HDD 'ejects' zichzelf, graag advies / suggesties

Pagina: 1
Acties:

• tecje
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2024
Beste mensen,

Graag advies met het volgende probleem, want ik weet niet goed wat ik ermee moet.

Systeem:
PSU Thermaltake W0103 600W Voeding
775 Intel Core2 Q6600 2.4 @ 3 ghz.
Asus 775 P5Q-E S/R/GBL/F/ATX Moederbord
4096MB HyperX KIT CL5 Kingston geheugen
1000GB Samsung HD103UJ 32/S SATA HD
Samsung SH-S223Q 22x blk LS zw Sat DVD Speler
MSI ATI R4850 512 Grafische Kaart
Windows 7 Ultimate

Probleem:
Ik had inmiddels 4 harde schijven, 1 (Boot) + DVDrom op sata stroomkabel 1, overige 3 op nummer twee.
- Harde schijf 2 (niet boot) valt weg (kabel 2) en bios resets zichzelf (geen tijd reset).
Ik 1 voor 1 de schijven gecheckt (zelfde sata connectoren) en inderdaad schijf doet het niet (computer start niet op, blijft hangen op marvel esata driver - inmiddels disabled in BIOS), dus ik bestel twee nieuwe Hitachi 2 TB.

- Sluit nieuwe schijf aan samen met de ouden, inclusief kapotte, en die verschijnt weer...

- Transfer data naar nieuwe schijf en deze 'ejects' zichzelf vrijwel direct. Alle Sata kabels geprobeerd en probleem blijft aanwezig.

Tijdens data transfer 'bevriest' Windows van tijd tot tijd, met name met Firefox en het uitwerpen blijft zich voordoen en tevens met de tweede nieuwe schijf gebeurd dit (twee DOA lijkt zeer onwaarschijnlijk).

Korte schijfcheck van Hitachi vind geen problemen.

Bij het wisselen van de Sata stroomkabel (kabel 1, drie schijven) lijkt het systeem stabieler (geen 'bevriezen') voor langere tijd, maar tijdens data transfer bij opstarten Firefox wordt de schijf weer uitgeworpen.

Mijn vermoeden (ben geen expert) is dat het de power supply is (mede door de BIOS reset), misschien dat er een piek vraag ontstaat die hij niet aan kan? Dit wordt op fora wel eens genoemd. Het zijn tot nu toe echter alleen de nieuwe harde schijven.

Kan het Windows 7 zelf zijn? Wellicht het moederbord - Sata controller / oude kabels?

Ik hoor het graag.

Rick

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:26
Ja het kan je moederbord, controller, voeding, kabels en windows zijn.
Uitsluiten en proberen en je vind de schuldige. :)

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-01 17:04
heb je niet misschien iest van raid instelling in de bios aanstaan ?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:47
Kennis van mij met exact hetzelfde moederbord ook dezelfde problemen.
Alle BIOS\Firmwares en dergelijke geupdate maar probleem blijft bestaan.
Wel\geen RAID maakte allemaal geen donder uit.
Uiteindelijk maar losse kaart erin met SATA poorten erop en probleem opgelost...
Waarschijnlijk een brakke serie oid.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 12-06-2012 17:49 ]

• tecje
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2024
Bedankt voor de suggesties.

Ik neig ook steeds meer naar de SATA controllers. Een goede tweede lijkt mij de voeding.
Gekke is alleen dat hij drie jaar als een zonnetje heeft gedraaid.

Zal eens zoeken naar een PCI kaart, aangezien het alleen met de nieuwe harde schijven is, is het misschien een gek compatibiliteits issue..

Tnx.

[ Voor 41% gewijzigd door tecje op 12-06-2012 22:06 ]