Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

FTP server onbereikbaar van buiten op W2008

Pagina: 1
Acties:

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
Hoi,

Ben enigszins nieuw met deze materie dus het kan zijn dat ik wat stoms over het hoofd zie.

Ik heb een cloudserver van leaseweb met daarop Windows Server Web 2008 R2, en ik probeer de FTP server aan de praat te krijgen. Ik heb IIS geinstalleerd, en http doet het prima.

Ook Ftp doet het via localhost maar van buitenaf krijg ik een timeout. De goede rules zijn wel toegevoegd in de windows firewall en dit is de enige firewall die ik gebruik. Ik heb in IIS een Ftp site toegevoegd, anonymous toegang aangezet (om het te testen) en een authorization rule 'allow all' toegevoegd.

Zoals gezegd via localhost doet hij het wel, en ook via het publieke ip-adres werkt het op de server. Alleen vanaf mijn thuiscomputer dus niet.

bedankt alvast

[ Voor 4% gewijzigd door Garma op 12-06-2012 22:07 ]

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

Even vragen aan leaseweb of zij voor de cloudserver die jij afneemt ook nog een firewall gebruiken?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
hey,

er is inderdaad een firewall van leaseweb maar dat is de enige (staat in hun faq) en die staat uit, dat kan ik namelijk zelf doen in het controlpaneltje wat ik van hen krijg.

Verwijderd

In IIS Manager:
  • Ga naar %SERVER_NAAM% > FTP > FTP Firewall Support
  • Configureer een port range voor passive connections. De grootte van de range hangt af van het aantal simultane connecties. Maar indien het voor privé-gebruik is, moet bv 50000-50050 zeker voldoende zijn.
  • In het veld eronder (External IP Address of Firewall) geef je je public IP in
In je firewall:
  • Regel aanmaken voor de port range die je hierboven in IIS geconfigureerd hebt.
Optioneel kan je best ook SSL inschakelen, zodat alles een beetje veilig verloopt. Maar probeer het eerst maar zonder SSL aan de praat te krijgen ;)