Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-07 21:02
Beste Tweakers,

Ik heb dit gedeelte van GoT al een tijdje gevolgd maar ik heb nog niet al mijn vragen beantwoord zien worden, vandaar toch maar een eigen topic.

Wat wil ik: een laptop die voornamelijk zal gebruikt worden om te lannen met vrienden.

Games: Battlefield 3 (low is prima), Diablo III, Dota (2), Anno titels

Verdere eisen: bouwkwaliteit moet goed zijn, toetsenbord moet goed zijn, goede wifi/netwerk kaart, processor moet de videokaart niet tegenhouden (ik meen bovendien gelezen te hebben dat Battlefield 3 profiteert van een quadcore, maar wellicht is dat alleen in speciale setups).

Niet zo belangrijk: speakers (zal voornamelijk een headset gebruiken), scherm hoeft niet HD te zijn, glossy/mat is me om het even, touchpad gebruik ik niet, batterij (zit 90% van de tijd aan netstroom), portable (het is niet dat ik er iedere dag mee rondloop, 17" zou dus ook mogen)

Wat heb ik op het oog: Asus K53TK-SX023V (lijkt me een koopje, quadcore, 7670 die de meeste games op medium trekt, voor nog geen 500 euro)
Dell XPS 15 met GT540, i5, volgens de sheet 625 euro
MSI CX640DX-479NL
Asus K53SV-SX542V

De K53 lijkt dus de beste keus, zeker na de uitstekende review van Tweaker zeelandict, of zie ik iets over het hoofd?

Ik kan nog wachten, wil de laptop uiterlijk half juli hebben, dus als jullie daar nog advies in hebben, graag.

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door PascalvE op 13-06-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 15:31
Die laatste Asus heeft is slecht verkrijgbaar en die MSI heeft slechte bouwkwaliteit.

Die eerste Asus is goed, de cpu zal de kaart limiteren maar op 1366x768 kun je BF3 met gemak op low spelen en zonder AA zelfs op medium, die laatste Asus is iets beter dan die eerste maar dat is dat extra geld niet waard.

Die eerste Asus is bij mycom voor 499 euro plus 3 jaar MyCom garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SheepSayMeh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-08 23:13
Ik zit zelf te wachten op laptops met de trinity chips van amd. Ik wil een laptop hebben voor het begin van het studiejaar, maar ik heb nog niks kunnen vinden over eventuele release-datums van laptops met deze chips. Ik zit dus een beetje met een dilemma: koop ik de Asus K53TK-SX023V, of wacht ik nog op trinity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Mizgala28 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:23:
Die eerste Asus is goed, de cpu zal de kaart limiteren maar op 1366x768 kun je BF3 met gemak op low spelen en zonder AA zelfs op medium, die laatste Asus is iets beter dan die eerste maar dat is dat extra geld niet waard.
Dank voor je reactie.

Waarom denk je dat die laatste Asus beter is (voor mijn doel that is). De 540 presteert namelijk gelijk of minder. De processor is beter, maar denk je dat de CPU nog steeds de kaart limiteert als deze wat overklokt wordt (stond in zeelandict's review mooi beschreven, dat dat goed werkt).

Overigens is dat de SX022V bij MyCom voor 500 euro, die heeft de A4 ipv de A6.

Edit: nu zie ik dat de K53 ineens slecht leverbaar is, en sommige websites hebben zelfs de 6720 staan ipv de 6770... Vreemd dat dat zomaar kan (exact zelfde type laptop maar met een mindere andere videokaart).

Edit2: ik zie nu dat het de 6720G2 is, wat een crossfire opstelling is. In de benchmarks lijkt die zelfs beter dan de 6770, iemand ideeën?

[ Voor 24% gewijzigd door PascalvE op 14-06-2012 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Geen idee of ik al mag kicken, maar aangezien de Asus K53TK-SX023V uitverkocht dreigt te raken wil ik graag nog wat meningen horen :), dit topic sneeuwt hier zo snel onder ;).

En ook of iemand weet hoe de 6720G2 opstelling zich verhoud tot de 6770.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
En helaas, de Asus K53TK-SX023V is uitverkocht in alle webshops (gegeven dat ze niet ver boven de 500 zitten) :(. Als iemand nog een adres weet waar ze deze laptop verkopen, dm me!

