Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Beste Tweakers,

wij zijn bezig met het realiseren van Terminal services i.c.m. Remote Apps.

Mij is gevraagd om uit te zoeken hoe Terminal service met remote apps werkt.
nu hebben we de terminal service aan de praat gekregen en werkt alles nu is er een laatste probleem :( :

Waar kan ik vinden hoeveel de Terminal Services CAL licenses kosten?
voor Windows 2008r2 Standaard

wat ik heb gedaan?
ik heb research gedaan op google en heb gevonden dat je dit het beste aan je Microsoft IT partner kan vragen helaas zijn we dat niet en toch willen we graag hoeveel het kost.

Met Vriendelijke groet,

Chuck

[ Voor 2% gewijzigd door Baazie op 12-06-2012 14:09 . Reden: aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:43
Ik denk dat als je zoekt op de nieuwe naam Remote Desktop Services Licenties / CALS je iets meer vind. Zo moeilijk is het niet om ze te vinden.
Zie bijvoorbeeld hier: http://www.centralpoint.n...esktop+services+user+cal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Niet online
MADG0BLIN schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:20:
Ik denk dat als je zoekt op de nieuwe naam Remote Desktop Services Licenties / CALS je iets meer vind. Zo moeilijk is het niet om ze te vinden.
Zie bijvoorbeeld hier: http://www.centralpoint.n...esktop+services+user+cal/
ja alleen is de vraag zijn dit de zelfde licenties als voor Terminal services CAL licentie.
die zijn toch anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Niet online
alles wat je daar ziet is hardware en 3 installatie versie's met CAL maar wij hebben al 2008r2 standaard met 5 CAL licenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Baazie schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:29:
[...]

alles wat je daar ziet is hardware en 3 installatie versie's met CAL maar wij hebben al 2008r2 standaard met 5 CAL licenties.
Nope, als je goed kijkt staan daar bijvoorbeeld deze tussen.

http://www.microsoftstore...tID.216653900/search.true

Dat is de licentie die je nodig hebt. Maar waarom bel je niet even met of een lokale IT partij of met bijvoorbeeld een partij als Centralpoint, Aces Direct of een andere leverancier. Die kunnen je prima helpen en dan weet je zeker dat je de juiste koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Niet online
MADG0BLIN schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:37:
[...]

Nope, als je goed kijkt staan daar bijvoorbeeld deze tussen.

http://www.microsoftstore...tID.216653900/search.true

Dat is de licentie die je nodig hebt. Maar waarom bel je niet even met of een lokale IT partij of met bijvoorbeeld een partij als Centralpoint, Aces Direct of een andere leverancier. Die kunnen je prima helpen en dan weet je zeker dat je de juiste koopt.
Dit had ik niet gezien bedankt!!!!!!!!!
dit moet voldoende zijn dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
lol die zou ik niet pakken... je moet een andere licentievorm hebben. TSCALS kosten ongeveer 80-85 euro per stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
je hebt toch wel eerder licenties gekocht? of draait alles daar illegaal?

Je geeft zelf het antwoord al: vraag het aan een reseller :) jij hoeft toch geen partner te zijn, je moet aan jouw MS partner/reseller vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
jimbo123 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:01:
lol die zou ik niet pakken... je moet een andere licentievorm hebben. TSCALS kosten ongeveer 80-85 euro per stuk
Welke andere licentievorm los van RDS ken jij in 2008 R2 dan precies? Volgens mij heet het tegenwoordig toch echt Remote Desktop Services. Ik kan het mis hebben maar laat maar zien welke je dan wel nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
http://blogs.msdn.com/b/r...rds-cal-and-a-ts-cal.aspx

De TS-CAL is vervangen door RDS CAL vanaf 1-11-2009 voor Windows Server 2008 R2.

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Baazie schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:07:
Waar kan ik vinden hoeveel de Terminal Services CAL licenses kosten? voor Windows 2008r2 Standaard
Bel gewoon de eerste de beste licentie leverancier op, of zoek even online wat dit moet kosten....

Zeker als je niet zeker weet welke licenties je allemaal benodigt bent, zou ik gewoon even rechtstreeks bellen met een leverancier. Licenties kunnen best tricky zijn. Als jij bij een goede leverancier aan kunt geven wat je wilt, maken zij wel een offerte waarin alle benodigde licenties in opgenomen zijn.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
MADG0BLIN schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:08:
[...]

Welke andere licentievorm los van RDS ken jij in 2008 R2 dan precies? Volgens mij heet het tegenwoordig toch echt Remote Desktop Services. Ik kan het mis hebben maar laat maar zien welke je dan wel nodig hebt.
WinRmtDsktpSrvcsCAL 2008R2 SNGL OLP
artikelnummer bij distri: 6vc-01164

Ongeveer 82 euro bruto.
Pagina: 1