Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34
Ik heb 2 weken terug van een tweaker een Cooler Master Silent Pro Gold 1000w overgenomen om een crossfire setup(6950's) tot leven te wekken.
Toen ik de voeding binnen kreeg, ging ik deze meteen monteren. Maar toen ik de powerknop indrukte, startte maar de helft van m'n fans. De helft die via molex zitten aangesloten, de andere helft die via het moederbord aangesloten zit, doet niks. Daarbij laadt de bios niet in, maar reageert de voeding wel op de powerknop via het moederbord! De videokaart los koppelen helpt niet en de hdd etc ook niet..
Ik alles 3 keer checken, de andere 4+4pins voor de cpu gebrobeerd, maar niks. Als ik de oude voeding monteer(Corsair hx520w) werkt de pc weer prima.
Het moederbord is een Asrock Gen3 Extreme3.

Dus ik dacht, het ligt aan de voeding!
Maar nadat ik deze aansloot op de pc van m'n ouders(niets speciaals) bootte deze wel gewoon!

Kan iemand mij verklaren waarom de voeding niet werk op mijn pc?
Of liever een oplossing geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-08 22:20
4-pins stekker bij de cpu aangesloten?
En zit de 24 pins stekker goed in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Ik heb zelf eens gehad dat een pinnetje in de ATX stekker (die hele grote) niet lekker contact maakte. In mijn geval deed mijn pc het prima, totdat ik veel vermogen trok (gamen). Na het loshalen van de stekker was er duidelijk één pinnetje met sporen van vonken. Voor de zekerheid heb ik alle pinnetjes met een dikke naald wat teruggebogen zodat ze allemaal weer stevig contact maakten. Problem solved :)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34
Was dat op je moederbord? Want de pinnetje van de voeding zien er oke uit.

En de 4-pins is in dit geval een 8 pins, waar er 2 van aan de voeding hangen. Ik heb beide geprobeerd.
De 24 pins heb ik ook als 20 pins geprobeerd, beide werkt niet.