ik heb altijd als ik iets post dat ie zo'n error schermpje geeft, soms ook niet dan doet ie het gewoon. ik heb vandaag toen ik gewoon goT op wilde gaan metteen al een database probleem.waneer is de hele tweakers handel nou eens goed?dit speelt namelijk al sinds ik newbie was:)
God server?
Hmm misschien moeten ze ff een jezus servertje erbij gooien
LOL:DOp maandag 26 maart 2001 18:38 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
God server?
Van woensdag op donderdag kunnen we eindelijk de database server upgraden.
Hopelijk draait het dan wel weer goed , zoals het nu is is het om de

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat werd ook tijd.Op maandag 26 maart 2001 19:11 schreef Femme het volgende:
Ik vind het de laaste tijd zeer brak werken hiero.
* jelmervos heeft al een tool geschreven die check of GoT down gaat of weer up gaat, en speelt dan een WAV af.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ach met de hardware is weinig mis...
De hardware is pas ok als de MegaRAID erin zit.
Verwijderd
Waarschijnlijk niet, maar met de capaciteit blijkbaar wel.Op maandag 26 maart 2001 19:57 schreef IceStorm het volgende:
Ach met de hardware is weinig mis...
Gooi die us op het webOp maandag 26 maart 2001 19:23 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Dat werd ook tijd.
Ik vind het de laaste tijd zeer brak werken hiero.
* jelmervos heeft al een tool geschreven die check of GoT down gaat of weer up gaat, en speelt dan een WAV af.
Capaciteit valt ook wel mee, database errors krijg je ook om 3 uur 's nachts en dan is ie echt no way overbelastOp maandag 26 maart 2001 20:34 schreef johnny appleseed het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, maar met de capaciteit blijkbaar wel.
hee richie86, check mijn usericon!Op maandag 26 maart 2001 19:30 schreef richie86 het volgende:
ff weggeedit , had niet veel met topic te maken:)
IK HEB EEN MUTS GEVONDEN:):):):)Op dinsdag 27 maart 2001 00:19 schreef jelmervos het volgende:
[..]
hee richie86, check mijn usericon!
sorry dat ik zo schreeuw maar ik ben blij;)
Misschien is het een idee om dat even in een .plan te gooienOp maandag 26 maart 2001 19:11 schreef Femme het volgende:
spreek uit als: ME-GAA-WREE-DOp maandag 26 maart 2001 20:26 schreef Femme het volgende:
De hardware is pas ok als de MegaRAID erin zit.
Verwijderd
Yeah, maar komt die megawreed er woensdag dan eindelijk in?
En wat gaat er nog meer woensdag gebeuren qua upgrades?
Misschien handig om op de FP te zetten, want een hele zooi tweakers willen weten wat er gaat gebeuren denk ik.
En wat gaat er nog meer woensdag gebeuren qua upgrades?
Misschien handig om op de FP te zetten, want een hele zooi tweakers willen weten wat er gaat gebeuren denk ik.
Op de server van God wil ik wel rootrechten 
wat zou kill -9 -1 doen ???
By each crime and every kindness, we birth our future
Morgen wordt Artemis tussen 16:00u en 17:00u opgehaald en het is de bedoeling dat-ie de volgende dag terugkeert met Linux erop en de megawreed erin. In de tussentijd moet Athena de database gaan draaien.
of 'rm -r /'Op dinsdag 27 maart 2001 11:46 schreef Freggel_United het volgende:
Op de server van God wil ik wel rootrechten
kan artemis die load wel aan dan?? dan zal de db wel lekker vaak op z'n smoelie gaan...
als er toch 4 webservers staan, kunnen er dan niet 2 de database gaan draaien en 2 pagina's gaan serveren?
[04:53:17][roel@roel:~]$ sleep
bash: sleep: command not found
God draait natuurlijk wel een Sun...
Stop-A, r
... wil u even uitloggen ???
Stop-A, r
By each crime and every kindness, we birth our future
<grin>Op dinsdag 27 maart 2001 13:16 schreef Freggel_United het volgende:
God draait natuurlijk wel een Sun...
Stop-A, r... wil u even uitloggen ???
Maar even ontopic... Fijn dat de kaart er eindelijk inkomt, maar ik ga het toch nog
één keer direct vragen:
Gaat dit alle #55's e.d. oplossen denk je Femme?
