Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vraag over Ultrabooks!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mensen,

Ik ben opzoek naar een Ultrabook, alleen ik heb de juiste nog niet kunnen vinden. Bestaan er uberhaupt wel Ultrabooks waar 8gb DDR3 standaart inzit. En wat is nou precies het nut van 16gb SSD? Aangezien het besturing system niet geheel op een SSD van 16gb past word Windows dus opgedeelt op 2 schijven. Waardoor de Ultrabook alleen snel is bij het opstarten, of uit slaapstand komen. Daarna schakelt deze natuurlijk over naar de ander ingebouwde HD met Sata-2. Niet erg mijn ding!

In beide gevallen zijn ze niet te vervangen of uitbereidbaar omdat ze dun, klein en mobiel zijn. Maar bestaan er dan helemaal geen Ultrabooks met 8gb DDR3 geheugen met minimaal een SSD van 120gb?

Nou ben ik de Samsung Series 5 Ultra Ultra-2nd i7-2637M tegengekomen met 8gb DDR3 geheugen, maar helaas bevat deze een SSD van 16gb. Nou heb ik andere modellen gezien met 120gb SSD, maar daarin tegen bevatte deze weer alleen 4gb DDR3 geheugen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 04:48 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:02
De markt voor zulke hoge specs is klein en de laptops zijn duur. Die worden dus weinig verkocht en zul je ook weinig terug zien op de markt... De Macbook Air kun je overigens wel met beide eisen configureren. Verder zou je ook in ultrabooks het geheugen en de schijf moeten kunnen vervangen.

Maar waarom ga je 8GB nodig hebben in je ultrabook?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 04:45:
Geachte mensen,

Ik ben opzoek naar een Ultrabook, alleen ik heb de juiste nog niet kunnen vinden. Bestaan er uberhaupt wel Ultrabooks waar 8gb DDR3 standaart inzit. En wat is nou precies het nut van 16gb SSD? Aangezien het besturing system niet geheel op een SSD van 16gb past word Windows dus opgedeelt op 2 schijven. Waardoor de Ultrabook alleen snel is bij het opstarten, of uit slaapstand komen. Daarna schakelt deze natuurlijk over naar de ander ingebouwde HD met Sata-2. Niet erg mijn ding!

In beide gevallen zijn ze niet te vervangen of uitbereidbaar omdat ze dun, klein en mobiel zijn. Maar bestaan er dan helemaal geen Ultrabooks met 8gb DDR3 geheugen met minimaal een SSD van 120gb?

Nou ben ik de Samsung Series 5 Ultra Ultra-2nd i7-2637M tegengekomen met 8gb DDR3 geheugen, maar helaas bevat deze een SSD van 16gb. Nou heb ik andere modellen gezien met 120gb SSD, maar daarin tegen bevatte deze weer alleen 4gb DDR3 geheugen.
Vaio Z heeft 8 GB RAM..

Is geen ultrabook, maar wel lichter, compacter (en duurder) dan elk andere 13" ultrabook met uitzondering van de Toshiba.

Tevens als je veel performance wilt moet je niet kijken naar een ultrabook, het is namelijk maar een slimme marketing term van Intell. Die apparaten hebben namelijk ee ULV processor die zo en 40/50% performance minder geeft dan een normale notebook processor. Ook is de grafische kracht gewoon simpelweg niet aanwezig.

De Vaio S13A is een betere optie op dat gebied, is wat dikker (1.7kg), maar dan kun je wel je eigen RAM en SSD in proppen en heeft ook een Nvidea Gforce 640M en een Full Voltage CPU

Daarnaast zou ik ook eventjes een kijkje nemen bij de Dell Vostro V131,
Deze laptop is ook geen ultrabook, maar heeft wel de optie voor 8GB RAM geheugen en heeft een ziek lange accuduur en een mooi formaat, is ook veel voordeliger geprijsd.. Jammer genoeg dat deze laptop een crap display heeft en daarnaast vervangen word door een ULV versie ;(

Tevens zou scheelt het maar 200/300 gram met de gemiddelde ultrabook waar je echt puur voor de crappy ULV processor en de term ultrabook een hoop geld neerlegt.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Zie hier een begrijpelijk verhaal waarom een 16GB SSD handig is: http://nl.hardware.info/r...smart-response-technology

In het kort: hij wordt als cache ingezet zodat de meestgebruikte bestanden sneller geladen zijn.

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn zeggen is het handiger om het volledige besturing systeem op één SSD te zetten en dat past helaas niet op één van 16gb.

Gebruik SSD's nu enkele maanden en wil gewoon niks anders meer als een volledig besturing systeem op één SSD.

Daarnaast wil ik de ultrabook als een "mobiele" apparaat gaan gebruiken. Zo wil ik deze meenemen na mijn werk en zal hoofdzakelijk worden gebruikt om flyers te maken, of allerlei andere dingen. Daarnaast ga ik ultrabook ook gebruiken voor mijn hobby's, zoals Adobe photoshop en diverse programma's. Soms draag ik ook een spiegelreflex camera mee als ik foto's moet maken. Ultrabook, of laptop moet wel erg licht zijn!

Daarnaast heb ik een "zware" desktop PC waar hoofdzakelijk simulaties games en "game engines" (leuk om mee te werken zoals Cryengine en UDK) op word gedraait.

Met ander woorden, gaming en dergelijke blijft toch op mijn desktop. Ultrabook voor mijn werk, fotografie, video, etc.

Als ik met mijn Dekstop werk, neem ik al gouw zoon 12gb is beslag van mijn werkgeheugen. Nou zal niet alle zware werk na mijn ultrabook gaan, maar wil toch alles snel en soepel willen houden.

Laptop wat ik nu heb, republic of gamers van Asus begint het helaas na te laten maar is ook niet erg handig om als "mobiele" apparaat te gebruiken. Leuke en snelle specs, maar zo zwaar als beton!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2012 04:30 ]