Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Allround studielaptop rond 14 inch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nu ik vanaf september ga studeren, heb ik een laptop nodig. Deze laptop zal tevens mijn desktop vervangen.
Er zijn momenteel ontzettend veel laptops beschikbaar met uiteenlopende specs. Ik heb me al jaren niet meer verdiept in computers/laptops en kan daarom wel wat hulp gebruiken.

Wat ik zoek:
-Een goeie allrounder die gebruikt gaat worden voor tekstverwerking, internetten, muziek luisteren, films kijken en zo nu en dan even gamen (vooral FIFA)
-Het scherm moet een diagonaal hebben van maximaal 15.6 inch en het liefst Full HD
-zo licht mogelijk
-Batterij met een zo lang mogelijke levensduur
-Laptop met een goede geluidskaart die in staat is high end koptelefoons aan te drijven van >50 ohm (Sennheiser HD598). In Pricewatch kan je jammer genoeg niet op geluidskaarten zoeken.
-CPU, GPU en RAM: zo krachtig mogelijk.. Er zijn momenteel zoveel verschillende CPU's en GPU's dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik kan hier dus wel wat hulp bij gebruiken. Qua RAM zal 4 gig wel genoeg zijn? Heb momenteel een desktop met Q6700 core 2 Quad @ 2.67 ghz met 3 gig RAM en een 7650GS uit 2008. Dit draait opzich wel prima maar games draaien hier niet goed op door de slechte videokaart.
-prijs: maximaal 750 (het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk)
-HDD: minimaal 500 GB en een klein ingebouwd SSDje waar windows opstaat is ook niet verkeerd (geen idee of laptops dit ook al hebben)
-Betrouwbare laptop van een merk met een goede naam.
-HDMI met full hd support zodat ik films op mijn tv kan kijken
-future proof: met de hardware die erin zit wil ik minimaal 2 a 3 jaar een strak draaiende laptop hebben.
-Ben ik nog iets vergeten? vertel het me

Edit: ik twijfel nu tussen de Asus N55SF-S1060V ( pricewatch: Asus N55SF-S1060V ) die dik 800 euro kost en de Asus N53SV-S1886V (pricewatch: Asus N53SV-S1886V) die met 710 een kleine 100 euro minder kost.

De N55 lijkt een nieuwer model te zijn en heeft een veel snellere GPU maar wel een iets lagere (maar volgens mij verder identiek aan die van de N53) geclockte i7.

Ik vraag me trouwens nog wel af of dit formaat niet té groot is om me te nemen naar colleges e.d.. Heeft iemand toevallig ervaring met laptops van 15.4 inch i.c.m. studeren?

Welke laptop van deze 2 lijkt jullie het beste?

alvast bedankt!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2012 09:37 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:37
http://www.dixons.nl/cata...w/id/19358/category/1081/

Wat dacht je van deze? wees wel snel bij want de aanbieding is maar voor 3 dagen, anders is hij 149 euro duurder.

Verwijderd

Topicstarter
Die ziet er goed uit, maar is de dualcore CPU sneller dan mijn oude Quad Core?

• Mizgala28
Nee niet helemaal, het probleem is dat voor een quad-core laptop een i7 de einigste optie is en dan ben je minimaal 900 euro kwijt, en dan hebben we over 15 inch notebooks, een 14 inch of kleiner met een i7 quad-core zal met gemak boven de 1000 euro uitkomen.

Ook gebruiken niet zo veel programma's alle 4 cores, dus je zal niet bepaald veel missen met een dual-core.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Mizgala28 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:28:
Nee niet helemaal, het probleem is dat voor een quad-core laptop een i7 de einigste optie is en dan ben je minimaal 900 euro kwijt, en dan hebben we over 15 inch notebooks, een 14 inch of kleiner met een i7 quad-core zal met gemak boven de 1000 euro uitkomen.

