Advies over Netwerkschijf i.c.m. Macbook Pro

Pagina: 1
Acties:

• Michiel706
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-03 18:57
Even de volgende situatie:

Ik sta op het punt om een externe HDD (Western Digital My Book Live 2TB) te kopen en aan mijn netwerk-router te koppelen.
Ik werk thuis met een Macbook Pro waardoor ik bij mijn eerste vraag kom: Moet de hetwerkschijf anders geformatteerd worden? Zoja, is dit dan dezelfde indeling als die van de Macbook (HFS+)?

Dan het tweede deel: In de toekomst komt er een TV die ook de films (draadloos) kan ontvangen vanaf de netwerkschijf. Mocht het zo zijn dat ik de netwerkschijf HFS+ heb moeten formatteren, kan dan een TV van welk merk dan ook (die aan het netwerk gekoppeld kan worden) de schijf met deze indeling wel lezen?

Alvast bedankt!

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe je het ding formatteert maakt niet zoveel uit, als je router maar met die bestandsindeling overweg kan. Het filesystem is alleen lokaal van belang.

• Michiel706
TERW_DAN schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:35:
Hoe je het ding formatteert maakt niet zoveel uit, als je router maar met die bestandsindeling overweg kan. Het filesystem is alleen lokaal van belang.
Dus is het gewoon een kwestie van aansluiten en verder niet naar kijken, want alle apparaten kunnen via het netwerk erop aangesloten worden ongeacht de bestandsindeling?

Of denk ik nu tè zwart-wit?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

precies.

• Michiel706
Bedankt!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:53

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Kijk ook even naar de Time Capsule. Iets duurder dan een normale schijf, maar die werkt wel probleemloos samen met Time Machine op je Mac. Het zou zonde zijn als je die optie niet even bekeken hebt ;)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Pagina: 1