Toon posts:

Ati driver installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweaker,

Ik ben echter bezig met ubuntu weer overheind te helpen. Maar helaas zonder succes. Ik probeer handmatig (via de amd site) de nieuwste ati drivers te downloaden voor ubuntu 12.04 x84 te installeren.
Maar helaas zonder succes. Wat trouwens wel werkt op ubuntu 10.10 viel me op.

Na de installatie krijg ik een foutmelding dat verwijst naar een log bestand.
Kijk ik naar de jockey.log krijg ik de volgende foutmelding.

Hier stond een log. Dump die dingen voortaan op pastebin.com als ze zo lang zijn.

Ik vraag me af of iemand een idee heeft om de drivers er juist op te krijgen.

Alvast heel erg bedankt, Killer007

[ Voor 98% gewijzigd door Hero of Time op 12-06-2012 23:48 . Reden: Log is erg lang en toch nutteloos bij handmatige driver installatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En wat is er mis met de driver die in de repo staat, of de open source radeon driver? Heb je de handleiding op http://wiki.cchtml.org geprobeerd?

De jokey log is nutteloos, omdat die alleen wat doet als je via de restricted driver manager de driver wil installeren, die 'm uit de repo haalt. Je zegt zelf dat je 'm handmatig wilt doen, dus, weg met 't log. En anders even pastebinnen die hap.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Was net te laat met het pastebinnen zie ik. Maar ontopc:
Ik heb de amd wiki al geprobeerd voor het manuel installeren. De reden waarom ik geen opensource drivers wil gebruiken komt eigenlijk alleen door de slechte prestaties wat ik door de opensourcedrivers krijg.

En de reden waarom ik hem niet uit de repo haal is omdat, zodra ik de driver geinstalleerd hebt het verslepen van vensters, minimaliseren van vensters etc gigantisch traag gaat.

Heb jij anders nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:10
aptitude install build-essential linux-headers-$(uname -r) heeft het bij mij altijd goed gedaan voor de AMD drivers. Anders geeft de AMD installer een locatie voor een log die wellicht wel nuttig is.

[ Voor 26% gewijzigd door Slurpgeit op 13-06-2012 14:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Slurpgeit, het commando linux-headers-$(uname -r) gaat niet echt werken ;). En aptitude is ook niet meer standaard aanwezig in Ubuntu. Een 'sudo apt-get install build-essential dkms' zal een hoop schelen :). Dan hoef je ook niet direct de headers te selecteren, want dat gebeurt al automatisch met dkms.

Killer,
Als je met de repo versie slechte performance hebt, dan zal dat met een nieuwere versie niet veel anders zijn. En zonder enige informatie over de hardware kunnen we niet veel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:10
Hero Of Time schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:07:
Slurpgeit, het commando linux-headers-$(uname -r) gaat niet echt werken ;). En aptitude is ook niet meer standaard aanwezig in Ubuntu. Een 'sudo apt-get install build-essential dkms' zal een hoop schelen :). Dan hoef je ook niet direct de headers te selecteren, want dat gebeurt al automatisch met dkms.

Killer,
Als je met de repo versie slechte performance hebt, dan zal dat met een nieuwere versie niet veel anders zijn. En zonder enige informatie over de hardware kunnen we niet veel doen.
Woops, het was laat, zonder && dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
even een update hoever ik inmiddels ben gekomen.

Ik ben er achter gekomen dat de catalyst voor geen mogelijkheid zonder probleem bij mij geinstalleerd kan worden. (bijvoorbeeld veel last van lagg met verplaatsen van vensters, effecten etc)

Dit heb ik ook in de opensource driver, alleen zeer beperkt. Nu viel het mij alleen op in opensource drivers, zodra ik mijn tweede scherm uitschakel werkt het plotseling SUPER snel... Precies zoals je verwacht en het hoort. kan dit komen omdat opensource drivers nog niet goed compatable is met twee schermen?

Heeft iemand dit probleem ook?

Groetjes, Killer.

Edit: Dash Home openen werkt op de opensource drivers ook niet al te snel. Moet ongeveer 2 tot 3 seconden wachten voordat dash home opent. Heeft iemand dit ook of ben ik de enigste?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2012 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik gebruik zelf Debian Sid met Xfce4 en Compiz, dus kan je niet volledig vergelijken, maar met de laptop van werk en Open Source ati/radeon driver heb ik geen probleem van traagheid in effecten, ongeacht of ik op het laptopscherm werk, of een externe bijvoeg.

Het is minstens zo handig om je graka even te noemen. Die in mijn laptop is van een MacBook Pro uit 2011. Zijn weer verschillende opties mee, weet ik, maar het is de simpelste even uit m'n hoofd. HD6550 ofzo als dat bestaat. Moet 'm opstarten om te controleren, nu te laat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een dell vostro 410 met een aantal veranderde dingen.

Onder andere is de videokaart vervangen van een nvidia 8800gts naar een ati radeon hd 5770
Voor de rest is mijn geheugen geupgrade van 4gb kingston geclockt op 800mhz naar 8gb kingson ook geclockt op 800mhz.

Ook heb ik 2 hdd's erbij geplaatst (backupschijf wd green) van 1tb
1 wd black 640gb
En mijn opstart 'schijf' is een ocz ssd (vertex 3)

Dat is eingenlijk het enigste wat ik er aan veranderd heb.

Ik heb gekeken maar de opensource drivers zouden mijn kaart moeten ondersteunen (doet het ook) maar als ik bijvoorbeeld mijn tweede scherm aanzet hapert het een beetje met bijvoorbeeld minimaliseren etc. Dash home opent ook niet al te snel (1 tot 3 seconden ongeveer) wat ik met een closed source driver niet heb.

Ook als ik alle applicaties bekijkt die ik geupinstalleerd hebt en dash home op fullscreen zet en ik wil scrollen zit er een gigantische lag in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Even tussendoor, ik gebruik de opensource drivers. Weet iemand hoe ik deze kan updaten ofzo? Voor prestatie verbetering enz.

[ Voor 59% gewijzigd door kevinkrs op 15-06-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In Ubuntu moet je zoeken naar PPA's voor Xorg. Dan zou je daar een nieuwere driver kunnen vinden. Maar over het algemeen wordt de driver geüpdatet bij een X update.

Je kan ook gewoon alle flashy 3D uitschakelen en de 2D omgeving gaan draaien.

Pagina: 1