Ook gebruiken niet zo veel programma's alle 4 cores, dus je zal niet bepaald veel missen met een dual-core.
kijk eens bij asus _/-\o_

deze bv.

15,6"
1920x1080. lekker groot werkoppervlak.
intel I7 2670QM power als je het nodig heb en zuinig in rust.
nidia GT540M zodat hij ook grafisch redelijk mee kan komen.
750GB hardeschijf
7200RPM stukke rapper dan een 5400rpm schijf.
USB 3.0
6GB ram
weegt 2.7kg

prijsje €800

[ Voor 26% gewijzigd door DECOY88 op 13-06-2012 12:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mizgala28 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:28:

hieruit blijkt trouwens dat ie wel iets sneller is http://www.cpubenchmark.n...Core+i5-2450M+%40+2.50GHz

de 2450M is dus het maximaal haalbare in dit segment.
Die samsung lijkt me dan toch de beste keuze ja.

Verwijderd

Topicstarter
DECOY88 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:39:
[...]

deze bv.

15,6"
750GB hardeschijf
USB 3.0
6GB ram
weegt 2.7kg

prijsje €800
ik denk dat 2.7 kg dan toch te zwaar wordt..

edit: toch niet, heb even met wat gewichtjes zitten klooien en het valt reuze mee..
Ik zal de OP even aanpassen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2012 13:00 ]

• Mizgala28
DECOY88 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:39:
[...]

deze bv.

15,6"
750GB hardeschijf
USB 3.0
6GB ram
weegt 2.7kg

prijsje €800
Die ken ik ook wel en dat is een zeer goede laptop voor z'n prijs, echter is hij 15.6inch en niet maximaal 14 inch zoals hier gevraagd werd (lezen is moeilijk he? :D )

Verwijderd

Topicstarter
Mizgala28 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:08:
[...]

Die ken ik ook wel en dat is een zeer goede laptop voor z'n prijs, echter is hij 15.6inch en niet maximaal 14 inch zoals hier gevraagd werd (lezen is moeilijk he? :D )
OP is aangepast: heb de maximale grootte even opgekrikt..

• MrVanDePol
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-01-2022
deleted

[ Voor 99% gewijzigd door MrVanDePol op 13-06-2012 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan maar voor de asus ga pricewatch: Asus N53SV-S1827V
of iemand moet mij nog op andere gedachten kunnen brengen

Ok, zo te zien is de Asus bijna nergens meer leverbaar.. Bij Dixons en Dynabyte moet je hem in de winkel afhalen, maar er is geen enkel filiaal hier in de de buurt (Friesland) waar hij af te halen is.
Als ik hem bij Neckerman ga bestellen ben ik al gauw 100 euro extra kwijt..

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2012 14:31 ]

• MrVanDePol
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-01-2022
Beste sjonedenon deze laptop is 15 inch

