Hallo iedereen!
Ik ben van plan over een paar weken een nieuw systeem te bouwen (het vieren van mijn HBO diploma!). De laatste keer dat ik een pc gebouwd heb is ongeveer 10 jaar geleden, dus ik mis ervaring en kennis van huidige hardware. Ik heb enige research gedaan en een lijstje gemaakt:
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. WoW, diablo3, witcher2 zijn voorbeelden van games die ik graag met goede settings wil kunnen draaien. Ook doe ik aan software development, niets extreem intensiefs. Verder de standaard zaken, films/series kijken, internetten etc.
- Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rond de 900€ - 1000€.
- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Monitor: Samsung Syncmaster T220 (ben ik van plan later te upgraden)
HDD: een 750GB hdd uit mijn vorige systeem, geen idee over specifieke specs ervan.
Muis + Toetsenbord.
DVD writer + card reader.
- Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst hierboven.
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nee
- Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
nee
Ik zou graag weten waar verbeteringen mogelijk zijn. Past alles goed bij elkaar, is het eenvoudig te installeren etc. Over het moederbord ben ik het meest onzeker. Ik ben van plan te overclocken, enig advies daarover voor dit systeem?
Alvast bedankt voor de hulp
Ik ben van plan over een paar weken een nieuw systeem te bouwen (het vieren van mijn HBO diploma!). De laatste keer dat ik een pc gebouwd heb is ongeveer 10 jaar geleden, dus ik mis ervaring en kennis van huidige hardware. Ik heb enige research gedaan en een lijstje gemaakt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5 | € 293,- | € 293,- |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 31,55 | € 31,55 |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 192,20 | € 192,20 |
| 1 | Corsair Builder CX500 V2 | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 99,99 | € 99,99 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Asrock Z68 Extreme3 Gen3 | € 111,90 | € 111,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 888,44 | |
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. WoW, diablo3, witcher2 zijn voorbeelden van games die ik graag met goede settings wil kunnen draaien. Ook doe ik aan software development, niets extreem intensiefs. Verder de standaard zaken, films/series kijken, internetten etc.
- Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rond de 900€ - 1000€.
- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Monitor: Samsung Syncmaster T220 (ben ik van plan later te upgraden)
HDD: een 750GB hdd uit mijn vorige systeem, geen idee over specifieke specs ervan.
Muis + Toetsenbord.
DVD writer + card reader.
- Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst hierboven.
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nee
- Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
nee
Ik zou graag weten waar verbeteringen mogelijk zijn. Past alles goed bij elkaar, is het eenvoudig te installeren etc. Over het moederbord ben ik het meest onzeker. Ik ben van plan te overclocken, enig advies daarover voor dit systeem?
Alvast bedankt voor de hulp