Verwijderd
Als jullie het voor mekaar krijgen dat ik na die upgrade een week lang geen 55's te zien krijg organiseer ik een lanparty voor alle tweakers, met gratis drank.
Verwijderd
daar gaan we je dus zwaar aan houden...Op dinsdag 27 maart 2001 15:38 schreef [BoerQ] het volgende:
Als jullie het voor mekaar krijgen dat ik na die upgrade een week lang geen 55's te zien krijg organiseer ik een lanparty voor alle tweakers, met gratis drank.
Ik neem aan dat je met Artemis Athena bedoeld: en nee, die die kan de load waarschijnlijk niet echt trekken: Te trage schijven, te weinig geheugen.Op dinsdag 27 maart 2001 13:03 schreef DeuTeRiuM het volgende:
[..]
kan artemis die load wel aan dan?? dan zal de db wel lekker vaak op z'n smoelie gaan...
als er toch 4 webservers staan, kunnen er dan niet 2 de database gaan draaien en 2 pagina's gaan serveren?
Maar baggertraag is beter dan een hele nacht offline
Hmmz, als we nou even afspreken dat alle useraccounts behalve die van BoerQ (tijdelijk) voor een weekje worden afgesloten, hebben wij een lanparty te pakken! Regel je dan alvast even een zaal?? Jaarbeurs ofzoOp dinsdag 27 maart 2001 15:38 schreef [BoerQ] het volgende:
Jaarbeurs lijkt me goed. Ik denk wel dat ik komOp woensdag 28 maart 2001 12:43 schreef LL Koelkast het volgende:
[..]
Hmmz, als we nou even afspreken dat alle useraccounts behalve die van BoerQ (tijdelijk) voor een weekje worden afgesloten, hebben wij een lanparty te pakken! Regel je dan alvast even een zaal?? Jaarbeurs ofzo
Nu even het bier nog. Want een (LAN)party zonder bier is geen party
LOLOp woensdag 28 maart 2001 12:56 schreef HlpDsK het volgende:
Kunnen de sessions van Crew geen voorrang krijgen op de server?
Laten we dat niet doen...
Wel een goed idee: aantal sessions van een gebruiker tellen, en als die een bepaald aantal heeft bereikt --> BAN voor de rest van de dag...
Dat word dat afkicken HlpDsK...
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Verwijderd
Bij dat Lanparty verhaal was ik nog vergeten te vermelden dat het gesponsord wordt door Floris.
En zit hij er al in?
Advanced sheep-counting strategies
Zoja, is het zo dat alle acties (news, reacties, moderaties) op de frontpage van woensdagmorgen een uur of drie tot vanmorgen ongeveer verdwenen zijn bij de update?Op donderdag 29 maart 2001 08:53 schreef BrammeS het volgende:
En zit hij er al in?
Verwijderd
^ Want ik ben ook wel benieuwd waar het nieuws van gister is gebleven.Op donderdag 29 maart 2001 09:10 schreef KexDaFlex het volgende:
[..]
Zoja, is het zo dat alle acties (news, reacties, moderaties) op de frontpage van woensdagmorgen een uur of drie tot vanmorgen ongeveer verdwenen zijn bij de update?
Verwijderd
En dat zeg je nu.. normaal werd dat netjes aangegeven...Op maandag 26 maart 2001 19:11 schreef Femme het volgende:
Het is ook keurig in een .plan aangegeven, alleen gebeurde dat pas een kwartier ofzo voor hij down ging, daarna kwam ik er iig niet meer op. Misschien schamen ze zich toch wel een beetje, dat het zó kort van tevoren word aangekondigd...Op donderdag 29 maart 2001 10:17 schreef Binne het volgende:
[..]
En dat zeg je nu.. normaal werd dat netjes aangegeven...
Maar goed, inmiddels staat hij er dus weer, maar de #55's etc vliegen nog steeds in de rondte...
Virussen? Scan ze hier!
Ik ben benieuwd in hoeverre deze hardware upgrade een einde maakt aan de problemen rond GoT. Als het brak blijft, zou dat wel eens het einde kunnen betekenen van Topix denk ik.
Hij staat er nu weer dan?
