[Sony BDV-N590] Geluid valt willekeurig weg voor 0.5 seconde

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-06 15:46
Betreffend systeem: http://www.sony.nl/produc...ith-blu-ray-disc/bdv-n590

Aangezien het voetbal nu aan de gang is maak ik uiteraard gebruik van de HD zender Nederland 1. Hierbij loop ik echter tegen een probleem aan.

Volledig willekeurig valt om de 15-20-30 seconde voor 0.5-1 seconde het geluid weg, wat ontzettend storend is. Ik dacht eerst dat dit aan mijn TV lag (Philips), maar op de TV luidsprekers is het geluid zonder onderbrekingen.

Nu het meest aparte: dit komt enkel voor op de zenders Nederland 1 en 2 HD van UPC via CI+. Dit is enkel wanneer het geluid via het home-cinema systeem gaat. De rest van de zenders geeft geluid zonder onderbrekingen.

Het systeem is via HDMI aangesloten op de HDMI Out ingang van het Sony systeem. Ik heb al geprobeerd om te spelen met de instellingen. Het uitzetten van automatisch detecies, 'Smart Sound Aan' veranderen in Dolby Digital of DTS, dit alles mag niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
Nog een prachtige toevoeging: tijdens de reclame is er niets aan de hand. Meest bizarre probleem wat ik ooit tegen ben gekomen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 15:55
Je gebruikt dus de ARC om het geluid van je TV naar de receiver te sturen, begrijp ik dat goed?

Hiervoor worden twee pinnen gebruikt, waarvan één eerst ongebruikt was, en de andere is gecombineerd met netwerk en hotplug detect.
Het kan dus zijn dat daar iets mis gaat, HPD kan je niet uitzetten, maar dat is ook niet noodzakelijk, het kan wel zo zijn dat als je maar één van de twee apparaten op een netwerk hebt aangesloten, dat het netwerk roet in het eten gooit. Dat de communicatie dan heel even stopt om een groot netwerk pakket over te gooien.

Dit zou je in principe niet mogen merken, maar praktijk valt nog wel eens anders uit dan de theorie. Zeker bij de goedkopere kabels. (kom maar met het zilveren kabels topic ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
Ik heb geen idee wat ARC is, maar zo te zien gebruik ik dat ja ( ftp://ftp.vaio-link.com/p...onsumer/4418144122_NL.PDF ).

Wat bedoel je precies met netwerk? Antenne aansluiting, of daadwerkelijk een Ethernet aansluiting? De receiver ontvangt dus inderdaad geen direct signaal van een TV antenne, enkel voor de radio.

Ik zal eens gaan proberen om een andere HDMI kabel te gebruiken (ik weet zo uit m'n hoofd even niet welke er nu in zit... een goldplated( :9 ) action kabel of een wat degelijkere. Anders zal ik eens proberen om het geluid via een andere HDMI poort te laten lopen zodat de ARC(OUT) uitgang alleen signaal uitstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
trix0r schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:31:
Ik heb geen idee wat ARC is, maar zo te zien gebruik ik dat ja ( ftp://ftp.vaio-link.com/p...onsumer/4418144122_NL.PDF ).

Wat bedoel je precies met netwerk? Antenne aansluiting, of daadwerkelijk een Ethernet aansluiting? De receiver ontvangt dus inderdaad geen direct signaal van een TV antenne, enkel voor de radio.

Ik zal eens gaan proberen om een andere HDMI kabel te gebruiken (ik weet zo uit m'n hoofd even niet welke er nu in zit... een goldplated( :9 ) action kabel of een wat degelijkere. Anders zal ik eens proberen om het geluid via een andere HDMI poort te laten lopen zodat de ARC(OUT) uitgang alleen signaal uitstuurd.
ARC staat voor Audio Return Chanel. Dus het geluid van je tv naar je receiver via de HDMI kabel.
Met netwerk bedoel ik idd Ethernet.
Het ethernet kanaal is ervoor bedoeld dat je maar één apparaat in je HDMI setup op een bedraad netwerk hoeft aan te sluiten om op alle apparaten een internet connectie te hebben. Handig, maar het gaat dus over dezelfde draden als ARC. Dat kan bij goedkoop geproduceerde kabels af en toe een probleem opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
Maarce schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:53:
[...]

