Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 13:26
Beste Tweakers,

Nu is de basisvraag al vaak behandeld op diverse websites en fora, maar ik kon zo gauw het antwoord niet vinden op de volgende specifieke vraag:

Als ik mijn (één maand oude) ASrock 970 Extreme 3 vervang door een ASrock 970 Extreme 4, met behoudt van alle overige hardware, is een herinstallatie van Win7 dan noodzakelijk?

Je zou denken van niet, gezien dezelfde chipset en overige hardware, maar het is toch een net ander moederbord. Vandaar dat ik wat overtuigende antwoorden zoek. ;)

Malfoi

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat gaat over het algemeen gewoon goed hoor. Het gaat pas fout op het moment dat je een andere chipset erin hebt zitten.
De extra dingen zoals de firewire controller moeten nog wel even geinstalleerd worden natuurlijk, maar dat stelt niets voor, en zal geen rpoblemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 13:26
TERW_DAN schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:26:
Dat gaat over het algemeen gewoon goed hoor. Het gaat pas fout op het moment dat je een andere chipset erin hebt zitten.
De extra dingen zoals de firewire controller moeten nog wel even geinstalleerd worden natuurlijk, maar dat stelt niets voor, en zal geen rpoblemen geven.
Dank voor je snelle reactie. Ik had al zo'n idee, maar was toch nog even voor de zekerheid. :) Kan je dat eigenlijk aanhouden als vuistregel: andere chipset = herinstallatie?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55

RKD

Malfoi schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:30:
[...]

Dank voor je snelle reactie. Ik had al zo'n idee, maar was toch nog even voor de zekerheid. :) Kan je dat eigenlijk aanhouden als vuistregel: andere chipset = herinstallatie?
Vooral de wissel van AMD <> Intel is een probleem, als je bij 1 van de 2 blijft dan maakt met Windows 7 vaak de chipset ook niet echt uit omdat Windows 7 de meeste basisdrivers al heeft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 00:23
In princiepe kun je dat inderdaad aanhouden als vuistregel. Ik heb het zelfs voor elkaar gekregen Windows 7 te booten toen ik van Core 2 Duo naar Core i5 ging. Vervolgens wel een herinstallatie gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:15

Fordox

00101010

Het is altijd mogelijk. Ik stapte ook eens van een nvidia chipset naar een amd chipset. Het werkte wel, maar je windows zit dan vol met troep van je oude software.
Alles dus even goed deïnstalleren en drivers sweepen en herinstalleren en je zit goed.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1