Shortlist nu:
Dell XPS 17 met GT550, i5, 1080p, volgens de sheet 625 euro.
Asus K53SV-SX542V met gt 540, i5.
MSI CX640DX-479NL met gt 540, i5.

Iemand nog aanvullingen? Ik kan dus tot ongeveer half juli wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
XPS 15 is naar mijn idee de absolute winnaar. Komt ook echt geweldig geluid uit, redelijke goede accuduur en uitstekende bouwkwaliteit. Maar als je specs en performance belangrijker vind dan is de XPS 17 de perfecte alternatief.

Ik vind zelf dat de Asus en MSI (<--- meuk) niet in de buurt komt van de xps 15. En natuurlijk ook niet de grafische kaart van de XPS17

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Geluid en accu zijn dus niet belangrijk. Dus ik denk dat ik voor de specs kies en dus de XPS17.

Of verwacht iemand dat er de komende maand nog een alternatief voor deze prijs komt? En/of de XPS17 nog verder in prijs zakt (toegegeven, de prijs is al erg scherp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Mmm ik word toch een beetje huiverig van de klachten over het XPS 17 Full HD scherm.

Ik stuit nu ook op deze: pricewatch: Asus X5MSV-S1783V

Is alleen bij de Dixons verkrijgbaar :s. Iemand bekend hiermee? Lijkt me een koopje (15 inch 1080p, 540m, i5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levertijd onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Is wel af te halen lijkt. Ik mail ze wel even. Maar is dit een onbekend type oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een rebrand van de N53, wat ik een vrj matige laptop vind. Voor €699 heb je hem met i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
i7 interesseert me niet (zie openingspost). Wat vind je matig aan de N53 (kan ik vast met de zoekfunctie vinden, maar ik ben lui ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toetsenbord is dramatisch, adapter gigantisch. Scherm, accuduur, gewicht, touchpad, speakers, bouwkwaliteit minder dan de nauwelijks goedkopere XPS 15, de koeling is wel erg goed.

Een beetje onzinargumenten nu de XPS 15 niet mer geleverd word met het 1080p scherm. Maar een matige laptop nog steeds. Maar niet echt dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yotem
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-07-2024
Zodra er een XPS15 was met 1080p had ik hem besteld maar helaas. Die nieuwe jongens worden waarschijnlijk veel te duur.

De pricewatch: Asus X5MSV-S1783V leek me een prima keus maar nu twijfel ik na het commentaar van Darkstone. Heb namelijk wel een beetje accuduur nodig en als ik een 1080p scherm heb verwacht ik ook een goed scherm.

Heb je nog andere tips? Minimaal i5 met 1080p scherm en redelijke videokaart? Volgens mij niet echt voor die prijs.

Ik heb namelijk een topic geopend met dezelfde eisen als PascalvE dus dacht laat ik hier ook maar posten!

[ Voor 35% gewijzigd door yotem op 21-06-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matige accuduur = 3 a 3.5 uur. Het probleem is alleen dat de XPS 15 4.5 uur doet. Ja, dan valt het tegen.

Maar verder is er niets in het prijssegment, of je moet richting de €800 gaan. Dat lijkt me niet wat je wilt voor een simpele LAN bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Tja, of voor XPS 17 gaan. Er zijn 2 verhalen over het full hd scherm.. Ene vind het *** kwaliteit en de andere vindt het mooi en scherp. Voor 630 euro heb je een 17" laptop met i5 en 4GB aan geheugen. Geheugen erbij kopen kost bijna niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Nee, voor mij maakt de accuduur inderdaad niks uit (zal voor 90% van de tijd op lan's gebruikt worden).

En inderdaad de XPS17 blijft een mooie optie, vind het lastig om in te schatten wanneer ík een scherm nou slecht vind (ik denk dat sommige mensen gewoon veeleisender zijn). En 1080p is toch handig als ik die 10% van de keren wat artikelen wil tikken.

Ik heb toch nog een Asus K53TK-SX023V kunnen vinden (tenminste, als de voorraad klopt), voor 500 euro blijft het een strakke deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
En anders aanmelden bij Dell en hopen dat je een ander type/merk scherm krijgt. Volgens mij heb ik dat ergens gelezen op het forum van Notebookreview...