KLEUREN SWITCH van Design Studio, Aluminium bewerken
PROCESSOR 3e génératie Processor Intel® Core™ i7-3612QM (6M Cache, up to 3.10 GHz) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Next Day In-Home Hardware Support service bewerken
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-support bewerken
MICROSOFT-TOEPASSINGSSOFTWARE Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook. bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands bewerken
DIEFSTALBEVEILIGING LoJack is niet geselecteerd bewerken
DATASAFE ONLINE BACK-UP DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar bewerken
SYSTEEMHERSTEL Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen bewerken
Accessoires
Ook meegeleverd bij uw systeem
Base Inspiron 7520 Base
Grafische kaart 2GB AMD Radeon HD 7730M
Verzendingsdocumenten Verzendaccessoire: EMEA3 — Documentatie MUI (Multilingual User Interface) - West-Europa/Zwitserland/MEA (Eng, Dui, Fra, Ned, Ita, Ara, Tur)
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (48 Wh)
Niet-Microsoft toepassingssoftware Dvd met hulpbronnen (diagnosemiddelen en drivers) voor de Inspiron 7520
Digital Photography Adobe niet inbegrepen
Hårddisk 1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Detailhandel - Markering Detailhandel - Markering
Detailhandel - Financiële markering Detailhandel - Financiële markering niet inbegrepen
Detailhandel – ‘Drop in Box’-folder Detailhandel – ‘Drop in Box’-folder niet inbegrepen
Registratie detailhandel Registratie detailhandel niet inbegrepen
Retail Information niet inbegrepen
Detailhandel – Technische specificaties Detailhandel – Technische specificaties niet inbegrepen
Optiska enheter 8X DVD+/-RW station
Optische software Optische software niet inbegrepen
Toetsenbord Internal US/International Qwerty Keyboard
LCD-scherm 40 cm(15.6") witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating
Geheugen 8.192 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Cables Stroomkabel van een meter — Europees
Doosverpakking Verpakking: gekleurde verpakking
Trådlösa nätverk Intel® Centrino® minikaart-N 2230,(802.11n + BT 4.0)— Europees
Biometrische identificatie Biometrische identificatie niet inbegrepen
Driver Driver : 2230 Wireless Card
Widi niet inbegrepen
Additional Hard Drive 32GB mSATA SSD--harde schijf
FGA-module A5TRBO1303_038/BTO
Dochterkaart Dochterkaart voor WLAN & MSATA
Documentatie Documentatie niet inbegrepen
Säkerhetskopiering med DataSafe Online Software: DataSafe online back-up van 2 GB, proefperiode van 1 jaar
Bestelgegevens Bestelling voor Inspiron 7520
Oplossing voor diefstalbeveiliging Theft Protection Not Included
CFI inbegrepen (slimme keuze) CFI Included
Gedis-pakketreferentie N0515S12

Hij kost 926,42 (dat is na invulling van de 10% korting code en van deze prijs gaat nog 7% korting vanaf met shopkorting.nl

• Mizgala28
Die zou ik dan meteen nemen, voor dat geld een blu-ray lezer, een nvidia gt555, een quad-core i7 en 3 jaar garantie is echt hemels.

Meteen bestellen, ik ken paar mensen met Medion en het is een prima merk hoor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:51:
[...]

ik denk dat 2.7 kg dan toch te zwaar wordt..
2.93kg zelfs.. maar echt, koop niet de N53. Dat ding doet zo veel dingen matig. Je kan beter even wachten op de N56.

Dat medion een prima merk is is trouwens een argument wat nergens op slaat. Medion verkoopt voor de helft rebranded notebooks van msi. En toevallig verkocht (ik weet niet of dat nog steeds zo is) medion ook de brakste laptop van afgelopen jaar, dit brakke kutding: Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011"... Bij notebooks gaat de regel 'dit is een goed merk' echt niet op. Asus, dell, hp, lenovo, allemaal verkopen ze af en toe wel eens kutdingen.

• Mizgala28
Klopt, maar die Medion is prima, echter prima is alleen pirma.

Even een snel en kort lijstje:

Zeer zeer slechte merken: emachines (budget dochterbedrijf van Acer)

Slechte merken: Acer, Packard Bell

Redelijke merken: HP(de comsumenten serie), MSI

Prima merken: Medion, Compaq

Goede merken; Sony, Dell (consumenten serie), Samsung

Beter dan goed, maar niet zeer goed merken: Toshiba, Asus, HP (zakelijke serie)

Zeer goede merken: Dell (zakelijke serie) Lenovo (zekelijke serie), Apple

En ik heb het hier op kwaliteit, niet op bang for bucks, de consumenten serie van Lenovo staat er niet tussen want ik ken niemand ermee en dus weet ik niet hoe goed die zijn.

Ik heb zelf nu een Toshiba (en helaas daarvoor een eMachine), die Toshiba is bijna 2 jaar oud en werkt nog steeds perfect en ziet er zo goed als nieuw uit, en dat voor 600 euro.

