Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geopende bijlagen opgeslagen en verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• D.oomah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-11 23:12
Hallo!

Volgens mij is iedereen wel bekend met het volgende probleem: Je opent een bijlage uit een mail, maakt er aanpassingen in en slaat het op, om de volgende dag het nergens terug te kunnen vinden.
Het is mij niet overkomen maar mijn familie alleen deze week al twee keer. Het betreft dan een mix van Windows Live Mail (het computerprogramma) en hotmail in combinatie met IE op een windows 7 computer. Heeft iemand enig idee in welke leegte op mijn harde schijf deze bestanden zich bevinden?

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je zoekt naar alle files die gemaakt/geedit zijn in de laatste x dagen, dan heb je ''t ding toch zo gevonden lijkt me?
Anders zou ik eens in de Windows temp dir gaan kijken.

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:42
Helaas is dit volgens mij nog steeds een truukje wat mijn vader ook blijft doen. Hij slaat de bijlage niet op, hij OPENT het. HIj gaat dan in het document zitten werken en slaat het op (gewoon, dus niet opslaan ALS). Hij slaat dat op in de tijdelijke bestanden map (TEMP).

Dan is het logisch dat je niet direct kan vinden, gewoon OPSLAAN dus ipv openen. Probeer ik m'n vader ondertussen ook te leren. Succes!

• D.oomah
TERW_DAN schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:46:
Als je zoekt naar alle files die gemaakt/geedit zijn in de laatste x dagen, dan heb je ''t ding toch zo gevonden lijkt me?
Anders zou ik eens in de Windows temp dir gaan kijken.
Daar heb ik al naar gekeken maar geen spoor te vinden. Alsof hij nooit heeft bestaan.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waar? Temp directories (meervoud), of de Onlangs geopend-lijst? In die laatste zal het in veel gevallen inderdaad niet terecht komen. V.w.b. temp dirs wil je ze wel allemaal checken (%temp% maar zeker ook C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files. Zie ook andere topics over hetzelfde.

Ten eerste: leer er van en nooit meer openen. Ik dacht trouwens dat dat tegenwoordig allemaal readonly werd geopend, blijkbaar niet.

Ten tweede: beste is PC uit zetten en uit laten, dan offline (bootable CD / USB / oid) bestanden terughalen. Enige andere manier geeft het risico op verwijdering / overschrijving.
Ik denk dan aan een spreekwoord, iets met ezels en stenen en zo ;) Misschien beter om in de browser openen volledig uit te schakelen en alleen opslaan-als toe te staan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• D.oomah
Ik heb gekeken in appdata\local\temp en die jij opnoemde (temp internet files), en in de lijst met recent gewijzigde items. Ook heb ik de map 'mijn ontvangen bestanden' (waar live messenger alles opslaat) al doorgekeken. Niks gevonden. De pc is al eens aan en uit geweest dus ik ben bang dat het een verloren zaak is.

Zelf gebruik ik altijd chrome en die slaat altijd alles op in een map. Dus zelfs al ik dan daarin wijzigingen maak staat het tenminste nog ergens. Dat het de groep digibeten die ik mijn familie mag noemen nu twee keer in een week is overkomen is inderdaad wel een klein hoogtepuntje, maar zeker niet de eerste keer.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 16:28
Wat ik laatst bij een gebruiker heb gedaan is om de file nogmaals te openen, en op te slaan. Terwijl je dat document nog open hebt kijk je naar de properties van het document. Dan zie je het path staan waar het document is opgeslagen. Grote kans dat het andere document daar ook staat.
Ook ik had toen gezocht op alle bovenstaande wijzen, maar kan het toen ook niet vinden. Via deze methode wel.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-11 21:42
Volgens mij staan die bijlages in een verborgen mapje dat zelfs nog verborgen is als je verborgen bestanden tonen aan hebt staan. Heb zo wel eens een belangrijk document gered van iemand. Volgens mij moest dat ergens in het register aangezet worden.

edit: Zie linkjes. Zie dat het op een of andere manier ook zonder register kan :P
http://www.exnol.com/view...-super-hidden-in-explorer
http://www.techsupportale...-windows-system-files.htm

[ Voor 32% gewijzigd door jip_86 op 13-06-2012 16:29 ]

Pagina: 1