Toon posts:

Hoe Novell te installeren op een RAID 5 systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een site of kan iemand mij vertellen hoe het bij novell in zijn werk gaat als je nw5.1 wil installeren op een RAID 5 systeem. En hoe je er later een schijf bij kunt plaatsen zonder dat ie down hoeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een hw kwestie, Je os hoefd niks te weten van hoe de hardware geregeld is. (in dit geval dan)

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06-2024
wat voor een raid heb je ? ja 5 dat snap ik maar daar zit ook weer verschil in.

als je een raidtech raid hebt dan ziet hij die raid gewoon als 1 schijf dus kun je gewoon installen.

en anders moet je eens met wat meer Info komen maar nog beter lijkt me om het eens in het Hardware forum te vragen maar dan met MEER INFO denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoohuit zul je ff een NLM moet laden voor volledig support van de SCSI en RAID shit, maar dat is dan ook alles.

De configuratie van je schijven zal naar alle waarschijnlijkheid gewoon vanuit het BIOS van je RAID contoller gebeuren.
Dat je daarna een OS eropzet met toevallig een bepaald bestandssysteem maakt hem dan geen ruk meer uit.

Ik den dat je erook verstandiger aandoet om in de handleiding / website van je RAID controller zoekt naar Netware ondersteuning dan andersom.

Suc6
Koffie

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op dinsdag 27 maart 2001 08:48
Ik den dat je erook verstandiger aandoet om in de handleiding / website van je RAID controller zoekt naar Netware ondersteuning dan andersom.

Suc6
Koffie
Wij zitten eraan te denken om een Raid 5 systeem aan te schaffen. Dus ik denk ik probeer eerst wat informatie in te winnen. En de handleiding heb ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 12:37
Vele controllers werken goed onder de bekende systemen.
Adaptec en Future Domain zijn ondersteund door Novell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle (lees 90%) RAID adapters werken onder NetWare, alleen effe zaak om de juiste HAM driver te laden.
Wel eerst met de RAID configuratie software welke bij de RAID kaart zit een RAID set aanmaken.
Als je dit gedaan hebt zal NetWare het zien als 1 grote schijf (net als DOS, NT, *nix, *bsd, MacOS, Win9x, enz, enz dit doet, dit hoort namelijk gewoon bij de RAID5 standaard.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 27 maart 2001 09:15 schreef Vm1heA het volgende:
Vele controllers werken goed onder de bekende systemen.
Adaptec en Future Domain zijn ondersteund door Novell
Future domain bestaat niet meer, dit is adaptec geworden....
Als je een goede RAID controller voor Netware zoekt pak dan liever geen Adaptec, Adaptec is niet zo super met de driversupport voor NetWare....
Beter is het om een ServeRAID (IBM)of bijvoorbeeld een SmartArrys (Compaq) te gaan.
Ga je voor een clone systeem (zelfbouw) dan zou ik kiezen voor Mylex (eXtremeRAID) of een AMI (Enterprise serie).
Met al deze controllers heb ik zeer goede ervaringen met NetWare (van versie 3.1 tot 5.1), helaas kan ik dat niet zeggen van Adaptec RAID kaarten...(Plain SCSI is wel goed van ze)

[ Voor 1% gewijzigd door Moonsugar op 12-11-2024 13:55 . Reden: Op verzoek van gebruiker ]

Pagina: 1