Anoniem: 391627

Topicstarter
Hee,

Ik huur momenteel een kamer van Wonenbreburg. Hier zit internet bij met een LAN-kabel, om toegang tot dit internet te krijgen moest je het MAC-adres van je computer doorgeven. Nu wil ik graag een router (sweex cc400010) op deze LAN-kabel aansluiten om zo WIFI mogelijkheden te hebben en de mogelijkheid om mijn XBOX ook van internet te voorzien.

Is dit mogelijk volgens jullie of moet ik hiervoor echt dingen kunnen veranderen in het modem van de organisatie?
Wellicht woont iemand van jullie ook onder deze organisatie en heeft iemand er al ervaring mee? Het lijkt me dat het wel zichtbaar wordt op het netwerk/modem van de organisatie dat ik meerdere IP-adressen heb, vandaar ook dat het handig zou zijn als iemand hier ervaring mee heeft hoe zij hierop reageren.

In principe is het gewoon mijn internet en bepaal ik zelf wat ik er mee doe lijkt mij bovendien wordt het op de site ook niet expliciet vermeld. Dit is een van de veelgestelde vragen.
Vraag

Welk MAC-adres moet ik doorgeven aan WonenBreburg om internet te krijgen en waar vind ik dat?
Antwoord

Antwoord studenten Breda/Tilburg

U moet uw Local Area Network mac-adres doorgeven. Niet uw Wireless mac-adres
U vindt dit adres meestal op een sticker aan de achterkant of onderkant van uw apparatuur.

Er wordt niet aangegeven wat voor apparatuur dit betreft.

Hoop dat iemand begrijpt wat het probleem is en mij van een antwoord kan voorzien. :)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:20

MsG

Forumzwerver

Het mac-adres van de router doorgeven en dan de boel aansluiten zou moeten werken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 09:12
Of het mac adres van de PC in je router clonen. Ben je ook klaar.

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:08
Maar dan wel het mac adres van de WAN poort, en niet die van de LAN poorten. Anders werkt het alsnog niet.
MetZyZteM schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:29:
Aangezien het om een sweex gaat verwacht ik niet dat deze router cloning ondersteund.

[Voor 55% gewijzigd door magiel op 12-06-2012 11:30]

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:00
MetZyZteM schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:29:
Dit zou ik enkel als tweede optie doen als de eerdere optie (nieuw mac adres doorgeven) niet mogelijk is.

Bitcoin.de

• mdenboer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-03 15:17
Een accespoint is ook een oplossing > http://nl.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi_Access_Point
Als je een router of accespoint gaat gebruiken moeten zij dat macadres hebben.
Je eigen macadres vind je via start > uitvoeren > cmd /k ipconfig /all
Het heet hier "fysiek adres". Kijk goed welke adapter je pakt.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:20

MsG

Forumzwerver

Dat laatste lijkt me vrij nutteloos :-) die heeft hij al doorgegeven. Die van je router kan je vaak wel vinden als je in de router inlogt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Anoniem: 391627

Topicstarter
Oké bedankt ga het MAC adres doorgeven en hoop dat het dan lukt. Het MAC adres wat op de onderkant van de router op de sticker staat moet dan voldoen toch?

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:53
Anoniem: 391627 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:39:
Oké bedankt ga het MAC adres doorgeven en hoop dat het dan lukt. Het MAC adres wat op de onderkant van de router op de sticker staat moet dan voldoen toch?
Als dat het mac adres van de WAN aansluiting is wel.

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-01 20:17

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Zorg nog wel even dat je je router fatsoenlijk configureert zodat hij niet ip-adressen gaat uitdelen in dezelfde range als de wonincorporatie. Daar gaan ze vast niet blij van worden :)

Permanent wintericon!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 15:32
Wokkels schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:12:
Zorg nog wel even dat je je router fatsoenlijk configureert zodat hij niet ip-adressen gaat uitdelen in dezelfde range als de wonincorporatie. Daar gaan ze vast niet blij van worden :)
Adressen worden niet uitgedeeld op de wanpoort

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-01 20:17

Wokkels

Het lekkerste zoutje

ohja... djiez... lol :P
* Wokkels gaat weet terug onder zijn steen liggen...

Permanent wintericon!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-03 22:14
[offtopic] Zelf huur ik ook bij WonenBreburg een kamer (Zandbergweg, Breda), en ik heb gewoon mijn eigen KPN lijn in m'n kamer, waarop ik zelf een internet abo op af heb gesloten.

Is het niet zo dat deze LAN kabel gewoon van een van je medebewoners af komt? Bij ons liggen er LAN kabels naar alle kamers, deze komen samen op een switch, met 1 kabel naar mijn router... [/offtopic]

Nu even ontopic, gewoon het mac adres doorgeven wat achterop je router staat, dan moet het goed komen.

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:08
Wokkels schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:12:[/b]
D3LTA schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:15:
[...]

Adressen worden niet uitgedeeld op de wanpoort
Njah, Wokkels heeft wel een punt. Alleen wie er niet happy wordt verschilt. Wanneer de Sweex dezelfde range gebruikt als Wonenbreburg, zal de TS daar niet happy van worden. Routeren van subnet A naar subnet A gaat niet.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee