Toon posts:

Eyefinity problemen met laptopscherm, HDMI en DVI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Zoals de titel al beschrijft probeer ik een 3x1 Eyefinity setup te maken met mijn laptopscherm, 1 scherm dat is aangeloten met HDMI en 1 scherm dat is angesloten met DVI.

Mijn laptop is een Clevo X8100 met de dual Mobility Radeon HD 5870 CorssfireX aan boord.
Echter wil het maar niet lukken om Eyefinity werkende te krijgen.

CCC laat het wel toe om een 2x1 setup aan te maken maar geen 3x1
Zowel mijn laptopscherm als de 2 externe schermen worden wel in CCC gedetecteed.

Ik gok dat ik waarschijnlijk 1 scherm via DP moet aansluiten ipv met HDMI of DVI.
Zou dat kunnen?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:48
Je laptopscherm maakt al gebruik van 1 van de 2 digitale processors (TMDS) voor DVI/HDMI. Om een derde scherm met DVI of HDMI aan te sluiten heb je een actieve DP adapter nodig (duur niet duur) of een passieve VGA adapter (goedkoop maar mindere beeldkwaliteit).

[ Voor 4% gewijzigd door Moning2 op 13-06-2012 13:27 ]

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
Actieve displayport adapters zijn helemaal zo duur niet meer, pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

Als je een 120Hz of Scherm met een resolutie hoger dan 1920x1200 wilt aansluiten wordt het wel een duur grapje want dan heb je dual-link DVI nodig, maar goed dergelijke schermen hebben vaak zelf al een displayport en direct aansluiten op displayport werkt net zo goed als zo een adapter :)

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Moning2 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:08:
Je laptopscherm maakt al gebruik van 1 van de 2 digitale processors (TMDS) voor DVI/HDMI. Om een derde scherm met DVI of HDMI aan te sluiten heb je een actieve DP adapter nodig (duur) of een passieve VGA adapter (goedkoop maar mindere beeldkwaliteit).
Dat is inderdaad een erg logische verklaring. Gezien dat ik geen DP op mijn laptop heb zal 3x1 Eyefinite er niet in zitten.
Tenzij het misschien lukt via dit soort passieve adapter: http://oxfamwinkel.files..../03/dvi-flat_vga_adap.jpg
Maar gezein die ook via DVI moet worden aangesloten zal dat ook niet gaan werken denk ik...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:16:
[...]

Dat is inderdaad een erg logische verklaring. Gezien dat ik geen DP op mijn laptop heb zal 3x1 Eyefinite er niet in zitten.
Tenzij het misschien lukt via dit soort passieve adapter: http://oxfamwinkel.files..../03/dvi-flat_vga_adap.jpg
Maar gezein die ook via DVI moet worden aangesloten zal dat ook niet gaan werken denk ik...
Dat gaat inderdaad niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Het is maar een idee, maar gezien dat er 2 GPU's in CrossfireX in deze laptop zitten, zou het niet mogelijk zijn om de connector van het laptopscherm (ik neem aan dat dit een standaard LVDS verbinding is) aan te sluiten op de 2de GPU?
Hiermee komen de 2 TMDS'en op de eerste GPU vrij zodat deze kunnen toegewezen worden aan de 2 resterende poorten.
Zou dit mogelijk zijn? Tenmiste wanneer de LVDS connector op de gpu zelf zit en het signaal niet via de MXM interface word overgedragen.

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
Als hier dezelde logica als bij de desktop kaarten wordt gebruikt, nee. Bij een desktop crossfire kan je slechts de outputs van een enkele kaart gebruiken.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tenzij je ze uit crossfire haalt... maar of dat dan lekker uitkomt met de aansluitingen vraag ik me sterk af eigenlijk.

Ik denk dat je eerder kunt gaan kijken naar een Matrox Dualhead2go oid.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad de meest gebruiksvriendelijke oplossing, zomaar experimenteren en connectors omwisselen kan wel een heel lelijk uitdraaien.
Bedankt voor de hulp! :)

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:24
Ik gebruik een Kensington Universal display adapter voor extra schermen buiten me standaard vga aansluiting op me laptop. Stuur daar zonder problemen nu 1 x 24 inch 1 x 17 inch en me laptopscherm mee aan. En elk extra kastje is 1 extra scherm. De hoeveelheid kastjes hangt af van je aantal usb poorten natuurlijk, maar een usb hubje helpt daarmee:p

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Pagina: 1