apple maakt het me moeilijk.. welke macbook kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 18:42
Hallo,

nadat ik gisteren in spanning zat te wachten op de keynote was ik achteraf teleurgesteld. Heel mooi de "next generation macbook pro" maar veel te duur voor mij. Ik had gehoopt dat er een 13 inch zou komen met een wat hogere resolutie en een ssd. Maargoed het zei zo.

Ik moet nog wel een laptop hebben. Dit zijn de punten waar ik rekening mee hou:

]Laptop wordt gebruikt voor komende opleiding( media en entertainment management) Bij de meeloopdag op de opleiding zag ik dat er overal mac pro's en imacs stonden. verder thuis om lekker relaxt te internetten/films te kijken en whatever je ter ontspanning doet. Gamen heb ik een vaste pc voor. Mocht ik er een aanschaffen koop ik er een losse ssd bij en bouw ik de harde schijf in een externe behuizing.

De keuzes die ik mezelf geef:
Macbook pro 13" en een losse ssd kopen. prijs ongeveer €1349.- (incl ssd)
macbook air 13" heeft al een ssd. Prijs €1249.-
een tweedehandse 15" macbook pro van 2011
een Windows laptop. Zal dan iets in de richting van de nieuwe Asus N56 met een ssd worden. (i7, gt650m ...)

Kunnen jullie mij jullie visie geven op dit verhaal want ik heb bijna alles al overwogen maar zie even door de bomen het bos niet meer.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ergens een macbook unibody op de kop tikken en er 4gb ram in prakken voor 3 tientjes.. Scheelt een hoop geld en dan heb je een prima machine die voldoet aan wat je beschrijft

Heb een zelfde setup thuis (zonder ssd) en is prima mee te werken/editen/etc

*gaat vast tegengesproken worden*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 21:12
als je een mac voor je studie koopt krijg je korting trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door haarbal op 12-06-2012 12:19 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05:37

dimako_

Vogel

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:17:
.....
*gaat vast tegengesproken worden*
Ach ja, het is maar wat voor een budget je hebt.

2e hands + wat geheugen bijprikken is stuk goedkoper als nieuw kopen.

zo heb ik het ook gedaan en werkt nog steeds prima naar een aantal jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmendal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik denk dat, zeker nu de nieuwe Retina MBP is aangekondigd, mensen 'massaal' hun oude MBP's zullen dumpen voor een klein prijsje. Zoek gewoon een mooi dealtje. Voor 750€ moet je toch iets erg moois kunnen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
bedankt voor jullie info. Het punt op tweedehands kopen waar ik alleen beetje bang voor ben is garantie.. gooi iki 750 of meer neer voor een laptop is hij een week later kapot..

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Sowieso heb je tegenwoordig genoeg reparatie centra om dingen tegen een redelijke prijs te laten repareren. Als je zelf handig bent is het ook niet zo'n probleem.

Alleen van een nette verkoper kopen natuurlijk ook, je krijgt vaak wel een gevoel hoe ermee is omgegaan. En als er nog garantie op zit, zou die gewoon over moeten gaan op jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:16
Mee eens, alleen helaas is een Scherm en Mainboard altijd het duurste, de rest is vrij makkelijk te laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-10 15:21
Naja vaak is bij het tweedehands aanschaffen goed te doen, mac gebruikers zijn vaak sowieso zuinig op hun spullen, je betaald er genoeg voor! En ten tweede een mac is gewoon een heel degelijk product! Ik heb een g5 van aantal jaar oud toen voor net bedrag over genomen 2 hands en draait nog altijd als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
heb tweedehands een mooie macbook pro 15 early 2011 gevonden. 8 gb en een 1gb videokaart. Ook heb de laptop nog ruim een jaar garantie. Lijkt me dus het beste voor mij. Iedereen bedankt voor jullie hulp!

Pagina: 1