Hij zou deze ochtend geplaatst zijn, en de ochtend is al weer 5 uurtjes oud (bijna). Dus het kan niet anders dan dat-ie er nu staat ja.Op donderdag 29 maart 2001 10:23 schreef IceStorm het volgende:
Hij staat er nu weer dan?
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Hij staat er helemaal nog niet tussen vindt het wel een beetje slordig om het zonder te melden alles plat te gooien.
Het is 8 uur van te voren gemeld en hij is nu nog steeds niet terug. Alles draait nu op een oude database van Athena. Wanneer Artemis terug komt weet ik niet.
Professioneel Hyves-weigeraar
In een .plan, die niet in de oude database van Athena staat, maar op Artemis die nu weg is
Op donderdag 29 maart 2001 11:29 schreef WouterTinus het volgende:
In een .plan, die niet in de oude database van Athena staat, maar op Artemis die nu weg is
edit:
linkje werkt niet, kwam uit mijn cache
linkje werkt niet, kwam uit mijn cache

Chaos: omdat het om half twaalf nooit druk is? De reden dat GoT gisteravond niet online was (had toen ook al op Athena db kunnen draaien) was een niet meewerkende Apache. Vraag niet hoe of wat, daar heb ik geen verstand van 
edit: en SG staat uit
edit: en SG staat uit
Gisteren rond deze tijd draaide het knap waardeloos, toch is het aantal hits nu niet echt veel lager.
Verwijderd
Op donderdag 29 maart 2001 11:35 schreef Chaos het volgende:
Gisteren rond deze tijd draaide het knap waardeloos, toch is het aantal hits nu niet echt veel lager.
offtopic:
Waar kan je zien hoeveel hits er zijn ?
Waar kan je zien hoeveel hits er zijn ?
Gigantisch snel? Waar waar?Op donderdag 29 maart 2001 11:31 schreef Chaos het volgende:
Waarom is het nu zo gigantisch snel dan???
Gaat er ook nog iemand een verhaaltje schrijven wat er precies gebeurt is? Dus gewoon een soort .plan (alleen dan te laat
) ?
Want ik zie nu even door de bomen het bos niet meer
.
Want ik zie nu even door de bomen het bos niet meer
Onno: Sjah het is niet altijd perfect he? Natuurlijk hadden "we" beter een FP posting kunnen maken, maarja dat is niet gedaan. Sorry daarvoor, meer kan ik niet doen wel?
Ik weet wel dat er een .plan is, maar helaas staat die alleen op artemis en laat het nou net artemis zijn die uit het rack is gehaald. Niet dat een .plan het direct beter maakt, maar het is dus wel gemeld van te voren, ook ik vind dat het niet duidelijk genoeg is gebeurd. Gelukkig weten we dan wel wat we beter moeten doen een volgende keer.
<font size=1>Ik vind overigens wel dat je weer lekker provocerend bezig bent, way to go Onno! Zo kennen we je weer :(</font>
Ik weet wel dat er een .plan is, maar helaas staat die alleen op artemis en laat het nou net artemis zijn die uit het rack is gehaald. Niet dat een .plan het direct beter maakt, maar het is dus wel gemeld van te voren, ook ik vind dat het niet duidelijk genoeg is gebeurd. Gelukkig weten we dan wel wat we beter moeten doen een volgende keer.
<font size=1>Ik vind overigens wel dat je weer lekker provocerend bezig bent, way to go Onno! Zo kennen we je weer :(</font>
Bericht hierboven
Verwijderd
Wij hebben het ook pas vanacht/vanmorgen bekend gemaakt. Ook niet echt tof, maar het stond er dus echt niet lang.Op donderdag 29 maart 2001 14:06 schreef Onno het volgende:
(en op fok! staat er al lang wat over natuurlijk)
[reactie op Floris' disclaimer]
ow, gelukkig, ik had al een aansteker bij de hand (vanwege de vlammetjes).
Apologies accepted
ow, gelukkig, ik had al een aansteker bij de hand (vanwege de vlammetjes).
