Naar aanleiding van dit bericht ben ik zelf eens gaan kijken naar mijn lopende verzekeringen en kwam daar veel "onnodige" verzekeringen tegen.
Ikzelf kwam door dit gezoek erachter dat ik nog steeds een WA+all-risk verzekering had lopen voor mijn 10 jaar oude Golf. Gezien de dagwaarde van de auto, heb ik deze vandaag terug gezet naar een WA+beperkt casco.
Ik kwam echter nog meer verzekeringen tegen, die op jaarbasis toch snel honderden euro's gaan kosten.
Nu zou ik graag jullie mening horen over verzekeringen zoals daar zijn:
- fietsverzekering
- telefoonverzekering
- garantieverzekering voor bijvoorbeeld een nieuwe koelkast (uitbreiding van de garantie)
- annuleringsverzekering bij reisvakantie, ook bij last minute?
- garantie uitbreidingen bovenop Bovag garantie bij aankoop van "nieuwe" tweede-hands auto's
- verzekeringen die jullie hebben, maar die misschien toch meer een emotionele verzekeringen zijn, dan een rationele verzekeringen.
Ikzelf kwam door dit gezoek erachter dat ik nog steeds een WA+all-risk verzekering had lopen voor mijn 10 jaar oude Golf. Gezien de dagwaarde van de auto, heb ik deze vandaag terug gezet naar een WA+beperkt casco.
Ik kwam echter nog meer verzekeringen tegen, die op jaarbasis toch snel honderden euro's gaan kosten.
Nu zou ik graag jullie mening horen over verzekeringen zoals daar zijn:
- fietsverzekering
- telefoonverzekering
- garantieverzekering voor bijvoorbeeld een nieuwe koelkast (uitbreiding van de garantie)
- annuleringsverzekering bij reisvakantie, ook bij last minute?
- garantie uitbreidingen bovenop Bovag garantie bij aankoop van "nieuwe" tweede-hands auto's
- verzekeringen die jullie hebben, maar die misschien toch meer een emotionele verzekeringen zijn, dan een rationele verzekeringen.
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett