Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gannes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-08 14:55
Hallo,

Ik heb vandaag een tweede 5770 kaart in mijn bezit gekregen, deze op mijn moederbord geplaatst en op elkaar aangesloten via een crossfire bridge. Ik ondervind echter een paar problemen.

Het eerste probleem is al bij het opstarten van Windows. Als ik mijn DVI kabel in de nieuwe 5770 heb dan krijg ik het boot scherm te zien en gaat hij naar het scherm met het Windows vlaggetje. Hierna gebeurt er niks en blijft het scherm stil staan. Start ik Windows op met de DVI kabel in mijn oudere 5770 dan krijg ik geen boot scherm te zien maar zo'n 20 seconden een zwart scherm en daarna komt het 'welcome' scherm en kan ik gewoon verder met de dingen die ik normaal ook met mijn pc doe. Het werkt dus wel maar ik zie liever de gehele boot van Windows.

Het tweede probleem is tijdens het gamen. Na zo'n twee minuten Battlefield 3 te hebben gedaan loopt het scherm vast en kan ik mijn pc weer opnieuw opstarten. Heel soms is dit probleem er niet en kan ik gewoon verder gamen. Dit is natuurlijk niet fijn en zou hier graag een oplossing voor zien.

Het derde probleem heeft te maken met de prestaties. Ik heb er natuurlijk een 2e kaart bij genomen om een flinke prestatieboost te kunnen zien. Ik heb gelezen dat mensen 80% prestatie verbetering hadden in Battlefield 3, bij mij is dit totaal anders. Ik kan aan de fps zien dat er misschien een 10-20% verbetering in prestatie is maar aan het beeld valt dat niet te merken. Ik heb voor zover ik heb gehoord namelijk last van micro stuttering. Mijn fps met Battlefield zit constant rond de 50 maar toch lijkt het alsof ik fps lag heb. Ik krijg nu af en toe een klein schokje in mijn beeld waar ik graag een oplossing voor wil vinden. Ook krijg ik af en toe rare strepen door het beeld. Ik hoop dat dit aan de drivers ligt. Als dat zo zou zijn zou dan iemand mij kunnen vertellen hoe ik de betere drivers voor crossfire kan installeren?

Ik hoop dat ik snel een reactie van jullie krijg, alvast bedankt!

Mijn volledige pc specs:

Moederbord:
Asrock 670 extreme 3

CPU:
Overclocked X4 955 BE naar 4Ghz
Gekoeld met mugen 2 rev b

GPU:
-XFX5770 singleslot (mijn kaart die er altijd al in heeft gezeten)
-5770 (merk niet bekend, zat bij vriend zijn kant en klare pc)

RAM:
2x2GB Corsair XMS3 DDR3
2x2GB merkloos (bijgeleverd bij computerbouwpakket)

PSU:
TN5O50 OCZ Fatal1ty 550W ATX2 80 plus

[ Voor 11% gewijzigd door Gannes op 13-06-2012 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 15:33
Ik zou beginnen met drivers eens opnieuw te installeren, inclusief de het crossfire profiel dat je ook kunt vinden in de downloadsectie van de amd site.

Die rare strepen kunnen ook duiden op een kaart die zijn beste tijd heeft gehad en bezig is met stuk gaan. Heb je de nieuwe kaart al eens in zijn eentje geprobeerd?

Wat voor voeding gebruik je? weet je zeker dat deze voldoende sterk is voor een 2e kaart?

[ Voor 12% gewijzigd door udybees op 12-06-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gannes
Ik zal proberen de drivers opnieuw te installeren. Ik heb trouwens al het crossfire profiel gedownload en geïnstalleerd maar ik kan hem niet activeren of is dat al gedaan direct na installatie?

De rare strepen komen niet van mijn oude kaar. Mijn "nieuwe kaart is trouwens 2e hands van een vriend van mij die ook nooit last heeft gehad rare strepen.

