Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[SERVER 2003] COM-poort via RDP werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatieschets:

Computer met Windows XP Pro, USB 2 Serial kabel met daaraan een LCD Display. In apparaatbeheer vind je die usb2serial adapter als COM3. Als je in command prompt ingeeft "MODE COM3" krijg je mooi alle settings voor COM3 en je kan dmv ECHO "hallo" >COM3: ook "hallo" schrijven op de display.

Het is niet de bedoeling om de display lokaal aan te sturen. Er staat op de computer een RDP icoontje naar de server (Server 2003), het vinkje bij 'lokale bronnen, seriële poorten' staat aangevinkt zodat hij die COM3 poort meestuurt. Als we op de server zitten (via RDP via die computer) en we doen in een command prompt MODE COM3 krijgen we 'Apparaat COM3 is momenteel niet beschikbaar'.

Ik heb al een pak liggen Googlen maar het gaat eigenlijk altijd over die foutmelding lokaal op de computer, maar daar werkt alles perfect!! Heb ook reeds de COM3 lokaal op de computer hernoemd naar COM1 maar probleem blijft zelfde. RDP client op de Windows XP computer heb ik een update gegeven naar laatste versie.

Groot detail: Ik heb geprobeerd met andere 2003 servers van andere klanten en daar krijg ik bij iedereen identiek hetzelfde, maar als ik probeer naar 2008 servers van andere klanten dan gaat dit perfect!! Dan kan ik MODE COM3 doen op die servers en krijg ik perfect de settings te zien en kan ik schrijven naar de lokale display via de 2008 servers. Het probleem is dus enkel bij 2003 servers..

UPDATE: Manueel toewijzen via net use COM3: \\tsclient\COM3 werkt ook niet, dan zegt die dat apparaatnaam al in gebruik is. Als ik probeer met net use COM6: \\tsclient\COM3 dan zegt die OK, maar als ik dan doe MODE COM6 heb ik hetzelfde als in begin, Apparaat COM6 is momenteel niet beschikbaar.

En dan zit ik weer vast want als je nu net use typt krijg je:

Status Lokaal Extern Netwerk

-------------------------------------------------------------------------------
C: \\TSCLIENT\COM3 Microsoft Terminal Services
OK S: \\OWWA-SRV01\owwa-data Microsoft Windows-netwerk
Niet beschik COM6: \\tsclient\com3 Microsoft Terminal Services
\\TSCLIENT\COM3 Microsoft Terminal Services
De opdracht is voltooid.

Hij linkt dus de COM3: aan de C: schijf, echt vreemd.. Als je dus nu naar 'Deze computer' gaat krijg je de C: schijf niet meer te zien, staat die onder netwerkverbindingen als COM3. net use * /delete helpt ook niet, die verwijzing naar die C: schijf blijft bestaan, enkel reboot van de server helpt..

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 10:41 ]

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Waarom probeer je die COM poort mee te sturen met de RDP sessie?

Dat gaat er toch alleen maar om dat je lokaal een COM poort kunt gebruiken die op de remote PC beschikbaar is, de com poort wordt zeg maar gedeeld..

Als je een gewone RDP sessie doet naar die machine, zonder in de session details de COM poorten aan te vinken en je voert op die remote computer dat commando uit, wat gebeurt er dan?

Misschien moet je wel een console sessie doen, dat weet ik niet helemaal zeker maar denk het niet.

Voor console sessie:

mstsc.exe /console /v:<remotehostname>

Verwijderd

Topicstarter
akimosan schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:34:
Waarom probeer je die COM poort mee te sturen met de RDP sessie?
Dacht dat dat toch duidelijk was.. Er is een computer met Windows XP waar een display is aangesloten via de COM poort. De software die het display aanstuurt staat op de server, dus RDP van windows xp -> server 2003 met de lokale COM poort van de windows xp machine die meegestuurd wordt zodat de software op de server die kan aanspreken.

Nu, het is 'opgelost' na uren proberen.. Blijkbaar doen de DOS commando's niets goed.. De COM poort wordt mooi meegestuurd, maar vanaf dat je iets doe zoals 'MODE COM3' om te kijken welke settings die heeft werkt hij niet meer. Je moet dus gewoon inloggen op de machine, en de software runnen.. Vreemd allemaal!

Op internet toch nog één lot genoot gevonden die hetzelfde heeft. Die zegt ook, geen DOS commando's uitvoeren om te testen want die zorgen ervoor dat er niets meer werkt, gewoon inloggen en de display gebruiken..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 14:59 ]