Een lage prijs of een naam betekent niks, ik ken iemand die een Acer heeft en dat ding werkt perfect na nu al bijna 6 jaar, echter gaat zo'n 80% van de Acers binnen 2 jaar gegarandeerd stuk (al is het de touchpad, er gaat altijd iets stuk bij Acer, hoe zuinig je op bent tenzij je de geluksvogel model hebt).

Ik ken ook iemand met een 15 inch macbook uit 2010, de dvd speler ging na 4x gebruik stuk (gelukkig gerepareerd door applecare dus nu heeft hij geen problemen mee).

Je heb zelfs bij de topmerken van die pech modellen, echter is de lijst een indicatie van algemene kwaliteit.

En voor de rest Darkstone, je hebt gelijk :D

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Leuk als je dat soort dingen roept, maar zorg dan dat ze ergens op gebaseerd zijn :X

Even ter informatie: Compaq is de budget-consumertak van HP. Medion maakt voornamelijk op notebookgebied gebruik van MSI en andere bareboneleveranciers (oa Clevo).

De stelling dat 80% van de Acers binnen 2 jaar defect raakt zul je niet hard kunnen maken. Hoewel ik zelf geen fan ben van dit merk zijn return rates voor consumentennotebooks over het algemeen binnen 1 jaar tussen de 5 en 15%.

Elk merk heeft zowel zijn goede als slechte series. Ook Apple, zakelijke Dells en zakelijke Lenovo's hebben series waarbij er hardwareproblemen in zitten die te wijten zijn aan de fabrikanten.

• Mizgala28
Klopt, zoals ik al zei hebben zelfs de "topmerken" die problemen, maar geloos mij maar dat een Compaq kwalitatief beter is dan een consumenten HP.

Verwijderd

Een klasgenoot van mij heeft een compaq die volgens hem de slechtste laptop is die hij kent :P

Verwijderd

Topicstarter
Dat valt best wel mee lijkt mij. Ik ben geen extreme gamer en ik vind deze laptop zelfs ietwat overpowered. Of jij moet nog een goed alternatief weten. De N56 zal ook wel weer wat duurder zijn. 750/800 is mijn absolute bovengrens..
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 22:01:
[...]

2.93kg zelfs.. maar echt, koop niet de N53. Dat ding doet zo veel dingen matig. Je kan beter even wachten op de N56.

Dat medion een prima merk is is trouwens een argument wat nergens op slaat. Medion verkoopt voor de helft rebranded notebooks van msi. En toevallig verkocht (ik weet niet of dat nog steeds zo is) medion ook de brakste laptop van afgelopen jaar, dit brakke kutding: Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011"... Bij notebooks gaat de regel 'dit is een goed merk' echt niet op. Asus, dell, hp, lenovo, allemaal verkopen ze af en toe wel eens kutdingen.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Mizgala28 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 22:39:
Klopt, maar die Medion is prima, echter prima is alleen pirma.

Even een snel en kort lijstje:

Zeer zeer slechte merken: emachines (budget dochterbedrijf van Acer)

Slechte merken: Acer, Packard Bell

Redelijke merken: HP(de comsumenten serie), MSI

Prima merken: Medion, Compaq

Goede merken; Sony, Dell (consumenten serie), Samsung

Beter dan goed, maar niet zeer goed merken: Toshiba, Asus, HP (zakelijke serie)

Zeer goede merken: Dell (zakelijke serie) Lenovo (zekelijke serie), Apple

En ik heb het hier op kwaliteit, niet op bang for bucks, de consumenten serie van Lenovo staat er niet tussen want ik ken niemand ermee en dus weet ik niet hoe goed die zijn.

Ik heb zelf nu een Toshiba (en helaas daarvoor een eMachine), die Toshiba is bijna 2 jaar oud en werkt nog steeds perfect en ziet er zo goed als nieuw uit, en dat voor 600 euro.

