Toon posts:

Nieuwe PC voor video (2D) en audio productie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe configuratie om video en audio te bewerken.
Hiervoor gebruik ik Avid Media Composer, Reason en ProTools.

Ik zal het systeem zo goed als niet gebruiken om te gamen, in overklokken ben ik voornamelijk geïnteresseerd maar heb geen concrete plannen.

Op deze pc komt windows 7 64 bits te staan.
De keuze voor de videokaart hangt vooral af van het gebruik van Avid en de betere ondersteuning voor GTX modellen.
Een geluidskaart heb ik zelf, extern en intern.

wenslijst: Ivy Bridge 2012

Graag hoor ik van jullie of ik nog dingen zou kunnen verbeteren binnen het budget van 1200 euro.
Alvast bedankt

Verwijderd

Mogelijk de Samsung 830 SSD inplaats van de M4? Iedereen is er meer tevreden over.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

de Samsung is momenteel vrij moeilijk te krijgen voor een normale prijs. De M4 is iets langzamer in lezen, maar verder vrijwel gelijk aan de Samsung.

People as things, that’s where it starts.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Was de NVIDIA Quadro FX niet meer voor videobewerking en de geforce voor spelletjes?

Je hebt nu wel een leuke gamebak moet ik zeggen. Maar video en audio bewerken zal die ook wel kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:35:
Mogelijk de Samsung 830 SSD inplaats van de M4? Iedereen is er meer tevreden over.
Ik ben niet zo gek op Samsung. Dacht dat de M4 vooral betrouwbaar was.

En de Vertex4 misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:46:
Was de NVIDIA Quadro FX niet meer voor videobewerking en de geforce voor spelletjes?

Je hebt nu wel een leuke gamebak moet ik zeggen. Maar video en audio bewerken zal die ook wel kunnen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Quadro is voor videobewerking nog steeds het beste, vooral voor CAD en dergelijke. Maar ik vind ze nogal duur!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:46:

Het vreemde is dat Avid op Mac wel Geforce en ATI ondersteund, maar misschien omdat Apple daar een voorselectie in doet. Zou ik dan een kaart kiezen die ook door Apple wordt ondersteund?

http://www.avid.com/US/pr...ser-5/system-requirements
Pagina: 1