• vetersteen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-11-2024
Hallo Allen,

Ik had 3 dagen geleden mijn videokaart ontvagen (ASUS GTX 670) en er natuurlijk gelijk ingezet om bf3 op ultra te kunnen draaien.
maar elke keer na 5 minuten/10 minuten bf3 spelen sluit bf3 af en krijg ik dit bericht:

The NVIDIA OpenGL driver detected a problem with the display driver and is unable do continue. The application must close.

Error code: 3

weet iemand hoe wat dit betekend en hoe ik het kan fixen.

verder heb ik
CPU: Intel Core i7 2600
RAM: 8GB DDR3
600watt voeding

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-02 11:24
Wel driversweep gedaan toen je de videokaart vervangde? Of had je hiervoor ook een nvidia kaart? Welke driver versie gebruik je nu?

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• vetersteen
ja ik heb heel windows erop nieuw opgezet ik had hiervoor een amd kaart maar die driver is er helemaal af en heb nu driver versie 301.42

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Deze site heeft misschien de info die bij jouw probleem past. Linkje

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• vetersteen
oke dankje ik hoop dat dit werkt :)

• morerevs
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-11-2025
Even snel die link gelezen maar dat programmaatje (pc_cleaner_pro) wat aangeraden word komt niet door de "google test". De een zegt het is de beste regclean tool, de ander zegt dat het malware is. Ik zou zeggen wees voorzichtig.
Wat ik wel gelezen heb is dat er veel vage problemen zijn met de 670. Sommigen zeggen dat de drivers nog niet goed zijn, weer anderen menen dat het ligt aan software die sensor informatie uitleest zoals Afterburner of Asus GPU tweak.
Mijn theorie is dat ze dat hele variabele core gebeuren en de daarbij behorende voltages nog niet stabiel hebben, maar das mischien mijn paranoide gedachtengang.

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Ja ik weet ook niet voor een 100% zeker of het clean is, maar ik dacht het kan een oplossing zijn toch? Maar idd zijn er veel problemen met de 670 en de laatste nvidia drivers, een optie die ik vaker ben tegengekomen is ook terug gaan naar de 296.. drivers, omdat de laatste drivers echt een faal zijn.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Pagina: 1