Seagate Goflex niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 15:47
Ik heb sinds een kleine maand ongeveer een 3TB goflex schijf. Deze werkte altijd goed tot gisteravond, ik heb mijn imac gereboot en de disk is nergens meer te bekennen, zelfs niet onder systeemoverzicht/schijfhulprogramma. Ik dacht eerst nee, he disk nu al stuk. ( Ik heb overal backups van dus zo een ramp is het niet mocht het zo zijn. )

Hij is nu via firewire aangesloten op mijn mac dus eerst een via usb geprobeerd, niks. Een usb stick op dezelfde poort werkt prima dus daar ligt het niet aan.

Geprobeerd in een windows pc met hfs driver, werkt prima, kon gewoon alles browsen.
Daarna getest op een linux server, hij ziet hem wel maar door een restrictie van 2TB in de hfs driver kon ik hem hier niet mounten.
Alle partities gewiped via linux en nieuw partitielabel erop. Kan hem nu met ntfs prima benaderen via linux en windows maar mijn imac ziet hem nog altijd niet, niet op usb, niet op firewire.

Het herinstalleren van mijn imac zie ik alleen als laatste optie. Wat niet zou moeten hoeven voor een externe disk..verder niets aan de imac verandert.

Ik zie als ik hem op de imac aansluit dat ledje wel oplichten en weer dimmen waar die bij de anderen gewoon fel blijft branden?

Na een hele avond zoeken weet ik het even niet meer. Jullie misschien een idee wat dit kan zijn?