ 415,50
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 301,-€ 301,-
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10€ 112,60€ 112,60
1Asrock Z77 Extreme4€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.357,45

Dit is geen complete lijst, want ik heb mn twijfels over andere onderdelen.
Ik heb geen kaas gegeten van voedingen, dus ik weet ook niet echt wat ik nodig heb, dus hier zoek ik hulp bij.
Verder wilde ik ook een SSD erin hebben, alleen weet ik niet of ik er een van 128 GB of 256 GB van de Samsung 830 series.
Ook dacht ik er aan om een Scythe Mugen 2 Rev. B erin te zetten, alleen hier heb ik ook niet zoveel verstand van, dus hulp is welkom :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst heb ik een beetje een stille pc, vandaar ook de Coolermaster Silencio 650 en eventueel een be quiet! voeding.
Natuurlijk moet alles in de kast passen, mocht dit niet zo zijn dan zat ik te denken aan de Cooler Master HAF 922, maar dan moeten de andere onderdelen zeker stil zijn.

Kan deze samenstelling er weer voor 6 jaar tegenaan? Zoja, wat zal ik tegen die tijd moeten vervangen?

Alvast bedankt _/-\o_

• Kayakyak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 22:24
De processor en het geheugen zijn een beetje overkill voor een game pc. Aan 8GB heb je meer dan genoeg en een i5-3450 is ook voldoende ;) Verder is een ssd voor games niet heel belangrijk, maar ik zou er wel eentje inzetten. Verder is de Scythe Mugen een prima koeler.

Een vraagje nog: Ga je overklokken?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snell reactie :)
Ik koos juist deze processor en geheugen met oog op de toekomst, zullen deze nog steeds voldoen over 5 jaar?
Als dat het geval is dan neem ik deze 2 namelijk gewoon.
Dan wordt het dus een 128 GB SSD van Samsung en een Scythe Mugen.
Nu alleen nog een voeding.

In het begin nog niet, maar later zeker weten :)

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:17

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:12:
Bedankt voor de snell reactie :)
Ik koos juist deze processor en geheugen met oog op de toekomst, zullen deze nog steeds voldoen over 5 jaar?
Als dat het geval is dan neem ik deze 2 namelijk gewoon.
Dan wordt het dus een 128 GB SSD van Samsung en een Scythe Mugen.
Nu alleen nog een voeding.

In het begin nog niet, maar later zeker weten :)
Koop nu een CPU van 150-175 EUR en koop over 2,5 jaar weer een CPU van 150-175 EUR. Dan heb je evenveel geld uitgegeven, maar dan heb je over 2,5 jaar wel weer een stuk snellere CPU (indien ondersteund door het moederbord).

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:02
Als je wil overklokken is de 3450 niet genoeg! je moet een processor hebben met een K er achter (bij Intel) dus een 3570K kan je wel overclocken ;)

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Is dat een budget wat je echt wil uitgeven? Anders zou ik een 2e gtx 670 nemen. Waarom neem je een 16gb dual channel kit en niet een 16gb quad channel kit. Dat is veel goedkoper

Verwijderd

dlmh schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:16:
Koop nu een CPU van 150-175 EUR en koop over 2,5 jaar weer een CPU van 150-175 EUR. Dan heb je evenveel geld uitgegeven, maar dan heb je over 2,5 jaar wel weer een stuk snellere CPU (indien ondersteund door het moederbord).
Ivy is de laatste generatie op 1155, dus dat gaat 'm niet worden :)

Verwijderd

Topicstarter
@Nilsepils, Dan ga ik voor de i5 3570K.

@ionn, dat is echt het maximale dat ik uit wil geven, en ik denk sowieso dat een tweede een overkill is. Goed gezien! nu nog even kiezen tussen 8 dual of 16 quad...

@Camacha, betekent dit dat het beter is om dan toch voor een i7 te gaan nu?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:53:
@Camacha, betekent dit dat het beter is om dan toch voor een i7 te gaan nu?
Nee, want ik zie weinig reden in jouw verwachte gebruik om aan de i7 te gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, duidelijk :)

Dan nu nog de voeding, want ik kan wel wat leuks uitzoeken, maar ik weet niet wat ik nodig heb :P

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05 12:39
Wat voedingen betreft: http://nl.hardware.info/r...700-watt-voedingen-review
Wel handig om te bekijken denk.

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mach2!
Ik heb gekozen voor een be quiet! Pure Power 630W

Nu zie ik alleen dat de kast die wilde (Cooler Master Silencio 650) op het moment bijzonder slecht leverbaar is.
Wat is hiervoor een geschikt alternatief?
Ik wil wel ongeveer dezelfde grootte, of iets groter en het liefst met kabelmanagement.

Verwijderd

Waarom zo'n overdreven stevige voeding? Een GTX670 doet nog geen 200 watt en een 3770K al helemaal weinig, met dikke overclock misschien net 100 watt. Reken nog een riante 50 watt voor overige (rand)zaken en je hebt pas 350 watt.

Waarvoor wil je de rest gaan gebruiken? Een beetje ruim kopen is best een aardig idee, maar dit is wel erg ruim.

• ziggymaster
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
ionn schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:37:
Is dat een budget wat je echt wil uitgeven? Anders zou ik een 2e gtx 670 nemen. Waarom neem je een 16gb dual channel kit en niet een 16gb quad channel kit. Dat is veel goedkoper
uit mijn topic pcbaas;

- Het 16GB quadchannel geheugen wat nu in de OP staat hoeft die specificaties niet te halen, want de 3770K heeft een dualchannel geheugencontroller. Ik zou 2x een 2x4GB dualchannel set halen als je toch 16GB wilt.

Of je het verschil echt merkt weet ik ook (nog) niet..

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:42
Ik zou gaan voor 2x 8GB. Dan heb je alsnog de optie om nog verder uit te breiden zonder modules te moeten vervangen.
Pagina: 1