US Keyboard Layout?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-MeLLeR
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 18:24
Weet 1 van jullie of ze bij de Applestore in Amsterdam ook MacBooks met US Keyboard layout verkopen of alleen met Nederlandse layout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:38
Die dingen hebben ze waarschijnlijk niet liggen, maar ze kunnen ze wel bestellen. Wat let je om even te bellen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:27
Ehm ik weet niet wat je bedoelt met US keyboard layout maar in Nederland wordt bijna altijd de US-International lay-out gebruikt die marginaal afwijkt van de US lay-out, eigenlijk gewoon helemaal niet afwijkt. Dus volgens mij heb je dan geen probleem, toch?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-MeLLeR
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 18:24
Tilde (~) zit in NL layout toch naast de Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Davidshadow13 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:59:
Ehm ik weet niet wat je bedoelt met US keyboard layout maar in Nederland wordt bijna altijd de US-International lay-out gebruikt die marginaal afwijkt van de US lay-out, eigenlijk gewoon helemaal niet afwijkt. Dus volgens mij heb je dan geen probleem, toch?
Het Nederlandse Apple-toetsenbord wijkt daadwerkelijk erg af van US-INTL. Om die reden heb ik mijn MBP ook apart besteld.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Davidshadow13 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:59:
Het grootste probleem is de "enter"-toets die toch redelijk verschilt in beide landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:27
The-MeLLeR schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:02:
Bij mij toch altijd nog naast de 1. :P
posttoast schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:03:
[...]

Het Nederlandse Apple-toetsenbord wijkt daadwerkelijk erg af van US-INTL. Om die reden heb ik mijn MBP ook apart besteld.
Oh Apple houdt er dan zeker weer een eigen layout op na. >:) Want volgens Wikipedia is er eigenlijk geen verschil tussen US en US-international ook de enter toetsen zijn hetzelfde. Maar Apple zal het nooit eens hetzelfde doen als de standaard heb ik het idee.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Davidshadow13 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:06:
[...]

[...]

Oh Apple houdt er dan zeker weer een eigen layout op na. >:) Want volgens Wikipedia is er eigenlijk geen verschil tussen US en US-international ook de enter toetsen zijn hetzelfde. Maar Apple zal het nooit eens hetzelfde doen als de standaard heb ik het idee.
Apple houdt zich wel degelijk aan de standaard, namelijk aan de standaard van een Nederlandse layout. Alleen zijn er vrij weinig andere fabrikanten die toetsenborden in die layout verkopen.

Nederlands:
Mac toetsenbord NL

US:
Mac toetsenbord US

Voor alle duidelijkheid: wat jij waarschijnlijk zoekt is een US toetsenbord, geen US International. Ik zei in mijn eerdere post dat ik zelf US International heb, maar dat is dus niet zo.

[ Voor 24% gewijzigd door posttoast op 13-06-2012 16:17 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:21

lasharor

7 december 2004

The-MeLLeR schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:02:
Op mijn macbook met NL layout wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Ik vind die enter op de Nederlandse lay-out zo onmogelijk klein en onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Didyoumeetmax? schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:18:
Ik vind die enter op de Nederlandse lay-out zo onmogelijk klein en onhandig.
Inderdaad, werkt echt waardeloos. Hier ook zo'n US layout MBP en toetsenbord (die laatste zelfs uit Amerika over laten komen, kon je destijds niet los bestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel 58
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 15:37

Dark Angel 58

Peace!!!

Tom schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 20:36:
[...]

Inderdaad, werkt echt waardeloos. Hier ook zo'n US layout MBP en toetsenbord (die laatste zelfs uit Amerika over laten komen, kon je destijds niet los bestellen).
Had je soms een bedraad amerikaanse toetsenbord besteld?
Heeft nederlandse Apple Store het niet? Ik heb wel draadloze amerikaanse toetesenbord gevonden.
Maar ik kon een bedraad amerikaanse toetsenbord niet vinden.

Maar eerlijk gezegd, weet ik het verschil tussen Engels International toetsenbord en US International toetsenbord helemaal niet. Maar ik denk dat ze gelijk zijn.

Na zomer ga ik een nieuwe Mac Book Pro met Retina display en echte amerikaanse toetsenbord layout kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322649

Davidshadow13 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:06:
[...]
bij mij naast de Z, dus heb dan denk NL toetsenboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:50
Anoniem: 322649 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 17:33:
[...]

bij mij naast de Z, dus heb dan denk NL toetsenboard
Aan je spelling te zien heb je een denglish toetsenbord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322649

oohh schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 17:57:
[...]

