Router achter router, bijna werkend..

Pagina: 1
Acties:

• Deceptikon
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-02 20:45
Lieve ,lieve medetweakers.. Help bitte !

Alleen wireless doet het nog niet op router 2 :S

Ik wil van een tweede router een wireless acccespoint maken. Ik heb dhcp uitgezet op de 2e, een nieuwe ip aangemaakt, de poorten van de 2e router zijn als volgt bezet: 1 = PC, 2 = Router 1

Ik kan op beide routers komen en internet doet het ook. Ik zie ook het wireless van router 2, maar ik kom er niet op. Hij krijgt geen ipadres toegewezen lijkt het, maar niet zeker.

Setup

Router 1 (experia - KPN)
ip: 192.168.1.254/24

DHCP 1st: 192.168.1.70 tm 253
auto ip uit, dhcp aan
wireless channel 7

Router 2 (experia - KPN)
ip: 192.168.1.2/24

DHCP 1st : 192.168.1.63 tm 69
auto ip uit, dhcp uit

wireless channel 13

Heb andere topics afgestruind, maar verder dan dit kom ik niet. Please help !

Greetz

[ Voor 3% gewijzigd door Deceptikon op 12-06-2012 18:14 ]

Verwijderd

LAN poort van router 2 op een LAN poort van router 1 aansluiten en je bent klaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 16:41 ]

• Deceptikon
Ja router 2 is aangesloten op een lan poort van router 1, dat bedoelde ik met "poorten bezet van router 2 ..." dat zijn allen LAN poorten

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Beter lezen ;)

Niet de WAN poort van router2 gebruiken, enkel LAN poorten.
De prikt dus LAN in LAN.

Zoekt niemand meer hier? Dit is deze week al drie keer voorbijgekomen... :X

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Deceptikon
Ja maar dat heb ik toch gedaan ?! Ik heb 2 vd 4 'ethernetpoorten gebruikt' voor beide routers Of weet ik niet wat een LAN poort is? :?

• Ultraman
  • Laatst online: 14:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat was even ter extra confirmatie dat we nergens gebruik maken van een WAN poort ;)

Kun je mij uitleggen wat je bedoelt met de IP ranges die je hebt opgeschreven.
Die van router1 begrijp ik, dat zal de range van diens DHCP server zijn.
Maar de range die je bij router2 hebt opgeschreven, die wordt toch niet gebruikt? Want daar staat DHCP uit immers?

Een PC middels bekabeling aan router2 hangen werkt wel voor zover ik begrijp?
Enkel wireless komt geen verbinding tot stand? Werkt een client wel als je een statisch IP voor diens WiFi instelt?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Deceptikon
Ok gelukkig, dacht dat ik gek werd :)

Ja DHCP staat uit, dus info over dhcp range v tweede router is wellicht overbodig, maar dit wist ik niet zeker, dus ter volledigheid er bij gezet. Ik was namelijk ook niet zeker of toegewezen ipadres van router 2 in goede range zat van router 1 (of wat daar precies mee bedoelt werd).

Statisch ip adres toewijzen aan laptop geeft geen verschil > ziet wireless netwerk wel (router 2), maar kan er niet op.

Een bekabelde pc aan router 2 krijgt inderdaad wel internet :|

edit: zijn er nog andere standaarddingen die in orde moeten zijn? Ofwel wat kan ik nog meer checken?

[ Voor 9% gewijzigd door Deceptikon op 12-06-2012 21:00 ]

• Deceptikon
Niemand een idee wat ik kan proberen nog of wat ik moet nagaan om het wireless aan de praat te krijgen op de tweede router.

Hoe kan ik bepalen wat er fout gaat? Er is dus wel een draadloos netwerk, maar ermee verbinden gaat niet. Is er een manier hoe ik precies kan zien waar het in dat proces misgaat?

