[win7] wachtwoord verloopt melding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
In Windows xp kreeg ik altijd een melding dat het wachtwoord over xxx dagen verloopt. Op de domein controller draait een policy van 150 dagen. 14 dagen voor de 150 dagen krijgt de medewerker een melding dat het wachtwoord veranderd moet worden binnen 14 dagen.

In Windows 7 verschijnt de melding niet meer. Via google gelezen dat je in Windows 7 een policy moet aanpassen namelijk: windows settings- computer settings - local policies - security options - interactive login - hier vul je het aantal dagen in voordat het wachtwoord verloopt.

Echter geen melding want ik heb de dagen in de policy op heel veel dagen tevoren gezet.
Dan kan het nog enable ballontips zijn die ik uitgezet heb in het registry. Ook die heb ik teruggezet maar nog steeds verschijnt de melding niet..

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor zover ik weet krijg een win7 bak de policies toegewezen via de server, en niet lokaal. Dat zou betekenen dat als je een keer opnieuw inlogt, je die settings weer kwijt bent :)

Tooltips kan idd een spelbreker zijn, je zou hem nl idd op je scherm moeten krijgen via een tooltip.

Overigens kun je als je je policies geupdate hebt, ook een gpupdate /force doen op je client. Dan trekt ie de nieuwe policies naar zich toe :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Ik heb de policy voor xxx dagen waarschuwen onder een user EN computer Ou geplaatst en vervolgens het systeem paar keer geherstart.

enableballontips aangezet zodat de tooltips zichtbaar worden.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je werkt waarschijnlijk nog met een 2003 DC? Helaas is er nog geen fix door Microsoft hiervoor uitgegeven (zover ik weet). Windows 7 gaat niet goed om met de aangemaakte policies/templates op een Windows 2003 DC. Echter er zijn wel scripts te vinden op het net.

Lees dit maar eens door, aan het einde ergens staat een script:
http://social.technet.mic...a4-4d74-8173-54434846e18c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Ik heb de policy voor xxx dagen waarschuwen onder een user EN computer Ou geplaatst en vervolgens het systeem paar keer geherstart.

enableballontips aangezet zodat de tooltips zichtbaar worden.

Wat wel opvalt is dat ik onder een normale gebruiker niet in het systeemvak pictogram: logon user (waarbij staat dat dit de melding is als het wachtwoord verloopt) zie wel als ik onder een administrator inlog.
Er moet natuurlijk niet alleen maar de melding weergegeven worden maar melding en pictogram, maar dat kan ik dus onder de normale user niet kiezen...

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan eventueel kijken wat een RSOP zegt. Kijken of je policy goed binnenkomt.
En kijken of er verschil zit tussen de admin en een normale user.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
RSOP laat de policy setting gewoon zien. Zojuist als lokale admin ingelogt en dan verschijnt er dus wel de melding dat over xxx dagen het wachtwoord verloopt.

Als je opnieuw start en weer inlogt als standaard gebruiker zie je weer niets meer..

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Van dat script heb ik ook gevonden echter wil ik het gewoon bij de standaard melding laten van Windows. Het is inderdaad een Windows 2003 DC.

Het heeft te maken met admin of normal user, als een admin inlogt op de pc verschijnt de melding wel maar logt een standaard user dan verschijnt er geen melding.

Iets houdt dus de melding tegen.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

monta schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:38:
RSOP laat de policy setting gewoon zien. Zojuist als lokale admin ingelogt en dan verschijnt er dus wel de melding dat over xxx dagen het wachtwoord verloopt.

Als je opnieuw start en weer inlogt als standaard gebruiker zie je weer niets meer..
En dat is ook heel logisch, want de lokale admin krijgt geen domein policies. En dus krijg je de standaard Windows instelling voor het wachtwoord verlopen. Je 'normale' gebruiker is een domein gebruiker en is dus gebonden aan de domein policies. Hierboven is al aangegeven dat met een 2003 DC fout gaat met de meldingen. Je zal je DC moeten vernieuwen naar 2008 of nieuwer, of de Win7 .adm zoeken die geschikt is voor 2003 DC's.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1