openVPN gebruiken voor iPad

Pagina: 1
Acties:

• Dean88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06-2025
Hallo,

Ik kijk regelmatig TV via mijn iPad met de Ziggo-tv app, ik kan deze app niet buiten mijn wifi netwerk gebruiken omdat deze app alleen werkt met een ip-adres van de provider ziggo.

Aangezien ik regelmatig reis, zou ik het fijn vinden om ook buiten mijn wifi netwerk gebruik te maken van deze app en veilig te kunnen internetten en telebankieren, zodoende wil ik graag een VPN verbinding opzetten.

Ik heb al aardig wat gelezen en ik denk dat openVPN voor mij de beste oplossing is, momenteel heb ik een linux bakkie staan met Ubuntu erop, tevens heb ik een mooie en duidelijk tutorial gevonden waarmee ik een VPN server kan opzetten. Echter loop ik tegen het volgende probleem: In deze tutorial.
(overigens ook andere tutorials) wordt er gebruik gemaakt van certificaten en deze worden dan op de client geplaatst.

Als ik via mijn iPad naar de optie VPN ga kan ik deze certificaten niet plaatsen.

Nu is mijn vraag: Is de betreffende tutorial niet geschikt voor mijn wensen?
Of zijn deze certifcaten niet noodzakelijk?

Ik hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Volgens http://openvpn.net/index....mentation/howto.html#auth zou je ook alleen user/pass moeten kunnen gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dean88
Bedankt voor je reactie, ik ben inmiddels al een stapje verder.
Ik zie dat er al reeds een app voor gemaakt is om de betreffende certificaten op je toestel te krijgen, dit kan met: GuizmOVPN, een jailbreak is wel noodzakelijk.

Ik heb op mn linux bakkie reeds Ubuntu geinstalleerd en openVPN direct acces server, ik ga vanavond even kijken of ik de boel kan configureren.

Verwijderd

Zelf heb ik dit probleem ook gehad met een VPN verbinding vanaf mijn iPad naar mijn NAS-server.

Ik was in eerste instantie ook voor ene openVPN verbinding gegaan en heb hiervoor ook diverse Apps uitgeprobeerd. Toch vond ik altijd dat het niet erg soepel werkte.
Vandaar dat ik i.p.v. een openVPN verbinding voor een PPTP verbinding heb gekozen.
Hier kan gewoon mee verbonden worden d.m.v. een gebruiker en een wachtwoord.
Het gedoe met certificaten is in dit geval dus ook overbodig.

Wel dien je aan te geven op de iPad dat alle verkeer via de VPN verbinding verstuurt dient te worden.
Zodra je dan verbinding met jouw VPN maakt is het mogelijk vanuit andere netwerken dan een Ziggo netwerk gebruik te maken van de ziggo-tv app.

• Dean88
Dit is wellicht ook nog een goede oplossing, hoe heb je die PPTP verbinding opgezet?
Welk OS heb je hiervoor gebruikt?
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:36:
Zelf heb ik dit probleem ook gehad met een VPN verbinding vanaf mijn iPad naar mijn NAS-server.

Ik was in eerste instantie ook voor ene openVPN verbinding gegaan en heb hiervoor ook diverse Apps uitgeprobeerd. Toch vond ik altijd dat het niet erg soepel werkte.
Vandaar dat ik i.p.v. een openVPN verbinding voor een PPTP verbinding heb gekozen.
Hier kan gewoon mee verbonden worden d.m.v. een gebruiker en een wachtwoord.
Het gedoe met certificaten is in dit geval dus ook overbodig.

Wel dien je aan te geven op de iPad dat alle verkeer via de VPN verbinding verstuurt dient te worden.
Zodra je dan verbinding met jouw VPN maakt is het mogelijk vanuit andere netwerken dan een Ziggo netwerk gebruik te maken van de ziggo-tv app.

Verwijderd

Ik heb die PPTP verbinding opgezet via mijn Synology NAS (besturings syteem hiervan), hiervoor hoefde ik zelf vrij weinig te doen. Heb zelf ook niet echt gekeken hoe zo een verbinding opzetten in elkaar steekt.