Apologies accepted
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Jee... lang leve de volwassen adjes...<Floris|UT> Ik kon het niet laten, moest hem ff pesten
En dus post je even een nieuwe. Kost je nauwelijks tijd, en voorkomt wel weer een hoop vragen. Lees eens een boek over klantgericht werken ofzo...Ik weet wel dat er een .plan is, maar helaas staat die alleen op artemis
Maar het staat er tenminste. Sinds 8:09. Het is nu 14:25 en op tw.n staat nog steeds niks.Wij hebben het ook pas vanacht/vanmorgen bekend gemaakt. Ook niet echt tof, maar het stond er dus echt niet lang.
(oh enne... Floris, anderen aanvallen op je eigen fouten is geen fraaie eigenschap)
Volgens mij is het zo snel omdat SG het niet meer helemaal tof doet.
Opzettelijk? Iemand daar info over?
Van mij mag het wel zo blijvan dat die stuffis generalis uitgaat zodra het te zwaar wordt, maar laten we maar hopen dat het nu allemaal beter wordt. (itt: "Vroeger was alles beter").
Opzettelijk? Iemand daar info over?
Van mij mag het wel zo blijvan dat die stuffis generalis uitgaat zodra het te zwaar wordt, maar laten we maar hopen dat het nu allemaal beter wordt. (itt: "Vroeger was alles beter").
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
*Rake slag met botte bijl*Op donderdag 29 maart 2001 14:19 schreef Onno het volgende:
Lees eens een boek over klantgericht werken ofzo...
Lijkt me niet geheel onverstandig, gezien de ontwikkeling die T.net het laatste jaar heeft doorgemaakt, om op sommige terreinen (communicatie naar leden/gebruikers..;)) planning te verbeteren en onderling duidelijke afspraken te maken over verantwoordelijkheden.
Stel maar es een SLA op.
No kidding, of je het wil of niet, deze community is geld waard, commercieel benaderen is vanuit een management-oogpunt geen verkeerde keuze.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Onno: Ik kwam nog naar IRC om het te zeggen, maarja je was er niet. Ik geef aan dat ik niet de persoon ben om dit soort dingen te posten, aangezien ik hier feitelijk weinig mee te maken heb, ik bied mijn excuses wel aan en ik ben zelfs bezig met een FP post, wat wil je nou nog meer? Dat ik je de eeuwige roem geef? Dat ik je account volstrooi met Karma en modpunten? Dat ik al mijn processorkracht opgeef voor jouw heilige koeien? Doe even normaal zeg!
Wij zijn ook maar mensen, wij maken wel eens fouten, jij lijkt dat niet te begrijpen, zo komt het iig op mij over. Ik vind dat je provoceert, als ik terugprovoceer ga je frontaal in de aanval, wie is er dan "volwassen"?
Maarja maakt niet uit, een grapje kon je blijkbaar niet hebben en mijn excuses lees je eenvoudigweg overheen, wat jij wilt, dan lees je het toch niet joh?
Wij zijn ook maar mensen, wij maken wel eens fouten, jij lijkt dat niet te begrijpen, zo komt het iig op mij over. Ik vind dat je provoceert, als ik terugprovoceer ga je frontaal in de aanval, wie is er dan "volwassen"?
Maarja maakt niet uit, een grapje kon je blijkbaar niet hebben en mijn excuses lees je eenvoudigweg overheen, wat jij wilt, dan lees je het toch niet joh?
Bericht hierboven
Waarom voel je je dan aangesproken? Had ik het specifiek tegen jou? Neuh.Ik geef aan dat ik niet de persoon ben om dit soort dingen te posten, aangezien ik hier feitelijk weinig mee te maken heb,
Hartstikke mooi dat je dat doet. Dus ik mag voortaan niks meer zeggen omdat er iemand ooit in de toekomst misschien wel mee bezig gaat? Beetje vreemd he?en ik ben zelfs bezig met een FP post, wat wil je nou nog meer?
Je valt me aan op dingen die je zelf ter plekke verzint? Briljant.Dat ik je de eeuwige roem geef? Dat ik je account volstrooi met Karma en modpunten? Dat ik al mijn processorkracht opgeef voor jouw heilige koeien? Doe even normaal zeg!
Misschien gaat het mij wel om de manier waarop een behoorlijk aantal adjes op die fouten plegen te reageren? (lees: niet)Wij zijn ook maar mensen, wij maken wel eens fouten, jij lijkt dat niet te begrijpen, zo komt het iig op mij over.
Ow ja...een grapje
Check hier mijn nogal snel gebouwde FP post.
