Toon posts:

Hoe films streamen van nas naar mediaplayer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag films streamen van mijn NAS naar mijn mediaplayer, nu zit ik met het volgende...
De router modemcombo (telenet) en mijn nas (synology 211j ) staan in onze bergplaats. Mijn Tv met mediaplayer(Xtreamer sidewinder) en telenet digicorder staan in de woonruimte. Voor de digicorder hebben ze een powerline gebruikt. Er is geen netwerkkabel van router naar digi/media player mogelijk.
Hoe kan ik dan het best films streamen van mijn nas naar mijn mediaplayer. Is het mogelijk om dit te voorzien via een 2e weliswaar goede powerline? Of zijn er nog andere mogelijkheden? Of is het ook mogelijk om die powerline van mijn digicorder te verwijderen en een powerline met meer ingangen aan te schaffen?
Ik heb geen flauw benul of het technisch mogelijk is. Ben ook nog redelijk noob in het netwerk wereldje...hoop dat ik via deze weg enkele info kan vergaren.

Mvg,

Len

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://klantenservice.tel...de-binneninstallatie-voor
als ik het goed heb gelezen is het 1 lan, dan zou een normale switch achter je powerlne adapter genoeg moeten zijn

Maar ja ben maar nederlander, dus geen ervaring verder met telenet

JE zou het gewoon kunnen testen dooe de utp uit je digicoder te trekken in je mediaspeler te duwen. als dat werkt werkt een switch ook meestal wel

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 12-06-2012 22:34 ]

Iperf

Verwijderd

Wat Fish aangeeft is inderdaad een goede oplossing.
Zelf heb ik er ook voor gekozen om 1 powerline adapter aan te schaffen en deze door laten lopen in een switch van 8 poorten. Vanuit daar heb ik al mijn apparaten inclusief mijn NAS en Mediaplayer aangesloten op het netwerk.

Het is wel verstandig om een redelijk goede switch aan te schaffen om te zorgen dat je geen kwaliteit van je verbinding verliest zodat je bijvoorbeeld 1080P moeiteloos kunt streamen.

Het werkt bij mij in ieder geval allemaal erg goed en heb totaal geen probleem met het streamen.