Wat ik wel weet is dat deze perfect met iOS samewerkt in tegenstelling tot een openVPN verbinding.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 10:26

B2

wa' seggie?

Het ontbreken van OpenVPN support in iOS is echt jammer. De certificaten zijn niet zo zeer het probleem, deze zou je gewoon in een app kunnen stoppen oid, maar OpenVPN wil een extra interface aanmaken en dit mag niet van iOS.

Op discussions.apple.com zijn wel diverse discussies over OpenVPN op de iPad, Apple zou dit echt moeten inbouwen. PPTP is te zwak.

• Dean88
Ik lees goede verhalen over de app GuizmOVPN via openVPN. Ik ga kijken of ik het vanavond werkend kan krijgen. Ik zal later mijn bevindingen met jullie delen :)

Bron:

http://www.guizmovpn.com

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 10:26

B2

wa' seggie?

Dean88 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:31:
Ik lees goede verhalen over de app GuizmOVPN via openVPN. Ik ga kijken of ik het vanavond werkend kan krijgen. Ik zal later mijn bevindingen met jullie delen :)

Bron:

http://www.guizmovpn.com
Leuk, maar daarvoor moet je de iPad jailbreaken. En in de meeste bedrijfssituaties wil je geen gejailbreakte iPads.

[ Voor 8% gewijzigd door B2 op 13-06-2012 15:39 ]

• Dean88
Jah, is geen probleem toch? De nieuwste firmware iOS 5.1.1 is gewoon te jailbreaken ;)
Over de bedrijfssituaties kan ik niet meepraten, maar ik zie niet in waarom een bedrijf hier moeite mee zou hebben. Tenslotte heb je op een laptop ook volledige toegang tot het OS.
B2 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:39:
[...]

Leuk, maar daarvoor moet je de iPad jailbreaken. En in de meeste bedrijfssituaties wil je geen gejailbreakte iPads.

[ Voor 21% gewijzigd door Dean88 op 13-06-2012 15:45 ]

• Dean88
Dat is vreemd, ik volg de betreffende tutorial en heb het bestand: 'interfaces' aangepast.
Mijn server heeft het interne IP: 192.168.1.108
netmask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1
echter na het aanpassen van dit bestand en een herstart van de machine heb ik geen internet verbinding meer.

Weet iemand wat ik fout doe??

Ik heb het volgende aangepast:

# This file describes the network interfaces available on your system
# and how to activate them. For more information, see interfaces(5).
# The loopback network interface
auto lo
iface lo inet loopback
#### NOTE COMMENT OUT THESE LINES (original eth0 declaration) OR DELETE THEM FOR OPENVPN
# The primary network interface
#iface eth0 inet static
#address 192.168.101.10
#netmask 255.255.255.0
#gateway 192.168.101.1
# Set up the bridge interface for OpenVPN
auto br0
iface br0 inet static
address 192.168.1.108
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1
bridge_ports eth0
#### NOTE: If you are running OpenVPN in a virtual machine, then uncomment these lines:
# bridge_fd 9
# bridge_hello 2
# bridge_maxage 12
# bridge_stp off
iface eth0 inet manual
up ifconfig $IFACE 0.0.0.0 up
up ip link set $IFACE promisc on
down ip link set $IFACE promisc off
down ifconfig $IFACE down

[ Voor 4% gewijzigd door Dean88 op 13-06-2012 20:33 ]

• Dean88
Heeft er iemand ervaring met het interfaces bestand?
Als ik het bestand weer aanpas na standaard, kan ik het internet weer bereiken.
Het probleem zit hem dus in het bovenstaande script.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:36

allure

Titaan fase 2/3

Wellicht hier:
#address 192.168.101.10
#gateway 192.168.101.1
Ik doe maar een suggestie...

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Comment die laatste 5 lijnen eens?

[ Voor 5% gewijzigd door Petervanakelyen op 14-06-2012 23:15 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Dean88
Geprobeerd, echter na een reboot is de internetverbinding weer verdwenen. Ik kan dan geen internet sites benaderen of pingen. Ik kan nog wel in de router inloggen.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Dat klinkt als een DNS issue. Je draait toch niet Ubuntu Desktop met NetworkManager aan?

[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 15-06-2012 19:37 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1