• lordgandalf
  • Laatst online: 13-02 15:00
wat voor fout krijg je als je connect want je zegt ik zie hem wel maar als ik connect "dan werkt het niet". Wat is "dan werkt het niet" moet je een wachtwoord invoeren wat je niet weet ?? krijg je wel verbinding maar geen ip ??? geef meer info

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Wat heb je als Gateway ingevuld bij router2? In deze setting is router2 niet meer dan een client van router1. (net als je werkstations/pc's/laptops). Het enige waar router2 voor dient is het draadloos verbinden van andere clients.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2012 18:17 ]

Verwijderd

Deceptikon schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:35:
Heb andere topics afgestruind, maar verder dan dit kom ik niet.
Ja? ook deze HOWTO gevonden en toegepast?

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Denk het niet.

• Deceptikon
Khildin
Wat heb je als Gateway ingevuld bij router2? In deze setting is router2 niet meer dan een client van router1. (net als je werkstations/pc's/laptops). Het enige waar router2 voor dient is het draadloos verbinden van andere clients.
Dit is mij niet helemaal duidelijk. Wat bedoel je met "als gateway ingevuld bij router 2? "

edit ah ! bedoel je of ik in router 2 heb ingevuld dat router 1 de gateway is, ten aanzien van ipadressering etc... Heb ik niet gedaan geloof ik.
ndeleeuw
wat voor fout krijg je als je connect want je zegt ik zie hem wel maar als ik connect "dan werkt het niet". Wat is "dan werkt het niet" moet je een wachtwoord invoeren wat je niet weet ?? krijg je wel verbinding maar geen ip ??? geef meer info
Hij blijft verbinding zoeken met het netwerk. Alsof je keer op keer opnieuw aangeeft dat je verbinding moet maken, zonder dat deze tot stand komt. Ik krijg dus geen verbinding, maar ook geen ip. Wachtwoord is correct.
fridgeman

Ja? ook deze HOWTO gevonden en toegepast?

Denk het niet.
Ja toch wel :) (hoewel ik nog niet heb geprobeerd nieuwe firmware op de modems te zetten)

[ Voor 6% gewijzigd door Deceptikon op 13-06-2012 19:07 ]

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-01 17:02
<EDIT: Laat maar, had je al gedaan>Wat als je een fixed ip op je WIFI kaart gebruikt? Werkt het dan wel?

2e dan maar... Wat als je je WIFI kanaal terug zet naar 6 op de 2e router? Meest gangbare kanalen zijn 1, 6 en 11. Waarvan 6 en 11 de voorkeur genieten.

[ Voor 58% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 13-06-2012 20:12 . Reden: Verkeerd gelezen ]

U+

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
mijn voorkeur is kanaal 8 :)

verder de kabel tussen 1e en 2e router getest ? of doet de pc oprouter 2 het gewoon?

Ryzen cloud9

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-01 06:12
zet DHCP uit van de 2de router.

grote kans dat die zichzelf als gateway meegeeft (en eventueel als DNS)

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-01 17:02
Wellicht als je iets beter kijkt Kennie, zie je dat DHCP uit staat op de 2e router. Hier zal het dus niet aan liggen.
En aangezien alleen de LAN poorten, en niet de WAN poort gebruikt wordt, werkt de router niet als router maar als WAP.

U+

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
KennieNL schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 22:42:
zet DHCP uit van de 2de router.

grote kans dat die zichzelf als gateway meegeeft (en eventueel als DNS)
Lezen is ook moeilijk...

Ik denk ook dat het aan de gateway ligt. Wellicht kan je nog proberen om de 2e router een IP te geven die binnen de DHCP range van router 1 ligt. Misschien helpt dat.

Verwijderd

Jimster schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 22:48:
[...]
Ik denk ook dat het aan de gateway ligt. Wellicht kan je nog proberen om de 2e router een IP te geven die binnen de DHCP range van router 1 ligt. Misschien helpt dat.
Niet binnen de DHCP range, wel binnen hetzelfde subnet.

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:22

derx666

mecker ende blaet

Kun je hier niet ff een screenshot neerzetten van de wifi config van je 2e router ?

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kleine titelfix, we zitten hier niet op hyves of in de SMS..

• Deceptikon
Werkt !

Naar alle waarschijnlijkheid doet het het allemaal... uiteindelijk had ik de eerste router na alle instellingen niet opnieuw opgestart.

Ik ben nu niet ter plekke, dus kan niet controleren of het later ook nog werkt, maar het zal wel.

Dank allen in ieder geval !! :+
Pagina: 1