Contacten en e-mail werkt niet meer - iOS 5.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 15:12
Op mijn iPad (3e generatie) met iOS 5.1 werken de Contacten en E-mail app ineens niet meer. Bij het opstarten van de Contacten app krijg ik een leeg scherm te zien. E-mail synchronisatie werkt ook niet meer.

Normaal gesproken lost een reboot van de iPad dit soort problemen wel op, maar in dit geval niet. Ook het verwijderen van het e-mail account (Live Hotmail in dit geval) is meestal een garantie voor succes. Helaas werkt dat niet, want als ik onder Instellingen > Email, contacten, agenda's mijn accounts wil verwijderen, gebeurt er helemaal niets als ik de optie probeer te openen.

Al geprobeerd:
  • Reboot van iPad
  • iCloud account verwijderen
  • Optie 'Herstel alle instellingen' uitgevoerd
  • iPad hersteld van laatste backup
  • Netwerkinstellingen gereset
  • Update naar iOS 5.1.1
Helaas allemaal nog zonder resultaat. :( Iemand enig idee hoe (al dan niet via een jailbreak tool) je e-mail accounts kunt verwijderen zonder dat je toegang hebt tot Instellingen > Email, contacten, agenda's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via itune kan je een complete reinstall doen,ik zou dat dus doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 23:52:
Via itune kan je een complete reinstall doen,ik zou dat dus doen
Ja klopt, dat zal ongetwijfeld werken, maar dat betekent dat ik alle instellingen handmatig opnieuw moet doen. Daar wordt je niet vrolijk van.

Iemand anders nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 14:28

talin

ES-MA

Senser schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 07:20:
[...]

Ja klopt, dat zal ongetwijfeld werken, maar dat betekent dat ik alle instellingen handmatig opnieuw moet doen. Daar wordt je niet vrolijk van.

Iemand anders nog tips?
als eerste een back-up maken van de staat zoals deze nu is.

dan restoren naar fabrieks instellingen
updaten
en dan de back-up terug zetten.

mocht je dan dezelfde problemen hebben zit het in die instellingen en moet je alsnog alle instellingen nalopen, zonet heeft de update je probleem verholpen

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
talin schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:19:
[...]

als eerste een back-up maken van de staat zoals deze nu is.

dan restoren naar fabrieks instellingen
updaten
en dan de back-up terug zetten.

mocht je dan dezelfde problemen hebben zit het in die instellingen en moet je alsnog alle instellingen nalopen, zonet heeft de update je probleem verholpen
Deze procedure had ik al gevolgd. Helaas zit het probleem dus ook in de backup. Had gehoopt dat een restore naar een backup iets in iOS zou triggeren waardoor het probleem opgelost wordt. Dat blijkt niet het geval. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Opgelost! :)

De truc is om een nieuw iCloud account toe te voegen. Ik had mijn iCloud account al verwijderd, maar dat was niet genoeg. Een nieuw iCloud account toevoegen, reboot en dan Contacten en E-mail uit de sync opties van iCloud halen is de oplossing. Daarna mijn oude iCloud account weer toegevoegd en klaar.

Gelukkig kostte dit geintje me maar een paar avonden. :O

Zie hier voor meer info.
Pagina: 1