Vroeger kon ik dmv ioreg temperaturen, voltages, rpm, etc van de verschillende componenten opvragen, maar tegenwoordig kan ik het daar niet meer in vinden, blijkt dat het met de komst van de Intel processoren is verdwenen. Het is dan ook al wat jaartjes geleden dat ik hiermee gespeeld heb.
Nu zijn er wel tools die tegen betaling deze sensoren uit kunnen lezen (Hardware Monitor, iStat Pro, etc) maar ik wil eigenlijk niet hoeven betalen om te kijken hoe warm mijn machine wordt. Bovendien zou ik het via de prompt willen uitlezen zodat ik het met geektool op de desktop kan zetten en eventueel richting mrtg of iets dergelijks zou kunnen gooien.
Kent iemand commandline tools of een kext die ik kan laden en aanspreken?
Nu zijn er wel tools die tegen betaling deze sensoren uit kunnen lezen (Hardware Monitor, iStat Pro, etc) maar ik wil eigenlijk niet hoeven betalen om te kijken hoe warm mijn machine wordt. Bovendien zou ik het via de prompt willen uitlezen zodat ik het met geektool op de desktop kan zetten en eventueel richting mrtg of iets dergelijks zou kunnen gooien.
Kent iemand commandline tools of een kext die ik kan laden en aanspreken?