• DonCorleone7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09-2025
Hoi,

Het is me gelukt om series toe te voegen welke per aflevering een iso, mkv, etc bestand is.

Ik heb ook series zoals Breaking Bad, Lost seizoen 6, en nog een paar, maar zijn DVD's

Heb dan Series/Breaking Bad, Season 1, dvd 1 --> Audio-Video mappen, dvd2 --> Idem...

maar als ik die toevoeg, dan blijven ze leeg......

ik hoop dat iemand me kan helpen ..

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 21:05

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij leest XBMC de VOB bestanden niet (weet niet 100% zeker).
Je kan van een DVD een ISO maken. En die in je Season1 map zetten.
De naam moet dan zijn. BreakingBadS01E01E02E03E04.iso.

XBMC moet dan zien dat er 4 afleveringen zijn die hij scant en toevoegd aan de library.
Nadeel is dat wanneer je 1 van deze afleveringen selecteerd je je DVD menu systeem te zien krijgt en dan handmatig in je DVD menu de juiste aflevering moet kiezen.

Zelf vind ik dat vervelend en zet de ISO dan ook gewoon om naar lossen MKV middels handbrake.
Dan kan ik gewoon de aflevering direct starten van XBMC

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DonCorleone7
ok thnx man ! dan kan ik weer wat verder komen ;) maar proggie handbrake, daar kan je de "iso " toevoegen en v elke aflevering gemakkelijk een .mkv maken ? Begrijp ik dat zo goed ?

• DonCorleone7
en is er toevallig ook ergens een optie om heel mijn muziek library te legen in 1 handeling? heb daar zo mee zitte kutten, dat elk nummer er 4 x in staat en ze werken geen van allen. krijg een kruisje in beeld en dan kom ik weer in het begin scherm terecht :S

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-02 16:25
Onder settings, music, library, clear library.

Uit m'n hoofd hoor, dus pin me er niet op vast.

Handbrake rulezz. Gratiz. En doet inderdaad wat je zegt.

• DonCorleone7
thnx weer tot zo ver !!!! en als we dan toch bezig zijn : weten jullie nog gekke addons of dingen voor XBMC ? ik ben nieuw gebruiker, heb van iemand een .zip link gekregen om op internet te kunnen met Opera

Ik ehb Youtube Addon, verder vrij weinig nog ... nog aanraders?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 21:05

DarkSide

theres no place like ::1

Kijk ook eens in het XBMC topic.
En kijk zelf even in de XBMC repository (neem aan dat je gewoon eden draait en niet een hele oude versie)
Daar kan je zelf addons voor muziek, subtitles. trailers en skins zo binnen halen (stuk makkelijker dan vroeger).

Als je beetje op je gemak voelt kan je wat meer experimenteren.

[ Voor 9% gewijzigd door DarkSide op 13-06-2012 11:28 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DonCorleone7
ja als ik dat klote muziek voor elkaar heb, kan ik wat gaan kijken met skins enzo.... heb ik al gedaan, maar begreep dat sommige dingen niet te vinden of in te stellen zijn in bepaalde skins en bij andere weer wel ...

ik draai OpenElec versie 1.95.4 geloof ik uit mn hoofd via USB en heb 3 externe usb 2,5 inch schijven aangesloten met al mijn data

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 19:45

seninha

god's right foot

Is heel simpel.Je kan met MakeMKV van elke aflevering een MKV maken.
of je kan van elke DVD een ISO maken.Als je het laatste doet dan ga je als volg te werk.

Neem bv Breaking Bad DVD 1,daar heb je bv 5 afleveringen.

Maak een map genaamd Breaking Bad

Dan een map Seizoen 1, Daarin gaat de DVD.ISO in.
Deze noem je dan: Breaking Bad.SE01E01E02E03E04E05

iRacing Profile Flickr

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Omzetten naar MKV of ISO is helemaal niet nodig, die van mij staan in een structuur als:
<serienaam>/<s01e01e02e03e04>/<video_ts>

Wel heb ik daarvoor de bekende advancedsettings.xml aangepast en daar de regexen voor series aan toegevoegd.
Zie: http://wiki.xbmc.org/inde...data/advancedsettings.xml
En daar dan <tvshowmatching>

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1