Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluid laptop streamen naar PC

Pagina: 1
Acties:

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-11 23:11
Ik ben al een tijd aan het zoeken op het internet maar ik kan het niet vinden.

Ik heb een PC draaien met daarop server 2008. Deze pc staat aangesloten op mijn tv. Op de server heb ik een account aangemaakt speciaal voor XBMC. Deze is altijd ingelogd en is aangesloten op mij receiver, die op zijn beurt verbonden is met mijn Tv.
Naast deze pc maak ik gebruik van een laptop. Op deze laptop luister ik regelmatig naar muziek met een koptelefoon.
De muziek die ik luister op mijn laptop zou ik graag door mijn speakers willen horen. Hoe kan ik dit doen?

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

riffey#4

aka Beever#4

Interessante vraag. Ik ben ook wel benieuwd.

Het zou ook leuk zijn op die manier geluid van mijn telefoon via mijn PC speakers weer te geven.

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 08:12

mvt

ja ik ja

De meest simpele manier zou zijn een 2x minijack kabeltje zijn. Line-out laptop naar line-in server.
Of denk ik te makkelijk?

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

riffey#4

aka Beever#4

Ik wil niet het topic kapen, maar ik denk dat TS zoekt naar iets via UTP of WiFi.
Dat scheelt een heel gepruts met stekkers voor die ene keer dat je het nodig hebt, nog even los van het feit dat de laptop misschien helemaal niet in de buurt van de aansluiting staat.

• vanputten80
Oplossing van het kabeltje is niet wat ik zoek. Iets met wifi..

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 08:12

mvt

ja ik ja

Misschien is dan Jamcast een optie. Kost je $30, maar ze hebben ook een 14 dagen trial. Werkt als het goed is ook met android. Dus kan je je telefoon ook als speaker gebruiken

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21

Verwijderd

vanputten80 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:47:
Ik heb een PC draaien met daarop server 2008. Deze pc staat aangesloten op mijn tv. Op de server heb ik een account aangemaakt speciaal voor XBMC. Deze is altijd ingelogd en is aangesloten op mij receiver, die op zijn beurt verbonden is met mijn Tv.
Muziekmap op de laptop sharen, mounten op de 2008 bak en die drive letter laten indexeren door XBMC...
Is dat niets?

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-11 15:40
Gebruik de webinterface van XBMC. Of desnoods je telefoon (android of iphone) om je muziek af te spelen.
Moet je wel even activeren in de settings van XBMC en dan zit hij standaard op http://<ip>:8080

• vanputten80
Muziek staat op de server zelf.

- Jamcast had ik gezien, ga ik ook proberen,

Ik heb nog wat opties gevonden via collega:

- VLC te streamen naar VLC
- Shoutcasat (server downloaden samen met de dsp plugin)

Bovenstaande ga ik vanavond eens proberen.

Andere tips/suggesties zijn welkom.

• RonaldMones
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-03-2022
Een verbinding via AudioTX.
Heb je namelijk bijna geen vertraging over je netwerk.

Voor meer info dm me maar ;)

• vanputten80
Als ik AudioTX google lijkt het mij een erg prijzige oplossing...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

XBMC is zelf ook een DLNA player. Door UPNP aan te zetten in de settings en op je laptop hiermee te koppelen kun je in mediaplayer een playlist maken die je vervolgens door xbmc af laat spelen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• vanputten80
Het duurt allemaal even. Ik besloten mijn server 2008 te verwijderen en W7 te installeren. Ik had te veel problemen met het afsprelen van mijn media. Veel zaken werden geblokkeerd of niet ondersteund door 2008.

Ik heb airfoil gedownload, maar loopt nog niet lekker, hikt en valt weg. Ik ga nu Jamcast proberen.
Suggesties zijn nog steeds welkom

• Snippo
Als de muziek op de server staat hoef je toch niks te streamen? Voeg de muziek map gewoon toe in xbmc (op de server) en verbind vervolgens via de webinterface met xbmc.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is er mis met XMBC en dan de XBMC webinterface gebruiken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Tsurany schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:35:
Wat is er mis met XMBC en dan de XBMC webinterface gebruiken?
Ik ken XBMC niet, maar zoals ik de TS heb begrepen staat de muziek op de laptop en XMBC op zijn server
XBMC zal dus de muziek van de laptop moeten afhalen.

Ik denk dat de map van je laptop sharen en via remote access of de webaccess je XMBC starten om de muziek af te spelen

Een speler opstarten op je laptop om dan de muziek door je speakers te laten komen gaat enkel als je speler de speakers als outputkanaal kan aanspreken. Ik heb al een paar bluetooth speakers gezien die muziek van laptop/ipad/... kunnen ontvangen via (hoe raad je het) bluetooth. Dit waren wel ready-to-use systemen, maar misschien kan je eens opzoeken of er software bestaat die deze functionaliteit kan overnemen op een PC

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Snippo
Soort AirPlay bedoel je? (wordt overigens ook ondersteund door xbmc)
Je kan ook UPnP gebruiken zoals Janoz eerder zei. In WMP kan je onder `Streamen' dan xbmc toevoegen. Vervolgens kan je `Afspelen met' aanklikken en zo je muziek streamen naar xbmc.
Je hebt zelfs een "AirPlay" voor windows: http://www.callingallgeek...apple-airplay-windows-pc/

Maar goed, de oplossing is volgens mij heel simpel en je maakt het nu een stuk ingewikkelder dan nodig is.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Big Womly schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:42:
Ik ken XBMC niet, maar zoals ik de TS heb begrepen staat de muziek op de laptop en XMBC op zijn server

Ik denk dat de map van je laptop sharen en via remote access of de webaccess je XMBC starten om de muziek af te spelen
Ik zou dan zorgen dat de muziek op die server komt, dan hoef je met je laptop niks te doen behalve die server aan te sturen via de webinterface. Kan je zowel via de TV als via de laptop de muziek aansturen en kan je ook de laptop uit zetten als er niks veranderd hoeft te worden.
Eventueel via je smartphone of tablet de muziek aansturen behoort dan ook tot de mogelijkheden.

Hier kan je trouwens veel mooie XBMC front-ends vinden: http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?fid=116

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 15-06-2012 18:05 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Big Womly schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:42:
[...]

Paar berichten verder staat
;)

• vanputten80
Airfoil is een mooie oplossing omdat je van alles wat je doet op de laptop het geluid over de speakers kan krijgen, dus ook geluid van Internet Explorer. Dit is wat ik zoek, maaar om een reden krijg ik hem niet goed werkende. Ik heb nu XBMC helemaal ingesteld en een mooie front end gedownload en dit werkt.

Dank voor het meedenken!

• vanputten80
Ik heb verder gezocht naar een oplossing. Airfoil werkt niet zoals ik het wel. Het is niet altijd online en vertraging.

Ik heb Winamp Geinstalleerd op de server en opgestart. Daarbij heb ik BrowseAmp geinstalleerd. Hiermee kan ik simpel Winamp bedienen vanaf elke pc.
http://www.thasler.org/browseamp/

Die werkt ook voor mediamonkey. Het is wel even zoeken maar het werkt goed.
Pagina: 1