HTPC Streacom aanzetten via remote

Pagina: 1
Acties:

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:36
Ik ben voor een vriend van mij een HTPC aan het samen stellen. Maar deze had een specifieke eis dat hij de HTPC met afstandsbediening wilde aanzetten.
Dit vereist power over USB wanneer uitgeschakeld maar er staat bij geen enkel moederbord specificatie vermeld of dit wordt ondersteund.
Nu had ik de Asrock geselecteerd maar er is nergens aangegeven of "power over USB when off" wordt ondersteund.

Samengestelde PC:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75M-ITX€ 66,95€ 66,95
1Streacom F7C Black€ 76,50€ 76,50
1Streacom Streacom Infrarood ontvanger + Afstandbediening€ 21,80€ 21,80
1Mini-box picoPSU 120 + 80W Adapter Power Kit€ 60,45€ 60,45
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 69,05€ 69,05
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 18,79€ 18,79
1AMD A6-3500 Boxed€ 59,99€ 59,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 373,53

IR receiver:
pricewatch: Streacom Streacom Infrarood ontvanger + Afstandbediening
http://www.streacom.com/products/irrc/
Remote Model: Philips RC2604321/01
OS Compatibility: Windows XP, Vista, & 7, Linux*
Drivers: Windows Plug and Play
IR Range: 10 Meters Max
IR Code: RC-6 Format
Remote Batteries: 2 x CR2032 (Included)
Keys: 43
Dimensions: 138 x 47 x 13mm (LxWxH)
Weight: 58g Excluding Batteries
Module Connections: USB, Power on/off
Special Features: Power On from Off state**

* Can be used with various Linux based platforms such as XMBC by using eHome remote compatible drivers
** Requires power to USB when off, see motherboard specification for support of this feature
Er zal gebruik worden gemaakt van een Logitech Harmony afstandsbediening.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18
Ik kan het ook zo niet vinden in de handleiding. Volgens mij hebben sommige moederborden hier een jumper voor op het moederbord. Denk dat je dit soort functies steeds minder tegen gaat komen doordat pc's uitgeschakeld <1W moeten verbruiken.

Echter kun je natuurlijk als echte tweaker prima een 5v lijntje van de voeding aftappen om de ir te voeden.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:23

DarkSide

theres no place like ::1

met mijn logitech dinovo mini krijg ik het niet voor mekaar (ook niet veel tijd besteed om te kijken hoe dat eventueel wel zou kunnen).
ik gebruik WOL en een app op mijn telefoon als ik mijn pc aan wil zetten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:36
DarkSide schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:50:
met mijn logitech dinovo mini krijg ik het niet voor mekaar (ook niet veel tijd besteed om te kijken hoe dat eventueel wel zou kunnen).
ik gebruik WOL en een app op mijn telefoon als ik mijn pc aan wil zetten.
De IR ontvanger vereist power over USB wanneer de PC offline is. Dit zodat de IR ontvanger actief online blijft als de rest van de PC uit is.
WOL is zeker een heel goed alternatief... Idle zal de HTPC in slaapstand of hybernate ook niet zoveel trekken aan watt's dus zal het niet zo erg zijn om hem aan te laten staan. Desnoods moet hij even zelf op de aanknop drukken.

[ Voor 19% gewijzigd door ReTechNL op 13-06-2012 10:13 ]