Goed, ik draai hier Windhoos 95 en BeOS. Nu draai ik een simpel 10 mbps BNC netwerkje tussen 2 pc's. Als ik onder BeOS werk gaat alles goed, onder win95 niet, ik kan enige tijd (soms 1, soms 10 minuten) werken, waarna mijn scherm op zwart gaat, een complete reboot of een Bluescreen of Death. Nu vermoed ik dat het een VxD tje betreft, gezien onder BeOS (personal 5.03) alles prima draait. Is er enige mogelijkheid de betreffende bestanden te vervangen zonder heel Windows opnieuw te installen? (ligt erg gevoelig op het moment...)
Verwijderd
Met de beschrijving die je geeft is het natuurlijk moeilijk gokken wat het is. Het lijkt in iedergeval op een Software probleem.
- Wat gebeurt er in save mode?
- Wanneer hangt de windows bak? (is er een patroon in te ontdekken)
- Als je multi user draaid (family logon) inloggen onder ander user? effect?
- run en runservices in je registry opschonen
- Rest van registry opschonen
(deze laatste twee, alleen doen als je weet hoe hier mee om te gaan!)
- Wat gebeurt er in save mode?
- Wanneer hangt de windows bak? (is er een patroon in te ontdekken)
- Als je multi user draaid (family logon) inloggen onder ander user? effect?
- run en runservices in je registry opschonen
- Rest van registry opschonen
(deze laatste twee, alleen doen als je weet hoe hier mee om te gaan!)
Onder veiligemodus draaitg 't netwerk helemaal niet. Er is geen patroon, soms na 1 minuut te downloaden (kan 1Kb zijn, of 10 Mb) soms na 10 minuten (1Kb - 20 mb.) Verder weet ik wel, er zijn wat problemen met DirectDraw geweest, ik kreeg bij het gebruiken van DD een blauwscherm, na het opnieuw starten van de app deed íe t weer. Dat registry is net opgeruimd met CleanSweep, (daarvoor waren er al problemen) maar dat hielp niet echt, en ik heb zeer weinig ervaring mbt het register.
Ik heb al geprobeerd DirextX opnieuw te installeren, helaas geen resultaat (Netwerk loopt toch niet via DX?).
Ik heb al geprobeerd DirextX opnieuw te installeren, helaas geen resultaat (Netwerk loopt toch niet via DX?).
Niemand? Ik wordt hier bijna gek van dit gedoe, ben ontoerekeningsvatbaar tegenover Windows... HELP!!!!!!
Op de muziek van Jelle (Stan - Eminem)
Het is stil op mijn computer
Windows start niet op
Dan doet íe het uiteindelijk
Houdt het netwerk ermee op
Ik kan niet surfen en niet mailen
Wacht op scandisk
maar dat helpt allemaal geen nop
Het is stil op mijn computer
Windows start niet op
Dan doet íe het uiteindelijk
Houdt het netwerk ermee op