Absoluut niet zoals ik het in gedachten had, maar het werkt, ik zal hem nog even bijschaven...
Absoluut niet zoals ik het in gedachten had, maar het werkt, ik zal hem nog even bijschaven...
Bericht hierboven
Daar moet ik Floris wel gelijk in geven... en Onno is hier minstens net zo 'vervelend' als hij. Het valt me wel vaker op dat het bij geschillen vrijwel altijd Floris is die meer water bij de wijn doet dan de ander.Wij zijn ook maar mensen, wij maken wel eens fouten, jij lijkt dat niet te begrijpen, zo komt het iig op mij over. Ik vind dat je provoceert, als ik terugprovoceer ga je frontaal in de aanval, wie is er dan "volwassen"?
Maarja maakt niet uit, een grapje kon je blijkbaar niet hebben en mijn excuses lees je eenvoudigweg overheen, wat jij wilt, dan lees je het toch niet joh
Onno, je hebt (zoals wel vaker) volkomen gelijk, maar je zit volgens mij niet op voetbal, want erg tactisch ben je niet. Laat dit nu niet weeeer een eindeloze haat/nijd discussie worden, daar schiet niemand iets mee op. Jij niet, Floris niet en de rest niet. Dat je commentaar hebt, prima, heb ik ook, maar geef toch eens niet bij elk argument van die prikken tussen de ribben, die zijn alleen maar irritant en doen soms nog zeer ook.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Onno: Laten we maar gewoon ophouden, het is duidelijk, we liggen elkaar niet, we lullen langs elkaar heen en bovenal we zijn het hier en daar ook met elkaar eens (ik zie het nergens bij jou terug, dus lullen we langs elkaar heen zegmaar).
Mijn punt was dat ik vind dat je provoceert, jouw punt is dat ik weer provoceer en dat wij als organisatie niet goed functioneren. Welnu: ja ik provoceer ook en ja de organisatie functioneert nog niet naar behoren. Ik ben er ook niet altijd happy mee, ik wil ook wel dingen veranderen, maar dat gaat niet gemakkelijk. Het is dus niet plotsklaps beter, ook al zouden alle partijen dat wel willen...
Mijn punt was dat ik vind dat je provoceert, jouw punt is dat ik weer provoceer en dat wij als organisatie niet goed functioneren. Welnu: ja ik provoceer ook en ja de organisatie functioneert nog niet naar behoren. Ik ben er ook niet altijd happy mee, ik wil ook wel dingen veranderen, maar dat gaat niet gemakkelijk. Het is dus niet plotsklaps beter, ook al zouden alle partijen dat wel willen...
Bericht hierboven
Het is idd wel vaak Onno die zich in dit soort discussie mengt, verder niks persoonlijks ofzo, maar dat valt me gewoon op.
Verwijderd
Ik vindt dat er altijd wel wat kritiek mag gespuid worden. En soms kan dat uit de hand lopen dat zijn nou eenmaal de risico's.
Ik heb bewondering voor hoe Floris dit heeft opgelost.
ps. Dit is niet om te slijmen
Ik heb bewondering voor hoe Floris dit heeft opgelost.
ps. Dit is niet om te slijmen
Dat is zeker zo. Maar bij Floris heb ik ook meestal het idee dat ie zich voor anderen aan het verontschuldigen is, voor dingen waar hij zelf weinig tot niets aan kan doen of mee te maken heeft. Aardig dat hij die moeite neemt, maar ehm tja... het zegt mij niks hoor.Het valt me wel vaker op dat het bij geschillen vrijwel altijd Floris is die meer water bij de wijn doet dan de ander
Absoluut... (maar daar valt zo weinig over te zeggen he)bovenal we zijn het hier en daar ook met elkaar eens (ik zie het nergens bij jou terug, dus lullen we langs elkaar heen zegmaar).
En ik heb 't al wel eens gezegd, maarre... ik heb (over 't algemeen) niks tegen jou hoor Floris.
Succes daarmee dan.Ik ben er ook niet altijd happy mee, ik wil ook wel dingen veranderen, maar dat gaat niet gemakkelijk.
Dag spuit elf.Op donderdag 29 maart 2001 14:58 schreef jelmervos het volgende:
..
Pagina: 1