De verhalen zijn wel oud (ongeveer een jaar oud). Misschien dat Dell ondertussen het scherm heeft veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albert04 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:07:
De verhalen zijn wel oud (ongeveer een jaar oud). Misschien dat Dell ondertussen het scherm heeft veranderd...
Nope. Ik vraag elke keer als iemand tevreden is over dat paneel om mij even een logje te sturen waarop ik kan zien welk scherm er in zit :P . Het is nog steeds dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yotem
@PacalvE
Ik denk dat ik ook maar ga vragen of men de laptop naar een Dixons bij mij in de buurt kan sturen.

@Darkstone
Heb jij enig idee hoe lang de accu van de Asus K53TK-SX023V het volhoudt?
3-3,5 uur geld voor de Asus X5MSV-S1783V? Het scherm zal vast meevallen. Anders kan ik hem iig nog retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:09:
[...]

Nope. Ik vraag elke keer als iemand tevreden is over dat paneel om mij even een logje te sturen waarop ik kan zien welk scherm er in zit :P . Het is nog steeds dezelfde.
Hmm.. oke, dat is jammer. Welke type/merk?

http://forum.notebookrevi...e-your-experience-23.html

Zo lees je dat de ander blij is en de ander vindt het horrible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik niet uit het hoofd. Chi-mie nog iets. Zo'n beetje alle fabrikanten gebruiken dit scherm wel in een paar laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Ja dat klopt. Staat ook in dat forum. Sommigen krijgen bij het omwisselen een LG-Philips scherm.
Ik heb hem deze week besteld. Ik zal es kijken wat voor type ik heb. Wil jij dat ook weten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Nou de Asus K53TK-SX023V en de Asus X5MSV-S1783V staan voor me gereserveerd. Ik wil vandaag de knoop doorhakken (en 1 vd 2 ophalen). Of tóch voor de XPS17 gaan...

Even de pro's en con's (die ik belangrijk vind):

pro
X5: 1080p, i5 2410m
K53: 7670m (presteert iets beter dan de 540), 50,- goedkoper, quadcore (handig voor BF3?)

con
X5: 50 euro duurder, GT540m
K53: 768p, langzame quadcore

Iemand laatste gedachten?

[ Voor 45% gewijzigd door PascalvE op 21-06-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yotem
Ben benieuwd welke je hebt gekozen, laat maar even weten wat je ervan vindt! Als ik namelijk toegelaten wordt voor studie (loting) heb ik toch ook een nodig.

Ben erg benieuwd naar het 1080p scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Nou ik wilde gisteren de K53 ophalen, was een stukje reizen maar ach. Kom ik daar aan, werkt de pin niet (was al de hele dag zo, en men belt niet even). En bij vreemde banken mag ik maar 250 euro pinnen per dag. En ik kon de laptop ook niet op rekening meekrijgen. Na wat gezeur met 2 van de meest klantonvriendelijke werknemers ooit wilden ze dan toch de laptop opsturen en zelf, met moeite, de verzendkosten betalen. Al klopte het rekeningnummer op de factuur niet volgens hen, dus schreven ze er een nieuw nummer op. Maar dat nieuwe nummer stemt ook niet overeen met het nummer op de website... dus ik heb de klantenservice maar gemaild...

Lang verhaal kort, ik heb nog niks. Beide zijn nog gereserveerd voor mij, maar in principe ga ik voor de K53, vind de specs iets belangrijker dan het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yekurtal
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
PascalvE schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:28:
En helaas, de Asus K53TK-SX023V is uitverkocht in alle webshops (gegeven dat ze niet ver boven de 500 zitten) :(. Als iemand nog een adres weet waar ze deze laptop verkopen, dm me!

Shortlist nu:
Dell XPS 17 met GT550, i5, 1080p, volgens de sheet 625 euro.
Asus K53SV-SX542V met gt 540, i5.
MSI CX640DX-479NL met gt 540, i5.