Een lage prijs of een naam betekent niks, ik ken iemand die een Acer heeft en dat ding werkt perfect na nu al bijna 6 jaar, echter gaat zo'n 80% van de Acers binnen 2 jaar gegarandeerd stuk (al is het de touchpad, er gaat altijd iets stuk bij Acer, hoe zuinig je op bent tenzij je de geluksvogel model hebt).

Ik ken ook iemand met een 15 inch macbook uit 2010, de dvd speler ging na 4x gebruik stuk (gelukkig gerepareerd door applecare dus nu heeft hij geen problemen mee).

Je heb zelfs bij de topmerken van die pech modellen, echter is de lijst een indicatie van algemene kwaliteit.

En voor de rest Darkstone, je hebt gelijk :D
Onzin...

Een merk staat niet gelijk aan hoe de kwaliteit voor het product is. Zo maakt Sony bijvoorbeeld kut laptops (F series, E serie) en maken ze serie laptops die beter zijn dan 99,9% van de rest van de markt (Vaio Z)
Zo maakt ook Apple laptops met productiefouten, en problemen. (Seagate harde schijf anyone),, En maakt ook dell troep en fantastische machines (bijvoorbeeld xps15z vs xps15).

en ook Acer maakt af en toe uitstekende machines die 5 of 6 jaren mee kunnen gaan. En die 80% die jij aanhaalt slaat totaal nergens. En ook Toshiba heeft genoeg laptops die goed zijn, en ook genoeg die problemen geven en throttling problemen hebben van hier tot daar. Dus het is gewoon een non argument om op basis van het merk een machine te kiezen.

Er is geen slecht merk, er is ook geen goed merk. Er zijn alleen slechte laptops en goede laptops.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
ik twijfel nu tussen de Asus N55SF-S1060V ( pricewatch: Asus N55SF-S1060V ) die dik 800 euro kost en de Asus N53SV-S1886V (pricewatch: Asus N53SV-S1886V) die met 710 een kleine 100 euro minder kost.

De N55 lijkt een nieuwer model te zijn en heeft een veel snellere GPU maar wel een iets lagere (maar volgens mij verder identiek aan die van de N53) geclockte i7.

Verwijderd

De N55 heeft last van slijtende touchpads/palmrests, en heeft nog steeds een matig scherm en toetsenbord, zoals in de N53 serie.

Als je een asus wilt, koop dan de N56. Volgens anandtech is die erg goed.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:07:
De N55 heeft last van slijtende touchpads/palmrests, en heeft nog steeds een matig scherm en toetsenbord, zoals in de N53 serie.

Als je een asus wilt, koop dan de N56. Volgens anandtech is die erg goed.
Die ziet er goed uit ja, maar die ligt jammer genoeg te ver boven mijn budget..

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me trouwens nog wel af of dit formaat niet té groot is om me te nemen naar colleges e.d.. Heeft iemand toevallig ervaring met laptops van 15.4 inch i.c.m. studeren?

Verwijderd

hmm. Je hebt gelijk, vorige wek was-ie nog €820. Dat is wel jammer.

Ik weet nu ook niet wat er verder nog is het segment. Sinds het verdwijnen van de XPS 15 lijken er alleen maar slechte keuzes te zijn.

En een 15.6", dat gaat prima @ school. Maar koop dan wel iets met minimaal een 1920*1080 resolutie, anders kan je net zo goed een kleiner formaat laptop aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Daarom zat ik dus aan de n55/n53 te denken die beide een full hd scherm hebben. Qua performance zijn ze beide prima aangezien ik toch niet veel game, alleen zo nu en dan een potje Fifa 12.