Ik gebruik een 550 watt voeding. Naast mijn overclocked x4 955 BE lijkt dit misschien krap maar ik heb er voordat mijn nieuwe kaart erbij zat een stroom meter tussen gehad. Deze gaf tijdens een potje Battlefield maar zo'n 200 watt aan.

Bedankt voor je snelle reactie en ik zal nu de drivers opnieuw installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Gannes schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 23:04:
Ik zal proberen de drivers opnieuw te installeren. Ik heb trouwens al het crossfire profiel gedownload en geïnstalleerd maar ik kan hem niet activeren of is dat al gedaan direct na installatie?

De rare strepen komen niet van mijn oude kaar. Mijn "nieuwe kaart is trouwens 2e hands van een vriend van mij die ook nooit last heeft gehad rare strepen.
Heb je de kaart van je vriend dan wel al getest in een niet crossfire opstelling?
Ik gebruik een 550 watt voeding. Naast mijn overclocked x4 955 BE lijkt dit misschien krap maar ik heb er voordat mijn nieuwe kaart erbij zat een stroom meter tussen gehad. Deze gaf tijdens een potje Battlefield maar zo'n 200 watt aan.

Bedankt voor je snelle reactie en ik zal nu de drivers opnieuw installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24

D4NG3R

kiwi

:)

En "550W voeding" zeg weinig. En het lijkt mij stug dat 2 videokaarten van 118W + 125W CPU onder BF3 (met fatsoenlijk hoge instellingen) + de rest van de PC nog geen 200W trekken.

Vermeld als eerste eens je complete PC. En test beide videokaarten ook eens apart met Furmark (Minstens 10 mins draaien, let er op dat de temps niet te hoog (90*+) oplopen.

Furmark fullscreen op de resolutie van je monitor zetten, met 8xMSAA en de burnin test aanzetten.

* Een enkele kaart trekt dit nog wel, maar in CFX worden de kaarten nog warmer..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
wat voor kaarten praten we over? (koelers) en hoe dicht op elkaar zitten ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gannes
Ik heb informatie over mijn pc in het bovenste bericht geplaatst.

Ik heb ook de kaarten individueel gebruikt. De merkloze van vriend overgenomen 5770 veroorzaakt het probleem met het crashen van Battlefield. Toen ik mijn trouwe XFX probeerde zijn er geen problemen voorgekomen.

Is dit probleem op een of andere manier te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:43
Gannes schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 23:49:
Ik heb informatie over mijn pc in het bovenste bericht geplaatst.

Ik heb ook de kaarten individueel gebruikt. De merkloze van vriend overgenomen 5770 veroorzaakt het probleem met het crashen van Battlefield. Toen ik mijn trouwe XFX probeerde zijn er geen problemen voorgekomen.

Is dit probleem op een of andere manier te verhelpen?
als de kaart onstabiel is kun je proberen om de voltages iets te verhogen met een oc tool, en als dat niet helpt geld terug vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gannes
Het tweede probleem, het crashen van Battlefield heb ik opgelost! Mijn oude videokaart was nog een klein beetje overgeclocked, na dat uit te hebben gezet casht Battlefield niet meer.

Het micro stuttering is trouwens ook grotendeels opgelost. Na vsync aan te hebben gezet krijg ik af en toen nog kleine schokjes. Ik zou graag een oplossing hiervoor zien maar het is in ieder geval al veel minder storend dan ervoor.

De problemen die nu nog moeten worden opgelost zijn die van het booten en de prestaties.

Iemand enig idee of er bepaalde drivers zijn die meer prestaties halen uit twee 5770's?

[ Voor 31% gewijzigd door Gannes op 13-06-2012 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
BF3 + Crossfire was heeft/had problemen.
Ik heb geen idee of die nu opgelost zijn, maar staar je dus niet blind op BF3 alleen :)

iRacing Profiel

Pagina: 1