[Ubuntu 12.04] Installatie op USB ontzettend traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik ben al verschillende dagen bezig met een bootable usb stick voor aan de sleutelbos om op die manier altijd iets veiligs om op te internetten te hebben. Nu is dat vrij goed gelukt met Puppy Linux, maar ik wil eigenlijk veel liever Ubuntu (of Backtrack) gebruiken. Maar iedere keer als ik eindelijk de boel heb geinstalleerd op de stick is het opstarten/werken ermee ontzettend traag. Niet usbstick writespeed traag, maar echt heel traag als in, het duurt 10 minuten om op het 'bureaublad' te komen zo ontzettend traag.

Allereerst dacht ik dat het Backtrack was met issues (dat was de eerste die ik ging proberen voor de usb), maar na een paar installaties van Ubuntu 12.04 ben ik erachter dat die ook niet te gebruiken is op deze snelheid. Gewoon de live-iso op de usb stick zetten is geen probleem met snelheid, die draait heel snel, maar een installatie is niet te gebruiken.

Iemand enig idee of dit een bekend probleem is?

-Edit- Ik zal even wat meer info geven over waarmee ik bezig ben:

Usb-stick 16GB, schrijfsnelheid gemiddeld 8MB/s, usb 2.0.
Laptop waarop ik de boel test is een Intel core 2 duo (2 GHz ofzo) met 3GB ram.

Backtrack 5 r2, 32bit KDE
Ubuntu 12.04 32bit

[ Voor 12% gewijzigd door Verstekbakker op 11-06-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je dit om veilig te internetten ga je distros moeten vinden zoals bvb meuk: Parted Magic 12.06.07 (200 MB) die opstarten vanaf USB en zichzelf volledig in het geheugen installeren en niet op de usb stick werken. USB stick is te traag, lees- en schrijfsnelheid beide spelen een grote rol.
USB Flash Drive Speed Tests

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 07:53:
Wil je dit om veilig te internetten ga je distros moeten vinden zoals bvb meuk: Parted Magic 12.06.07 (200 MB) die opstarten vanaf USB en zichzelf volledig in het geheugen installeren en niet op de usb stick werken. USB stick is te traag, lees- en schrijfsnelheid beide spelen een grote rol.
USB Flash Drive Speed Tests
Maar echt zo traag dat het 10 minuten duurt voor hij op het desktop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:15

MsG

Forumzwerver

Waarom pak je niet gewoon een live-cd-install + een persistent gedeelte van bijv 2GB? Zo deed ik het altijd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Nou, ik heb nu een stick met de eerste partitie 12gb fat32 en dan een ext2 partitie met Puppy linux. Dus onder windows is het gewoon een usb stick, maar hij kan ook opstarten als Puppy. Dan is Puppy zo ingesteld dat hij vraagt bij het afsluiten of hij de changes van de sessie moet saven. Dit is eigenlijk precies zoals ik het wil hebben, maar ik zou Puppy graag vervangen voor Ubuntu. Al bedenk ik me nu dat er dan een beetje weinig plaats over gaat zijn omdat Ubuntu natuurlijk een stuk groter is...