Zou je me op een review kunnen wijzen waarin er wordt gezegd dat het scherm matig/slecht is?
Slijtage zal voor mijn waarschijnlijk geen probleem worden. Na 2 a 3 jaar neem ik toch weer een andere.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:40

Quad

Doof

Ik zou toch hier even proberen mee te dingen: plan: Maak kans op een HP Envy 4

;-)

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Mathieu_Hinder
  • Laatst online: 05-10 17:17
Ik heb een 15.4" Dell 1557 die ik geregeld meeneem naar school. Past mooi in mijn zak en geeft geen problemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:20:
Zou je me op een review kunnen wijzen waarin er wordt gezegd dat het scherm matig/slecht is?
Matig/slecht is misschien een wat overdreven term, want waarschijnlijk is het wel beter dan 99% van de laptops. De XPS 15 en N56 bevatten gewoon een scherm wat nog heel veel beter is. En dan vind ik het gewoon een brak scherm gezien de prijs. Het is niet dat een beter scherm meer dan een tientje kost...
Slijtage zal voor mijn waarschijnlijk geen probleem worden. Na 2 a 3 jaar neem ik toch weer een andere.
da's leuk, maar als de palmrest zichtbaar afslijt na een half jaar ben je toch minder blij :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:26:
[...]
Matig/slecht is misschien een wat overdreven term, want waarschijnlijk is het wel beter dan 99% van de laptops. De XPS 15 en N56 bevatten gewoon een scherm wat nog heel veel beter is. En dan vind ik het gewoon een brak scherm gezien de prijs. Het is niet dat een beter scherm meer dan een tientje kost...

[...]

da's leuk, maar als de palmrest zichtbaar afslijt na een half jaar ben je toch minder blij :P
mja, wat is een slecht scherm? Ik heb nu een HP W2207H 22 inch 1680x1050 monitor uit 2008, dan zal je met de n53/55 er qua beeld wel op vooruit gaan toch?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:28

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De merkendiscussie is wel klaar zo. Terug naar het advies aan TS!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zojuist door een vriend weer op andere gedachten gebracht. Hij zei dat er komende zomer flink wat ultrabooks uit zouden komen rond de 6 a 700 euro. Misschien kan ik daar beter even op wachten zodat ik 100% zeker een portable apparaat heb.

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-11 18:51
Nog ff als reactie op de eerste pagina.
Als laptop voor studie heb je meestal toch geen quad-core nodig? Vanwege dat je veel internet/office en andere basis programma's gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
De laptop is o.a. voor studie maar aangezien deze ook mijn desktop gaat vervangen mag hij wel wat power hebben. Ik download trouwens ook veel en wat rekenkracht bij het uitpakken van .rar bestanden is dus ook niet verkeerd

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:58:
[...]

mja, wat is een slecht scherm? Ik heb nu een HP W2207H 22 inch 1680x1050 monitor uit 2008, dan zal je met de n53/55 er qua beeld wel op vooruit gaan toch?
Ongeveer hetzelfde, denk ik.

Enne.. gamen op een ultrabook? Kom op. Dat kan gewoon niet. Sowieso is ultrabook een nutteloze marketingkreet. Vorige generatie had je de vostro V131, een geweldig apparaat voor de prijs. Tegenwoordig is dat een 'utrabook'. De verschillen? Er zit een ULV processor in in plaats van een normale (= trager), hij is 3mm dunner om aan de spec te voldoen en 100gr lichter. Dat hebben ze bereikt door het toetsenbord waardeloze feedback te geven en de accu te verkleinen.

Hoezo, 'ultrabook'? Eerder failbook. Een ultrabook kan best leuk zijn, maar niet in dat prijssegment.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 23:00:
[...]

Ongeveer hetzelfde, denk ik.

Enne.. gamen op een ultrabook? Kom op. Dat kan gewoon niet. Sowieso is ultrabook een nutteloze marketingkreet. Vorige generatie had je de vostro V131, een geweldig apparaat voor de prijs. Tegenwoordig is dat een 'utrabook'. De verschillen? Er zit een ULV processor in in plaats van een normale (= trager), hij is 3mm dunner om aan de spec te voldoen en 100gr lichter. Dat hebben ze bereikt door het toetsenbord waardeloze feedback te geven en de accu te verkleinen.

