Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben van plan een laptop te bestellen bij http://www.xnotebooks.nl, hierop wil ik geen os laten zetten en dus later zelf 1 installeren. Is het mogelijk om daar dan ook Mac os .. op te installeren?

Mijn configuratie: http://previewdump.com/1821-config.html

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:00
Lees je zelf eerst eens een beetje in in het onderwerp: Hackintosh...
Want volgensmij heb je hier zelf nog helemaal niets voor gezocht, anders had je het OSX86 topic wel gevonden op Tweakers.

Sites:
osxlatitude.com
insanelymac.com
projectosx.com

en nog veel meer, ook het Tweakers topic kan wel nuttig zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door iMick op 12-06-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:35

Strikie

Athletics

http://www.hackintosh.com/
http://www.hackintosh.nl/archief/forum.php

[ Voor 45% gewijzigd door Strikie op 12-06-2012 12:08 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is niet mogelijk om een 100% legale Mac os versie te installeren? Hackintosh heb ik op elke laptop geprobeerd, maar kwam nooit verder dan het Mac logo dat eindeloos blijft laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:00
Nee. Daarvoor heb je juist Hackintosh nodig.
Maar ik zou er als ik jou was niet aan beginnen, hoewel het wel mogelijk is. Het blijft toch wat werk en je zult het niet gaan redden, wanneer je zelf niets opzoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt! Ik zal er nog eens naar kijken, en anders Ubuntu 12.04 installeren of zelfs windows 8. Dat draai ik nu ook, werkt perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ook kun je eens zoeken naar OSx86, hierover is ook een topic op GoT. Hou er wel rekening mee, dat Mac OS (like duh) het beste werkt op Apple hardware. Zoek ook even op xnotebooks.nl hier op GoT, zag gisteren ergens, weet niet meer waar, dat je xnotebooks.nl beter kan mijden. Voor het geld waarmee je de laptop die je voor ogen hebt koopt, kun je ook een Mac book kopen, weliswaar een wat ouder model, maar heb je wel Mac OSX. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:18:
Maar het is niet mogelijk om een 100% legale Mac os versie te installeren?
Jawel, op Macbooks of andere Apple hardware bijvoorbeeld. /bijdehand. :+
Hackintosh heb ik op elke laptop geprobeerd, maar kwam nooit verder dan het Mac logo dat eindeloos blijft laden.
OSX op 'normale' PC hardware is vrij specifiek er zijn zelfs onofficiële HCL (Hardware Compatability List) lijsten!

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 12-06-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op Tonymacx86.com
Is vrijwel alles te vinden en zij hebben een methode die bij mij op meerdere computers/laptops/netbooks keer op keer weer gewerkt heeft.
Op mijn SB desktop draait mac echt super. Geen enkele issues meer nu het uiteindelijk gefinetuned is, overclock en speedstep doen het, alleen niet out of the box. En je moet bij elke update van het OS vaak weer vak files patchen maar daar zijn zat hulpmiddelen voor.
Eigenlijk zou je moeten weten wat voor mobo ze hebben en wat voor wifi kaarten en gpu, die zijn het belangerijkste.

Voor compatibility lijsten kan je op projectx86.com kijken, maar voor installatie raad ik de tonymac uni + multibeast methode aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
hmm mijn vorige post is niet door gekomen :/

Kort: alle hardware die in je lijstje staan zijn compatible (geluid en netwerk weet ik niet want dat staat er niet bij).

advies: doe het niet, als je echt een hackintosh wilt koop dan een asus of msi laptop.
Voor bijna alle laptops van hun zijn gepatchde bios'ses beschikbaar om native OSX te ondersteunen.

Ik zelf heb een Hackintosh SB i7 desktop draaien met een gepatchde asus bios. Alles werkt als een zonnetje :)

in de bovengenoemde links kan je echt alles vinden kwa kexts e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door renedis op 13-06-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
iMick schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:20:
Nee. Daarvoor heb je juist Hackintosh nodig.
Maar ik zou er als ik jou was niet aan beginnen, hoewel het wel mogelijk is. Het blijft toch wat werk en je zult het niet gaan redden, wanneer je zelf niets opzoekt.
Legaal is het nooit aangezien je MAC OS alleen mag instaleren op MAC hardware :D (read the EULA :P)

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Mjah, bovenstaande antwoorden lijken me duidelijk. Genoeg info over te vinden, en nee, 100% legale versie van osx op niet-apple hardware is er niet.
Dit topic kan dus ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.