Vorige MacbookAir inruilen voor nieuwe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-10 13:54
Hallo,

Mijn moeder heeft vorige week Donderdag een nieuwe Macbook Air gekocht.

Het gaat om het Model met de i7 1,8 Ghz 256 SSD en 4gb werkgeheugen. Deze heeft een waarde van 1499.

Nu baalt zij een beetje van het feit dat er gister een nieuw model is uitgekomen. Dus ze heeft de apple dealer gemailt of het mogelijk is om hem in te ruilen voor het nieuwe model. Nu was dit zijn reactie:

Het instapmodel MacBook Air 13" met 8GB intern geheugen komt op € 1349,- incl. 19% BTW. Het zwaardere model op € 1649,- incl. 19% BTW. Let wel dat dit beide Core i5 processors zijn. Je hebt nu de snellere Core i7. De MacBook Air 13" Core i7 met 8GB komt op € 1799,- incl. 19% BTW.

Ze zou dus 300 euro moeten bij betalen om de nieuwe i7 te krijgen en 8gb werkgeheugen te krijgen.

Nu is mijn vraag:

Loont het om 300 euro te inversteren in het nieuwere model? Dus is de USB 3.0, een Betere grafische kaart en de nieuwe Ivy proccesoren het waard?

Daarnaast vraag ik mij af of ze echt 8 gb werkgeheugen en een i7 nodig heeft? Ze draait alleen wat loonadministratie progamma's en ze wil eventueel later speciale progamma's er op zetten voor vaarkaarten tijdens het zeilen.

Ik hoor graag van jullie!

Thomas

[ Voor 3% gewijzigd door TQAirstrike op 12-06-2012 10:46 ]

www.instagram.com/thomas.bartelds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:54
De specificaties die jij opgeef zijn meer voor een werk station dus denk aan apllicaties die veel rekenkracht nodig hebben als video bewerking games dat soort dingen. een i5 is snel genoeg voor dit :) zelf een i3

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zou de moeite en het geld er niet in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-10 14:51
TQAirstrike schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:12:
Ze draait alleen wat loonadministratie progamma's en ze wil eventueel later speciale progamma's er op zetten voor vaarkaarten tijdens het zeilen.
Op basis hiervan, is wat ze nu heeft, al meer dan genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:44
Zou sowieso niet voor de i7 gaan. De 1.8Ghz i5 is al sneller dan die wat je moeder nu heeft. Deze kost zonder ram upgrade 1549 (toch weer 50 euro duurder dan dit model voorheen kostte...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
Maar wat vinden jullie van het omruilen naar een nieuwe i5 model dan? zodat je wel usb 3.0 hebt etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 11:14
Voor alleen USB 3.0 zou ik die moeite niet doen. De kans is groot dat je het niet of nauwelijks gebruikt.
Misschien dat er nog een verschil in beeldscherm of accutijd zit wat wel de moeite waard is.

Wat je nu hebt is meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Melodic Metal schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:51:
Voor alleen USB 3.0 zou ik die moeite niet doen. De kans is groot dat je het niet of nauwelijks gebruikt.
Misschien dat er nog een verschil in beeldscherm of accutijd zit wat wel de moeite waard is.

Wat je nu hebt is meer dan genoeg.
Niet mee eens. Ik begrijp uit de TS dat het om een laptop voor zakelijk gebruik gaat, waarschijnlijk binnen een eenmansbedrijf. Even snel een backup maken is via USB 3.0 juist ideaal.

Echter zoals eerder aangegeven: het is de forse meerprijs helaas niet waard en je moeder kan prima af met de versie die ze heeft besteld. Tenslotte is die al redelijk overkill voor haar werkzaamheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Er is ook een verschil van +4GB buiten de USB3 en de Ivy bridge CPU.
Puur op basis hiervan zou ik zeggen dat het nieuwe model wat meer 'future-proof' is dan het huidige model. Als het niet al te veel moeite is en je maakt er geen verlies op zou ik persoonlijk voor de nieuwe versie gaan met de i5. Het verschil in CPU weegt niet op tegen de andere voordelen (zoals het RAM geheugen, dat merk je écht!)

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
Darkstar schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:57:
Er is ook een verschil van +4GB buiten de USB3 en de Ivy bridge CPU.
Puur op basis hiervan zou ik zeggen dat het nieuwe model wat meer 'future-proof' is dan het huidige model. Als het niet al te veel moeite is en je maakt er geen verlies op zou ik persoonlijk voor de nieuwe versie gaan met de i5. Het verschil in CPU weegt niet op tegen de andere voordelen (zoals het RAM geheugen, dat merk je écht!)
Bedoel je dat ze dan voor 8gb moet gaan?

Even voor de goede orde: Ze kan gratis omruilen naar een i5 model van 1500 euro

Voor 8gb werk geheugen is het +100
Voor i7 is het +300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TQAirstrike schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:35:
[...]

Bedoel je dat ze dan voor 8gb moet gaan?

Even voor de goede orde: Ze kan gratis omruilen naar een i5 model van 1500 euro

Voor 8gb werk geheugen is het +100
Voor i7 is het +300
Aha, ik begreep dat ze tenminste 50 euro bij moest gaan betalen. In dat geval natuurlijk gewoon gratis omruilen. De nieuwe i7 is niet nodig (quote: Zou sowieso niet voor de i7 gaan. De 1.8Ghz i5 is al sneller dan die wat je moeder nu heeft) en de geheugenupgrade is misschien iets voor over twee jaar indien er dan behoefte aan blijkt te zijn.
Pagina: 1