Hoezo, 'ultrabook'? Eerder failbook. Een ultrabook kan best leuk zijn, maar niet in dat prijssegment.
Ok, nja de aanschaf van een laptop heeft geen haast dus ik kijk wel even om me heen en hopelijk zakt de prijs van de n56 nog even.

Verwijderd

Topicstarter
lijkt bijna te mooi om waar te zijn @Darkstone --> http://www.megasellers.nl...ebooks/asus/N56VM-S4050V/

Verwijderd

Zo. Dat is een nette prijs..

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:48
Die prijs is excl. BTW ;)

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Specificatie fouten, model- en/of prijswijzigingen onder voorbehoud en geldig zolang de voorraad strekt.
Alle prijzen op deze website zijn in euro's en excl. BTW
© 1988 - 2012 MegaSellers B.V., alle rechten voorbehouden.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:36:
Specificatie fouten, model- en/of prijswijzigingen onder voorbehoud en geldig zolang de voorraad strekt.
Alle prijzen op deze website zijn in euro's en excl. BTW
© 1988 - 2012 MegaSellers B.V., alle rechten voorbehouden.
dat weet ik, incl. btw is het nog steeds een mooie prijs

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11 14:06
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:31:
[...]

dat weet ik, incl. btw is het nog steeds een mooie prijs
850 euro is min of meer gebruikelijke prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Darkstone, jij noemt het scherm van de asus n55 en n53 serie brak. Vind jij het scherm van de XPS 15 rev2 (768p ofzoiets) dan ondanks de lagere resolutie beter?

deze setup spreekt mij namelijk ook wel aan voor 730 euro:

PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
GEHEUGEN 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
HARDE SCHIJF 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
GRAFISCHE KAART 1 GB NVIDIA® GeForce® GT 525M grafische kaart
OPTISCH(E) STATION(S) 8x optisch dvd+/-rw-station
LCD-SCHERM 40 cm(15.6") HD WLED TL (1366x768) 720p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

Verwijderd

Ik heb geen flauw idee wat voor scherm ze daar in stoppen. Echter kan ik je nu al vertellen dat je je snel gaat storen aan die lage resolutie. Het N53/N55 scherm is dan wel slecht in vergelijking met de XPS 15 en N56, het is nog altijd een stuk beter dan je in 95% van de laptops tegen komt.

En daarmee bedoel ik de XPS 15 met 1080p scherm, dat scherm kan je nu niet meer krijgen. Zonder het 1080p scherm is de XPS 15 nog steeds een goede keuze omdat hij zo ongelofelijk goedkoop is (zoals altijd, raadpleeg wel de sheet. Anders betaal je gewoon te veel.). Maar als het even kan, neem iets met een hoge resolutie.

• Mathieu_Hinder
  • Laatst online: 05-10 17:17
Akkoord over die resolutie. Ik heb een Studio 15 met het HD-scherm (weet niet of het hetzelfde is als in de XPS 15 werd gestoken later, of het beter of slechter is) en het verschil is mijn inziens zeker het prijsverschil waard. Zeker als je niet hard budget zoekt en je je het kan permitteren (was bij mij slechts een 70 euro upgrade dacht ik) zou ik dit hoger ranken dan ramgeheugen of HDD. Immers kan je deze gemakkelijk en goedkoop zelf upgraden later, bij je scherm is dit moeilijker. Daarnaast kijk je ook gewoon 100% van je tijd op de laptop naar je scherm, als je daar niet tevreden over bent, heb je een probleem om in het algemeen tevreden te zijn over je laptop :p

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan laat ik de XPS 15 maar schieten. Er komt wel een nieuwe versie aan met wss full hd maar die zal waarschijnlijk buiten mijn budget liggen. Jammer aangezien je voor krap 700 euro veel waar voor je geld krijgt met 8 gig ram, 1tb hdd en een 2670qm

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit, Ik ga voor de N55SF s1300v met een 4gb ram upgrade
Pagina: 1