Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Select drivers to be... (installatie error)

Pagina: 1
Acties:

• Elcappucino
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07-2024
Beste GoT'ers,

Ik heb gisteren een nieuwe computer in elkaar gezet, waarvan de volgende componenten nieuw zijn;
Moederboord (ASRock P67)
Intel Core I5 2310
Geheugen (2x 4GB)
Videokaart (GTS 250)
Voeding (450watt)

Nu heb ik de oude harde schijf mee in mijn nieuwe opzet.

Actie: Alles aangesloten in mijn nieuwe case, kom ik erachter dat ik nog een oude DVD/RW met een IDE aansluiting heb. Dus maar een bootable USB gemaakt met Windows 7.
DVD/RW soort

Als ik dan kies voor opstarten via USB, kom ik in de Setup van Windows 7.
En hier blijf ik haken,

Ik krijg het volgende;
Afbeeldingslocatie: http://www.mcbsys.com/techblog/wp-content/uploads/2010/09/PBUMCHVdriverneeded1.png

Ik heb gekeken op google, een bekend probleem. Alleen een concrete oplossing kan ik niet vinden.
Hopelijk kan iemand mij hier helpen?

Ik dacht zelf dat ik maar een nieuwe dvd/rw moet halen met een Sata aansluiting, en een ISO van Windows 7 erop zetten. Maar dit zou toch ook via USB moeten werken?

Groetjes, Elcappucino

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:00
Als hij al zover boot in de installatie met een USB stick, dan krijg je dit probleem ook met een installatie vanaf cd/dvd.

[ Voor 106% gewijzigd door cheeseruler op 12-06-2012 09:18 ]

• Elcappucino
En hoe zorg ik dat het werkend wordt? :p

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:55

E-Vix

Nu met sneeuw!

Hoe heb je de USB stick gemaakt? Met de officiele Microsoft tool, of heb je een iso op je stick gezet en die bootable gemaakt? Het lijkt er namelijk op dat je installatie niet snapt dat hij van een USB stick geboot is en nu drivers voor een CD/DVD drive wil installeren om verder te kunnen met de installatie vanaf die drive.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Elcappucino
Eerst USB geformatteerd naar NTFS.
Daarna een installatie DVD van Windows 7 gemaakt

Daarna DOS opgestart;
D:
CD boot
BOOTSECT.EXE /NT60 I: (usb was I)
En dan Windows 7 kopieren naar usb.

(http://www.pc-active.nl/special-windows-7/206922-handson-windows-7-installeren-vanaf-usb-stick.html)

Ik weet beetje een omweg, maar was ook in de avond. Frustated >.<

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:09

QinX

Shai-Hulud

Dit heb ik ook gehad tot erge frustratie.

Heb je een usb 3.0 stick in usb 3.0 poort gedaan? die drivers had ik ook niet.
De stick in een USB 2.0 plaatsen was voor mij de oplossing.
Heb je geen 2.0 poort dan kun je waarschijnlijk in de BIOS/UEFI schakelen naar 2.0

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:55

E-Vix

Nu met sneeuw!

Zeker een omweg aangezien MS er zelf een tooltje voor heeft gemaakt die alles voor je regelt: meuk: Windows 7 USB/DVD Download Tool

Maar goed. Heb je zelf Google al gebruikt? Als ik deze foutmelding in Google gooi dan kom ik al vrij snel tegen dat Windows op zoek is naar een driver voor de chipset van je IDE / SATA / RAID controller op je moederbord. Als je deze op een USB stick zet dan zou je verder moeten kunnen met je installatie. Mooier zou zijn om ze te slipstreamen in je installatie. Dat kan je doen met n-lite.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Elcappucino
Die mogelijkheid van USB 2.0 had ik al geprobeerd. Zit gewoon in de USB 2.0 ingang.

Moet die driver dan op dezelfde USB staan als Windows 7? Want ik had gisteren wel geprobeerd tijdens de Setup de driver van mijn ASrock te selecteren via een andere usb, maar dat lukte niet.

Ik zal ook even kijken of die Microsoft USB Download Tool lukt.

(gevonden?)
Je bedoelt deze stappen m.b.t. de controller?
You need to load your SATA controller driver when it prompts for driver during install.

Start up your windows, right click Computer>Manage>Device Manager. Choose your SATA controller driver tab, look at Details and it will show your the location of that driver. Copy it(or update) onto a USB flash driver or disk and load it when prompted by the Windows 7 installer.

If this fails then check your BIOS to see that the optical drive is set to SATA.

[ Voor 43% gewijzigd door Elcappucino op 12-06-2012 10:00 ]

Pagina: 1