[PW] Monitor zoeken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Zeker nu met de komst van de "retina" macbook is het slechts een kwestie van tijd voor er monitoren komen met "retina" schermen komen.

Nu dacht ik dat er vroeger een "dotpitch" search in de PW heeft gezeten maar kan dit nergens (meer?) terug vinden.

Kan er een PPI/DPI eigenschap doorzoekbaar gemaakt worden?

p.s. dit is mijn eerste feedback topic, ik weet niet helemaal zeker of ik het zo goed voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:42

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

De "Dotpitch search" waar jij het over hebt, ken ik niet. Ik kom ook niet iets soortgelijks tegen in de specificatietypen zoals wij die nu hebben. Het klinkt interessant en is misschien wel te bouwen (hier zie ik een formule op basis van het diagonaal, die we wellicht kunnen gebruiken: Wikipedia: Pixel density), maar ik vraag me af hoe vaak dit gebruikt gaat worden. Ik ga het eerst even overleggen met m'n collega's en dan nog kijken of het technisch haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Met het oog op de toekomst met meer "retina" schermen lijkt me dit wel interessant.

Ook hoor ik vaak "oh wat een klein scherm heb jij" wanneer men kijkt naar mijn laptop met 1920×1080 op 15.6"
En vinden oudere mensen vaak een 27" scherm met 1920x1080/1200 mooier als een 21.5" scherm, maar in directe zin weten ze niet eens waarom, PPI. Dit is natuurlijk ook allemaal debet aan Windows welke geen fatsoenlijke schaling kent maar met Windows 8 word hier volgens mij wel 2x naar gekeken door Microsoft wegens de "retina" producten van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:42

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Duidelijk verhaal :) Ik durf niet te zeggen op welke termijn het komt (als het uberhaupt kan, technisch gezien), maar ik zet het op de lijst :)