Aan je spelling te zien heb je een denglish toetsenbord :P
haha flauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05 12:54

GJ007

:)

ik ben iig heel blij dat ik destijds een us voor mijn mbp besteld heb...

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-05 17:23
Via de Apple store kan je altijd het toetsenbord selecteren.
Zelf koop ik ook altijd US indeling, dat EU enter blok vind ik echt lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-05 15:33

Kajel

Development in Style

Ik zag pas toen ik mijn bestelling voor een MBP geplaatst had, dat ik voor de NL/International layout gekozen had (weet niet uit mijn hoofd welke). Ik had ook liever de ~ bovenaan gehad, en een platten enter. Aan de andere kant, je went er snel genoeg aan, dus maak me er niet zo druk om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:12
Ik heb toevallig gisteren gebeld met de Apple Store in Amsterdam, onder andere met de vraag of ze een US keyboard konden leveren. Ook wilde ik graag weten of je de 12% TU Delft korting daar kon krijgen op vertoon van je campuskaart.

Die man vertelde mij toen dat ondanks dat de korting inderdaad in de winkel te verkrijgen is, het niet mogelijk is om via de winkel een model te bestellen die daar niet op voorraad is, om hem daarna daar op te halen. Jammer, want ik zou hem zo snel mogelijk willen bestellen, maar ben bang dat hij dan bezorgd wordt als ik nog op vakantie ben.

Maar om het verhaal kort te maken: Het bestellen van een mac met US keyboard via de Apple Store Amsterdam is (volgens hen zelf) niet mogelijk, dat zul je zelf moeten doen via de Online Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
Toch wel vreemd dat een Apple store niet een aangepaste versie van de MacBooks kan bestellen voor hun klanten.
Kleine moeite en net een beetje extra service voor hun klanten, er zijn ook nog steeds mensen die niet graag online bestellen om wat voor reden dan ook.
Van een Apple retailer kan je dat nog verwachten dat ze zoiets niet doen.

Overigens kan je ook niet echt meer aan op de datum van afleveren, meestal was dit heel nauwkeurig.
De bezorgdatum van mijn MBPr was eerst gister, toen werd dat vandaag maar hij werd afgelopen dinsdag al bezorgd. (eerder is altijd leuker natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
Ik ben er dus nog steeds niet uit of ik hem voor of nadat ik op vakantie ga mijn Air ga bestellen. Ik hoor van veel mensen dat hij te vroeg wordt bezorgd en ik wil echt graag thuis zijn als hij bezorgd wordt. Heb namelijk geen idee wat ze er mee doen als ik hem niet aanneem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
Muchachooo schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:53:
Ik ben er dus nog steeds niet uit of ik hem voor of nadat ik op vakantie ga mijn Air ga bestellen. Ik hoor van veel mensen dat hij te vroeg wordt bezorgd en ik wil echt graag thuis zijn als hij bezorgd wordt. Heb namelijk geen idee wat ze er mee doen als ik hem niet aanneem :P
UPS kennende bellen ze je wat te doen, Apple zet altijd het telefoon nummer op het adres label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-05 12:06
Je kan ook langs APR's gaan. Ze hebben vaak wel bij een winkel een US versie staan van het toetsenbord of MacBook die je wil. Ben vorig jaar langs de iCentre gelopen, en had gewoon keus uit verschillende HDD upgrades. Maar misschien had ik gewoon mazzel.

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Apple houdt zich wel degelijk aan de standaard, namelijk aan de standaard van een Nederlandse layout.
Helemaal niet, de Nederlandse layout ziet er zo uit. Apple gebruikt voor NL gewoon de VS indeling met een iets anders gevormde Enter knop tov de Amerikaanse versies.

Ik heb zo'n Nederlandse indeling, fcking irritant, vooral doordat de () toetsen 1 locatie naar links verschoven zitten. En de @ knop helemaal linksboven, de ? rechtsboven, aaargh...

[ Voor 43% gewijzigd door Dreamvoid op 06-07-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44
Muchachooo schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:53:
Misschien een beetje decadent, maar laten leveren op je vakantie adres? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
Haha dat is wel erg vergezocht. Nee als hij dan een dag te laat wordt geleverd heb ik helemaal een probleem :P
Pagina: 1