Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kapot zelfbouw systeem

Pagina: 1
Acties:

• HeLiX WaVe
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-07-2019
Hallo GoT,

Vanaf gisteren kreeg ik een paar blue screens, crashes en screen freezes (ik weet de term niet precies :S)
Na een paar keer opnieuw opstarten om er achter te komen of het BSOD eenmalig was, maar het werd alleen slechter.

Dit zijn de zo compleet mogelijke specs van de pc:
  • Cougar SE 400
  • OCZ Vertex 2 SATA II SSD 100GB (hier staat Windows 7 ultimate 64bit op, ik heb het over deze schijf in het verhaal hieronder)
  • Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB
  • Nog een HDD waarvan ik de grote niet meer weet (320?)
  • 8 GB RAM van Kingston
  • AMD Phenom II X4 955 Black Edition @ 3,2GHz
  • Asus M4A88T-V EVO/USB3
  • Sony Optiarc AD-7260S
Even een rijtje van welke gevallen er zijn voorgekomen in ongeveer chronologische volgorde:
  • BSOD
  • Screen freeze
  • Windows wil niet starten
  • Windows start wel in veilige modus, maar crashed na enige tijd weer.
  • Windows maar na een screen freeze weer BSOD
  • Windows wil opstart herstel uitvoeren, maar dat mislukt.
  • etc.
Omdat ik verwachte dat de oorzaak in de harde schijf met de windows installatie erop zat, heb ik deze proberen aan te sluiten op een ander systeem (ook windows 7 ultimate 64bit). Ik heb zowel geprobeerd de schijf te hot pluggen als normaal aan te sluiten. Dit resulteerde in het niet zien van de schijf en het niet opstarten van windows. Ik heb geprobeerd om de schijf aan te sluiten op een SATA slave poort en een master poort. Bij het alleen poweren van de schijf geeft hij groen signaal lampje, bij proberen te lezen en bij het opstarten van windows wordt deze rood/oranje.

Wie kan mij helpen?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Via een live CD/DVD de hardeschijf scannen op fouten en dan ook direct het werkgeheugen scannen op fouten aangezien problemen in het werkgeheugen ook deze fouten kunnen veroorzaken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:34
Hoe lang draaide het systeem zonder problemen?
Heb je daarnaast bij het assembleren van het systeem een antistatisch polsbandje gebruikt?

Verwijderd

EvolutionX schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:18:
Heb je daarnaast bij het assembleren van het systeem een antistatisch polsbandje gebruikt?
polsbandje == onzin

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:31

GeeBee

Oddball

Analyseer je BSOD-foutmeldingen met http://www.dedoimedo.com/computers/windows-bsod.html
Als je technisch Engels én computerskills een beetje up-to-date zijn.

Gooi anders de stopcode in Google. Zo kom je ook wel een eind.
(Cruijffiaans) De meest voorkomende fouten kom je het vaakst tegen, dus grote kans dat je fout niet zeldzaam is...

En... SATA heeft toch geen slave/master?

[ Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 11-06-2012 22:21 . Reden: Sata slave/master? ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• HeLiX WaVe
Tsurany schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:16:
Via een live CD/DVD de hardeschijf scannen op fouten en dan ook direct het werkgeheugen scannen op fouten aangezien problemen in het werkgeheugen ook deze fouten kunnen veroorzaken.
Wat moet ik precies op de CD/DVD zetten en waar kan ik dat vinden?
EvolutionX schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:18:
Het systeem is ongeveer een half jaar geleden gebouwd.
GeeBee schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:20:
Analyseer je BSOD-foutmeldingen met http://www.dedoimedo.com/computers/windows-bsod.html
Als je technisch Engels én computerskills een beetje up-to-date zijn.

Gooi anders de stopcode in Google. Zo kom je ook wel een eind.
(Cruijffiaans) De meest voorkomende fouten kom je het vaakst tegen, dus grote kans dat je fout niet zeldzaam is...

En... SATA heeft toch geen slave/master?
Pfff.. wat een boekwerk.. Ik begrijp dat je dit op de PC moet uitvoeren die de BSOD geeft? Dat gaat niet.

De code geeft in google geen resultaten :(

Ik dacht dat gezien te hebben in mijn BIOS, dus vandaar de pogingen.

Verwijderd

memtestx86 op bootable media zetten en paar uurtjes laten testen

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32
Je kunt al bijna de conclusie trekken dat je harde schijf kapot is, vertex 2 schijven staan erom bekend dat ze snel stuk gaan. Je kunt proberen met een live cd op te starten van ubuntu (www.ubuntu.com) en kijken of die fatsoenlijk werkt. Erna kun je proberen om windows 7 op een andere schijf te installeren (indien je nog een lege schijf hebt).

Ik zou hierna de winkel maar eens opbellen en een RMA laten aanmaken, een pc die niet opstart met die schijf erin en wel als je hem eruit haalt zegt eigenlijk al genoeg.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• HeLiX WaVe
Bedankt voor jullie hulp, ik heb vandaag geprobeerd een verse installatie uit te voeren, maar de schijf wordt niet meer gezien. Dus de RMA is aangemaakt en de schijf ligt klaar om op de post te worden gedaan.

Slotje kan erop
Pagina: 1