Iemand nog aanvullingen? Ik kan dus tot ongeveer half juli wachten.
Gelukkig was ik daarnet bij de mediamarkt. Hier heb ik hem gezien voor €529 zelf ga ik hem halen over ongeveer 2 a 3 weken.
PascalvE schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:01:
Nou ik wilde gisteren de K53 ophalen, was een stukje reizen maar ach. Kom ik daar aan, werkt de pin niet (was al de hele dag zo, en men belt niet even). En bij vreemde banken mag ik maar 250 euro pinnen per dag. En ik kon de laptop ook niet op rekening meekrijgen. Na wat gezeur met 2 van de meest klantonvriendelijke werknemers ooit wilden ze dan toch de laptop opsturen en zelf, met moeite, de verzendkosten betalen. Al klopte het rekeningnummer op de factuur niet volgens hen, dus schreven ze er een nieuw nummer op. Maar dat nieuwe nummer stemt ook niet overeen met het nummer op de website... dus ik heb de klantenservice maar gemaild...

Lang verhaal kort, ik heb nog niks. Beide zijn nog gereserveerd voor mij, maar in principe ga ik voor de K53, vind de specs iets belangrijker dan het scherm.
Ga je dan wel een review schrijven, want aangezien ik hem binnenkort ga kopen ben ik wel wat benieuwd.

Greetz,
- yrxcf

[ Voor 41% gewijzigd door yekurtal op 22-06-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 19:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

Vinand schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:14:
Ik vind zelf dat de Asus en MSI (<--- meuk) niet in de buurt komt van de xps 15. En natuurlijk ook niet de grafische kaart van de XPS17
Asus en MSI meuk?? :X

Een fatsoenlijke MSi en Asus zijn één van de betere laptops qua kwaliteit. Zeker gezien de prijs/kwaliteitsverhouding. Daarnaast biedt MSi gewoon top garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI is weldegelijk meuk in dit segment vind ik.. Over asus valt de discussieren, maar asus heeft in het mainstreamsegment vooral missers uitgebracht, al is de K53 erg goed. Dat ding heeft de NBBG dan ook een keer of 3 gewonnen.

De XPS 15 is gewoon heel veel goedkoper dan de MSI en K53, beter dan de MSI, en afhaneklijk van je eisen beter of slechter dan de K53 (de XPS is beter gebouwd en heeft veel betere speakers, De K53 is lichter en heeft 2 jaar garantie). Neem de GT 525m als dat scheelt, en niet de GT540m, je kan hem toch overclocken: het is namelijk dezelfde kaart. Tevens is de dell GT550m gelijk aan wat andere merken als GT555m verkopen, maar wederom lager geclockt. Overclocken is een eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 19:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

Vandaar dat ik zei 'fatsoenlijke'. Met een MSi G-serie (bijvoorbeeld) sla je niet snel de plank mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
@Darkstone de K53 is 500 euro (toegegeven, bijna nergens meer voor die prijs te krijgen). De XPS15 in de goedkoopste opstelling 525 geloof ik (met korting), en de specs zijn minder.

@yrxcf een uitgebreide review ga ik niet schrijven. 1. Zeeland ICT heeft al een uitgebreide review gegeven (toegegeven vooral gespitst op overklokken). 2. ik heb er de tijd niet voor om alles uitgebreid te testen. Ik kan je wel laten weten wat ik er in het algemeen van vind, sure. En als je vragen hebt wil ik die best beantwoorden (evt. via DM). Plan is nu om komende week de K53 op te halen, want vandaag was de pin nog steeds kapot (stel amateurs)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
The Inquisitor schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 18:04:
Vandaar dat ik zei 'fatsoenlijke'. Met een MSi G-serie (bijvoorbeeld) sla je niet snel de plank mis.
G series is over het algemeen juist dramatisch... Throttling, matige keyboard + touchpad

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GE, ja. De GX levert over het algemeen wel veel prijs/prestatie rond de €1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 20:41:
GE, ja. De GX levert over het algemeen wel veel prijs/prestatie rond de €1200.
true daarover heb je zeker gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yotem
Aangezien de ASUS K53TK-SX023V overal uitverkocht is, is dat voor mij in ieder geval geen optie meer. Gemiste kans maar helaas.

Nu las ik dat er dus een nieuwe serie van ASUS aankomt (of al is aangekomen), kunnen jullie mij daar meer over vertellen?

