Ik heb mijn systeem van Ubuntu 10.04 een verse install gegeven naar Linux Mint Maya en loop tegen het volgende probleem aan.
Ik heb een volume group met daarop een logical volume. Deze LV wil ik mounten op /home.
Het probleem is dat tijdens het booten het mounten van deze partitie faalt. Wanneer ik daarna uitvoer is de mount succesvol.
Betreffende regel uit /etc/fstab:
Hier en hier worden een aantal oplossingen aangedragen maar daar kom ik niet verder mee.... Het zou een probleem zijn met de configuratie van udev.
Aan de hand van deze threads heb ik het volgende geprobeerd:
De file /lib/udev/rules.d/85-lvm2.rules heb ik gekopieerd naar /etc/udev/rules.d/.
Waarbij ik ENV{ID_FS_TYPE}=="lvm*|LVM*" heb vervangen met ENV{ID_TYPE}=="disk" (zoals aangegeven in die threads) en het initramfs geupdate:
Echter na een reboot blijft het probleem... Ik heb verschillende varianten van het lvm2.rules script geprobeerd maar ik kom hier niet verder mee.
Hoogst irritant. Iemand een suggestie?
Ik heb een volume group met daarop een logical volume. Deze LV wil ik mounten op /home.
Het probleem is dat tijdens het booten het mounten van deze partitie faalt. Wanneer ik daarna
sudo mount -a
Betreffende regel uit /etc/fstab:
code:
1
| /dev/data_volume_group/data_logical_volume /home xfs defaults 0 1 |
Hier en hier worden een aantal oplossingen aangedragen maar daar kom ik niet verder mee.... Het zou een probleem zijn met de configuratie van udev.
Aan de hand van deze threads heb ik het volgende geprobeerd:
De file /lib/udev/rules.d/85-lvm2.rules heb ik gekopieerd naar /etc/udev/rules.d/.
code:
1
2
| SUBSYSTEM=="block", ACTION=="add|change", ENV{ID_FS_TYPE}=="lvm*|LVM*", \ RUN+="watershed sh -c '/sbin/lvm vgscan; /sbin/lvm vgchange -a y'" |
Waarbij ik ENV{ID_FS_TYPE}=="lvm*|LVM*" heb vervangen met ENV{ID_TYPE}=="disk" (zoals aangegeven in die threads) en het initramfs geupdate:
update-initramfs -u -k `uname -r`
Echter na een reboot blijft het probleem... Ik heb verschillende varianten van het lvm2.rules script geprobeerd maar ik kom hier niet verder mee.
Hoogst irritant. Iemand een suggestie?
Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup