Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-11 12:09
Voor de mods( ik weet niet of dit het juiste topic is anders mag er gerust een schop de goeie richting worden gegeven)

Beste Tweakerts,

Al een lange tijd zit ik met het volgende. Ik heb een grote familie en ja zoals denk ik 50% hier mag jij als it-er daar de klusjes voor doen. Geen enkel probleem alleen nu is het vaak zo dat ze willen graag dat ik de pc opschoon( herinstallatie enz.).

Nu kan ik natuurlijk altijd cd’tjes meenemen enz. maar dat vindt ik geen mooie oplossing.
Ikzelf zat meer te denken aan een mobiele ris server. Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het mooiste verzorgen? Ik heb namelijk altijd mijn laptop bij me en als ik dan op bezoek ben is kwestie van lan kabel in mijn laptop en in de andere pc en draaien maar. Kan ik dit het beste via windows server doen? Of zijn er andere mooie oplossingen?

Nu heb ik zelf het volgende bedacht:
Ik heb een macbookpro met een ssd van 128 gig ik kan via bootcamp windows server 2008 installeren maar ik zag dat deze niet ondersteunt werd(misschien via omweg)
Windows 7 installeren en dan via een vmware dit draaien.
Of via een andere manier die ik nog niet weet.

Kortom tips en handigheidjes zijn zeer welkom. Misschien dat het niet eens kan en aangezien ik nog geen expert op dit gebied ben vraag ik het liever eerst aan jullie.

How are you doing?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk even naar de Microsoft Deployment Toolkit (MDT). Da's eigenlijk de opvolger van RIS.

Voor de rest zul je wel met wat specifiekere vragen moeten komen wil dit topic succesvol gaan worden. Simpel vragen "hoe kan ik dit doen" gaat niet werken. Vragen als "ik probeer dit en dit, maar loop hier tegenaan" zijn veel beter. Kwestie van wat eigen inzet...

Koppel sowieso even terug of het je lukt, en hoe je het uiteindelijk aangepakt hebt.. Altijd leuk om te lezen :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:04
Dit lijkt me eerlijk gezegd een beetje overkill voor wat jij precies wilt. Kan je niet veel beter een aangepaste windows installatie maken met wat tweaks e.d.? Als jij zin hebt om te prutsen met RIS/ MDT kan dat natuurlijk, maar doelgericht is het niet echt.

Als je door wilt gaan met MDT moet je sowieso even het licentieverhaal checken. Ik weet niet of je MSDN hebt vanuit je studie o.i.d. Maar windows server 2008 is nogal prijzig anders. VMWare producten ook overigens.

Ik neig eerder naar een oplossing met images of aangepaste installatiemedia.

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 21:32
Ik maak altijd gebruik van Ghost 4 linux. Dit is simpel 1 cdtje en een ftp server. Gewoon een exacte kopie maken van de harddisk. Een basis installatie van een pc komt ongeveer uit op 10g. De verantwoordelijkheid voor de image leg ik bij de gebruiker zelf. Hoef je dus ook niet voor opslag te zorgen.

Alvorens te clonen shrink ik de disk met diskredactor.

Succes ermee!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-11 12:09
Bedankt voor de waardevolle informatie ik ga komende dagen besteden jullie informatie om te zetten in acties. MDT is een flinke duw de goeie richting in.

How are you doing?