Van oude Flex 30 SO + 2GB naar Hollands Nieuwe: verstandig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb een T-Mobile Flex 30 SIM-only van 2006 met 2GB data. Dat was toen een heel mooi abonnement (bellen 8 cent/minuut buiten de bundel), en ik heb het daarom jaren gehouden; maar het kost wel € 45 per maand totaal, en ik bel en internet eigenlijk minder. Daarnaast zijn tarieven in het algemeen nu beter geworden. En Hollands Nieuwe lijkt in alles veel goedkoper: ik zou voor € 15/maand wel 550 minuten/sms'en/MB + 500 MB databundel kunnen hebben, via de Schiphol-aanbieding (een speciale HN-automaat die op Schiphol staat). Maar om de een of andere reden zijn mensen nog steeds lyrisch over die oude Flex-abonnementen; waarom eigenlijk? Wat zouden jullie doen?

Het enige bezwaar dat ik tegen HN zou kunnen hebben is dat ze een budget-provider ziin (dochter van Vodafone), die misschien minder betrouwbare service en kwaliteit hebben. Maar er zijn toch een heleboel mensen die er naar tevredenheid mee bellen. Ik ben sinds gisteren een pre-paid kaartje van HN aan het testen (kost € 2,50), en tot nu toe zijn bereikbaarheid, sms'en, en internet uitstekend. Ook op dit moment (19.45), wat toch spitsuur zou moeten zijn. Ik ben in Amsterdam-Centrum. Ik kan de verleiding niet weerstaan om gewoon te switchen en mijn oude abo te dumpen, aaaah!

Daarbij moet ik nog één aanmerking maken: ik heb een stokoude telefoon (Tytn II), waarop de browser sowieso sloom werkt, dus misschien merk ik het niet als het internet van HN traag is. Ik merk in elk geval geen enkel verschil met mijn T-Mobile-internet (dat ook prima werkt). Wat betreft dekking heb ik nog geen idee.

[ Voor 11% gewijzigd door Cerberus_tm op 11-06-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 21:12

sphere

Debian abuser

Aan die automaat op Schiphol heb je volgens mij niks meer, die 50% korting actie lijkt voorbij, ongeacht wat er op die automaat staat.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Waarom denk je dat? HN heeft mij vandaag nog teruggetwitterd dat de actie nog geldig is:

hollandsnieuwe ‏@hollandsnieuwe
@Cerberus_tm Jazeker, de automaat staat er nog en op dit moment is de actie nog geldig.
10:37 AM - 11 Jun 12 via TraceBuzz
https://twitter.com/hollandsnieuwe/status/212101347896594432

Ik heb net een kaartje gehaald. Ik ga er nog even over nadenken voor ik hem activeer. Maar ik ben nog steeds benieuwd waarom mensen nog steeds zo graag die oude Flex-abonnementen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Het grote voordeel van de T-Mobile Flex abonnementen is dat alle variabele kosten uit de bundel worden betaald en dat de bundel onbeperkt houdbaar is.

Bij de HN abonnementen worden voor zover ik kan nagaan ook alle kosten uit de bundel betaald, maar is de bundel slechts 3 maanden geldig. Als je zeer onregelmatig belt, dan is T-Mobile Flex een betere keuze.

@Topicstarter: Mocht je je T-Mobile abonnement willen beeindigen, wil je dan met mij contact opnemen via DM? Ik heb wel interesse om je T-Mobile abonnement over te nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Nou um, bellen en internetten in het buitenland vallen mooi buiten alle Flex-bundels. Alleen (Nederlandse) 0900-nummers lijken erbinnen te vallen. En internetten zonder internetbundel valt misschien binnen de belbundel (nooit getest); maar wie heeft er nou geen internetbundel? Die 2 GB zijn trouwens wel vrij tof. Dat zou duurder zijn bij HN. Maar bij HN gaat *echt* alles uit de belbundel, inclusief buitenland (hoewel voorlopig volgens een exorbitant tarief van € 2,50/min.). Ik denk dat voor bijna iedereen het goedekopere bellen bij HN dat ruimschoots compenseert.

Kun je trouwens je nummer houden terwijl je iemand anders je contract laat overnemen? Het lijkt me van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Nu online
Ook bellen en internetten in het buitenland gaat bij de particuliere flex abonnementen 100% zeker uit de bundel.

Mijn ouders zijn net terug, na drie weekjes Kenia en hebben speciaal voor deze vakanties een flex SO abonnement. Hoewel de bel-, sms- en internetkosten in Kenia ruim €150 waren, was de rekening nog steeds maar €7,50. Alleen is de bundel geslonken naar €200. Even opnieuw sparen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39

Croga

The Unreasonable Man

Cerberus_tm schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:14:
Nou um, bellen en internetten in het buitenland vallen mooi buiten alle Flex-bundels.
Nope. *ALLES* valt binnen de bundel bij Flex.
Kun je trouwens je nummer houden terwijl je iemand anders je contract laat overnemen? Het lijkt me van niet?
nee. Nummerbehoud kan alleen bij het opzeggen van het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Okee, ik ben dom geweest: ik bel zelden in het buitenland, en toen ik op oude rekeningen keek zag ik dat bellen buitenland buiten de bundel was—maar ik heb het nog eens gecheckt, en dat kwam omdat ik sowieso die maanden meer had gebeld dan mijn bundel, dus niet omdat buitenland speciaal buiten de bundel valt. Mijn excuses.

Wel jammer dat je je nummer niet mee kunt nemen na contractovername (hoewel logisch); dan ben ik bang dat ik mijn Flex gewoon op ga zeggen, snik snik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Nu online
Cerberus_tm schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:03:
Okee, ik ben dom geweest: ik bel zelden in het buitenland, en toen ik op oude rekeningen keek zag ik dat bellen buitenland buiten de bundel was—maar ik heb het nog eens gecheckt, en dat kwam omdat ik sowieso die maanden meer had gebeld dan mijn bundel, dus niet omdat buitenland speciaal buiten de bundel valt. Mijn excuses.

Wel jammer dat je je nummer niet mee kunt nemen na contractovername (hoewel logisch); dan ben ik bang dat ik mijn Flex gewoon op ga zeggen, snik snik.
Je wilt dus per se je numer behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
TweakersOnly schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:05:
[...]

Je wilt dus per se je numer behouden?
Ja sorry, zou het heel vervelend vinden om van nummer te moeten veranderen na zoveel jaren (en ik neem niet aan dat iemand me honderden euro's gaat betalen voor zoiets, wat trouwens een belachelijk idee zou zijn). Er komt vast wel ooit weer een ander abonnement met vergelijkbare flexibiliteit.
Pagina: 1