Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelensman1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 10:49
Heey,

Heb een 4890 overgenomen van een tweaker. Na er 2x een 6pin connector in te hebben gestoken, en de computer aangedrukt te hebben, gaf hij geen beeld. De onboard conncector geeft wel beeld. De vorige videokaart (5670) gaf en geeft ook gewoon beeld. Er gaan bij het opstarten 3 lampjes branden op de videokaart, die snel weer uit gaan, volgens mij betekend dit dat de self-diagnose van de videokaart succesvol verlopen is.

Aangezien de volgorde in m'n BIOS volgens mij goed staat, denk ik dat de kaart niet getecteerd word.

Wat kan het probleem zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door boelensman1 op 13-06-2012 15:14 ]

CTO van Appeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:58
Even weer aansluiten op de interne kaart. Checken in de bios welke input hij pakt als beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09

epic_gram

undercover moderator

Geef eens de verdere specificaties van je systeem.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:06
Ik heb ook wel eens zoiets gehad, stond in heb BIOS bij "primary graphics" => "intergrated" ja dan slaat ie de kaart gewoon over. Kijk even of je zoiets ziet staan daar.

(mocht je niks zien kan je proberen je BIOS te resetten)

edit: als je nu je oude kaart er in steekt geeft die dan beeld? zo ja gok ik dat je nieuwe kaart stuk is, zo nee is het denk bovenstaande bios instelling.

[ Voor 25% gewijzigd door Mattie112 op 13-06-2012 15:39 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelensman1
Specificaties systeem zijn als volgt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SpinPoint T166 HD321KJ, 320GB€ 0,-€ 0,-
1Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC€ 0,-€ 0,-
1Asus M2N68-AM PLUS€ 0,-€ 0,-
1AMD Athlon II X4 630€ 0,-€ 0,-
1Zalman ZM500-HP€ 0,-€ 0,-
1Club3D HD 4890 1024MB GDDR5€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Zal zo ff proberen met de oude kaart.

CTO van Appeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
De fan draait wel en heb je misschien nog meer 6pins kabels aan je voeding hangen? Ik heb er hier 2 liggen wat in CF heeft gedraaid, waarvan 1 onlangs nog schoongemaakt is(te leen?).

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelensman1
Modest71 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:44:
De fan draait wel en heb je misschien nog meer 6pins kabels aan je voeding hangen? Ik heb er hier 2 liggen wat in CF heeft gedraaid, waarvan 1 onlangs nog schoongemaakt is(te leen?).
De fans draaien wel. Kan zo nog wel even proberen met een andere kabel van de voeding (is modulair). Maar aangezien hij succesvol door de selftest heenkomt (lampjes) denk ik niet dat dat het probleem is

Overigens draaien de fans via een losse kabel, dus dat is niet echt een goede indicatie. Het is namelijk aftermarket koeling die aangesloten is als een casefan.

EDIT:
Ben nu bezig m'n bios te updaten, misschien helpt dat :)

EDIT2:
Nope, haalt niks uit, andere videokaart erin, en hij doet het wel.

Ga nu ff kijken of de videokaart het wel doet in m'n main pc

[ Voor 37% gewijzigd door boelensman1 op 13-06-2012 18:02 ]

CTO van Appeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelensman1
Bij m'n main-pc doet hij het perfect, bf3 zonder artifacts.

De rode lampjes waar ik het in de beginpost over had, gaan wel duidelijk minder lang aan bij het opstarten.
Specs van m'n mainpc: inventaris: Mijn PC

CTO van Appeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Dat is goed nieuws!
Zou het kunnen zijn dat je HTPCtje qua voeding het niet zou kunnen trekken? Ik vind het vaag, maar dat zijn pc's :)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelensman1
Modest71 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:19:
Dat is goed nieuws!
Zou het kunnen zijn dat je HTPCtje qua voeding het niet zou kunnen trekken? Ik vind het vaag, maar dat zijn pc's :)
Heb niet zo'n zin om de voeding van m'n main-pc eruit te slopen (cablemanagment...). Volgens mij zou de voeding er geen probleem mee moeten hebben. Zal met een dual-psu setup proberen of er dan wel wat gebeurd.

EDIT:
Heb zonet dual-PSU gedraaid (alles op de 500W, en de videokaart op een 400W voeding). Resultaat hetzelfde.

[ Voor 13% gewijzigd door boelensman1 op 13-06-2012 18:58 ]

CTO van Appeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09

epic_gram

undercover moderator

Voeding zou het, mits hij nog goed werkt, met gemak moeten kunnen trekken. Maar als het niet werkt met je andere voeding zou ik het niet meer weten, en het afschuiven op een IRQ probleem oid.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
epic_gram schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:59:
Voeding zou het, mits hij nog goed werkt, met gemak moeten kunnen trekken. Maar als het niet werkt met je andere voeding zou ik het niet meer weten, en het afschuiven op een IRQ probleem oid.
"IRQ probleem" zat ik ook aan te denken, maar dan zou hij nog beeld moeten geven van de BIOS. "IRQ probleem" had Acer een handje van bij zijn desktops. In BIOS moest je geloof ik ALT F12 of ALT F1 toets gebruiken om daar extra menu opties van bijvoorbeeld de IRQ toe te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelensman1
Overigens, dat heb ik nog niet duidelijk vermeld, heeft de videokaart 3 lampjes, die even branden (2 seconden ofzo) en dan uitgaan. Hieronder een plaatje voor de duidelijkheid.

Afbeeldingslocatie: http://updo.nl/file/cf961726.JPG

CTO van Appeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelensman1
Iemand nog een idee?

Een ander moederboord is de enige optie?

CTO van Appeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond_DogG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 23:24
die lampjes zijn wat je zelf al dacht misschien wel diagnostisch lampjes kan alleen niet uitmaken uit je verhaal welk merk je hebt dus ik zou zeggen.
zoek uit waarom ze lampjes er op hebben geknoopt en wat ze betekenen ,
ze zitten er niet voor de show op en ook niet voor de lol .
als ze niks betekenden dan moeten ze de rest stroom op maken als de pc uit is zo dat er geen static achterblijft
vroeger zat dat ook wel eens op een moederbord . maar dat betwijfel ik ten zeerste

het lijkt er ook op dat het er 4 zijn waarvan 2 wel 1 niet en 1 wel weer brand meestel een teken van lampjes code .

ik ga voor de optie dat je mischien in je bios je prime en sec videokaart goed moet instellen .
en als dat niet werkt toch je voeding na moet kijken kan ook zijn dat 1 van de 6pin kabel kapot is .
zelf een gehad met een sata voeding kabel , je krijgt echt rare klachten .....

edit ( na wat surfen )
productreview: XFX Radeon HD 4890 Black Edition review door frankknopers

hierboven word ook een IRQ probleem vermeld en met een cmos reset van het moederbord opgelost .

[ Voor 14% gewijzigd door Diamond_DogG op 16-06-2012 23:44 ]

Pagina: 1