ARC staat voor Audio Return Chanel. Dus het geluid van je tv naar je receiver via de HDMI kabel.
Met netwerk bedoel ik idd Ethernet.
Het ethernet kanaal is ervoor bedoeld dat je maar één apparaat in je HDMI setup op een bedraad netwerk hoeft aan te sluiten om op alle apparaten een internet connectie te hebben. Handig, maar het gaat dus over dezelfde draden als ARC. Dat kan bij goedkoop geproduceerde kabels af en toe een probleem opleveren.
Hm, ok! Dus mijn TV heeft ook internet verbinding zodra ik daar de kabel uit haal omdat de receiver al verbinding heeft?

In ieder geval alvast bedankt voor de heldere uitleg in de mooie wereld van HDMI :). Ik ga er mee aan de gang en hoop dat ik het op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
:'(

Het heeft niet mogen baten helaas. Ik heb als eerste Ethernet in 1 van de apparaten geprobeerd, zonder resultaat. Daarna een andere HDMI kabel, nog steeds hetzelfde issue. Uit eindelijk zonder Ethernet in beide apparaten, nog steeds hetzelfde.

Ik wil best nog een andere HDMI kabel proberen. Wat zijn hier aanraders voor? Overal staat eigenlijk wel bij 'HDMI 1.4' en 'highspeed' terwijl ze hooguit een 10'tje zijn. De duurste in de pricewatch zijn van Hama, voor 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
trix0r schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:42:

Het heeft niet mogen baten helaas. Ik heb als eerste Ethernet in 1 van de apparaten geprobeerd, zonder resultaat. Daarna een andere HDMI kabel, nog steeds hetzelfde issue. Uit eindelijk zonder Ethernet in beide apparaten, nog steeds hetzelfde.

Ik wil best nog een andere HDMI kabel proberen. Wat zijn hier aanraders voor? Overal staat eigenlijk wel bij 'HDMI 1.4' en 'highspeed' terwijl ze hooguit een 10'tje zijn. De duurste in de pricewatch zijn van Hama, voor 40 euro.
Dan is het idd lastiger, ik zou eens goed kijken naar je instellingen, waarschijnlijk maak je geen gebruik van CEC (consumer electronics control) waarbij één apparaat alle andere aanstuurt, dit kan ook nog wel eens in de weg zitten.
Dat zou ik zo ver mogelijk uitzetten, ook andere link instellingen goed bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:25
trix0r schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:42:

Kijk anders eens voor de HDMI kabels van AudioQuest, die zijn €29,- voor 1m, ze zijn wel te vinden bij de wat bekendere (web)audio shops. o.a. Hifi-Corner en Hi-Stands.eu (sorry dat ik hier beetje reclame maak).
Maar ik moet eerlijk zeggen het zijn geen hele dure kabels maar ze zijn van goede kwaliteit is mijn eigen conclusie na eigen ervaringen.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:26
Annuk schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 12:40:
[...]

Kijk anders eens voor de HDMI kabels van AudioQuest, die zijn €29,- voor 1m, ze zijn wel te vinden bij de wat bekendere (web)audio shops. o.a. Hifi-Corner en Hi-Stands.eu (sorry dat ik hier beetje reclame maak).
Maar ik moet eerlijk zeggen het zijn geen hele dure kabels maar ze zijn van goede kwaliteit is mijn eigen conclusie na eigen ervaringen.
29 euro voor 1 meter? Dat is wel een stuk duurder dan nodig. Laatst heb ik zelf nog 5 meter HDMI 1.4 kabel gekocht, voor 7 euro. En dat was al de hogere kwaliteits uitvoering

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Pagina: 1