upgrade geheugen en videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:44
hey mensen, ik heb hier een redelijk leuk systeempje staan, met onder andere een i7 920, 6GB DDR3 geheugen en een Geforce GTX 260. Het systeem is zo'n 3,5 jaar oud. Zo juli/augustus 2009 gehaald als kant en klaar systeem bij de computerland.

Nu zit ik er langzaam aan te denken om in iedergeval mijn geheugen uit te breiden en een nieuwe videokaart te halen. Zo heb ik nu 3x2GB, en wil ik dit naar 3x4GB upgraden.

De 260 daarin tegen ben ik nog niet helemaal over uit, ik zat zelf te denken aan de GTX 680, alleen werd mij gister door iemand verteld dat de GTX 670 betere prestaties levert. Waarom precies of voorbeelden kon hij dan weer niet geven :(

nu vind ik natuurlijk 500 euro al prijzig voor de 680, maar de 670 kost 'maar' zo'n 390, wat ik dus een behoorlijk verschil vind, vandaar dat dan ook mijn voornaamste vraag is hoe het precies zit tussen deze 2 kaarten.

Tevens ben ik ook benieuwd hoe het met mijn voeding zit, dat is op dit moment 600W en is dus ook mijn vraag of dit wel genoeg is.

De PC wordt vooral gebruikt voor gamen, maar voor mijn opleiding zal er ook veel programmeer werk bij komen, evenals werk met de Unreal Engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-07 15:36

RMB

Nee, geen right mouse button!

Geheugen upgraden is natuurlijk nooit slecht, echter denk ik dat je met deze 6GB nog wel even mee kan.
De videokaart echter is inderdaad sterk verouderd en dus zwak, vooral bij games.

De 680 levert betere prestaties dan de 670 maar het verschil is relatief als je naar het waardeverschil kijkt, minimaal.

De 670 is dus de meer efficiënte koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-07 18:06

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

^ met stom. Loop je er wel eens tegenaan dat je geheugen volloopt?
Lijkt mij dat 6 GB nog steeds ruim bemeten is en met 32bit applicaties zelden boven 50% uitkomt. Ik draai zelf met 4 GB en 'baal' eigenlijk al dattie zelden boven 2,5 GB uit gaat :D

Graka update is natuurlijk nooit weg :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:44
ok dus dan zou het geheugen nog eventueel kunnen wachten. En dus zou de GTX670 een betere oplossing zijn dan de 680 neem ik dus aan. Na wat sites te hebben gechecked werd mij idd ook duidelijk dat het 100 euro prijs verschil weinig prestaties meer opleverd :)

zijn er nog eventuele problemen waar ik tegen aan zou kunnen lopen? Ik neem aan dat ik die kaart gewoon zou kunnen aansluiten?

zoals jullie vast wel merken heb ik er totaal geen verstand van :p dus dat wordt sowieso nog wat als ik dat ding erin moet zetten.