Heb nog steeds een laptop nodig met budget rond de 600 euro. De K53TK-SX023V leek de oplossing maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
En eindelijk de K53 binnen, nog niets mee gedaan overigens.

@Yotem als ik nu een laptop zou moeten kiezen zou ik waarschijnlijk voor de goedkoopste Dell XPS 15 of de Dell XPS 17 zijn gegaan. Aangezien die 1080p asus ook slecht tot niet meer verkrijgbaar is. Succes met je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Even terug over de kwaliteit van het Dell XPS 17 scherm. Ik heb momenteel mijn XPS 17 ontvangen en heb gelijk gekeken wat voor scherm in de laptop zit.

@Darkstone, is dit het scherm wat je bedoelde?

Monitor
Windows description...... Algemeen PnP-beeldscherm
Manufacturer............. LG Display
Plug and Play ID......... LGD02DA
Data string.............. VCV1F‚173WF1 [*CP437]
Serial number............ n/a
Manufacture date......... 2010, ISO

Of heb ik nou net geluk dat ik de "goede" heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Damn wat installeert Asus veel crap. Echt ongelofelijk veel zooi en zelfs de beruchte Bing Bar was VERPLICHT bij de Windows installatie. Toch wel een minpuntje, maar ik geloof dat dit een trend is bij alle laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij alle laptops behalve... Dell

Verwijderd in "welk laptop merk heeft de minste nutteloze software?"
albert04 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:47:
Even terug over de kwaliteit van het Dell XPS 17 scherm. Ik heb momenteel mijn XPS 17 ontvangen en heb gelijk gekeken wat voor scherm in de laptop zit.

@Darkstone, is dit het scherm wat je bedoelde?

Monitor
Windows description...... Algemeen PnP-beeldscherm
Manufacturer............. LG Display
Plug and Play ID......... LGD02DA
Data string.............. VCV1F‚173WF1 [*CP437]
Serial number............ n/a
Manufacture date......... 2010, ISO

Of heb ik nou net geluk dat ik de "goede" heb?
Dat is het 3D scherm. Of dell gebruikt tegenwoordig een ander type mat scherm (waar ik heel blij van ga worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Ach ik las dat er bij Dell ook wel wát programma´s waren die er gelijk af konden, maar wellicht niet zo veel.

Update van mijn bevindingen: stock draait hij BF3 in ieder geval niet, ik haal 20fps op low, zonder iets aan te passen.Valt me best tegen eigenlijk, maar wellicht is het de processor die de boel remt.
0
Update 2: na de overklok van de processor haal ik 50 fps op low, jup het was de processor ;).

[ Voor 13% gewijzigd door PascalvE op 29-06-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:21:
Bij alle laptops behalve... Dell

Verwijderd in "welk laptop merk heeft de minste nutteloze software?"

[...]

Dat is het 3D scherm. Of dell gebruikt tegenwoordig een ander type mat scherm (waar ik heel blij van ga worden).
Haha.. ga maar blij worden, want ik heb geen 3D besteld. Ik heb i5 met gt550m.. :)
of ik heb gewoon geluk of ze leveren het nu met een LG scherm.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://us6.memecdn.com/party-hard_o_370452.jpg

Maar dat is zeker goed nieuws. Nu hoef ik niet meer iedereen om de oren te slaan met bronnen hoe slecht de gemiddelde persoon het scherm wel niet vind. Nu de rest van de fabrikanten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Lol.. idd, en volgens mij heeft de 3D uitvoering een glossy scherm. Ik heb hier een matte.. :)

Door de slechte verhalen hier op het forum en op het forum van Notebookreview, was ik erg benieuwd naar de kwaliteit van het scherm. Gelijk bij het uitpakken ben ik er goed naar gaan kijken, maar toen viel mij echt op hoe scherp en mooi het scherm was. Ik vroeg mij eigenlijk af of ze niet aan het "mierenneuken" was. Ik had namelijk ook een HP Probook 6560b laptop naast de dell staan en dat scherm is echt stuk slechter dan van de Dell. Toen heb ik dat programmatje van het forum van Notebookreview (dat heb jij volgens mij gepost) gedownload en gerund... :) Ik ben hier wel erg happy mee.

Ik ben benieuwd naar de overige nieuwe XPS 17 eigenaren.. :)
Pagina: 1