Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Youtube (soms) traag in Chrome en Firefox, niet in IE

Pagina: 1
Acties:

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:30

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem waar ik niet uit kom.

Ik heb al een tijdje last van (soms) niet of heel traag ladende Youtube filmpjes in Chrome. Sommige doen het prima, anderen blijven maar bufferen. Alleen in de allerlaagste kwaliteit (240) draait het zonder haperen, maar dat ziet er niet uit. Bovendien is het niet met alle filmpjes zo, alleen bij sommige.

Ik ben dus gaan troubleshooten. Speedtest geeft het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
 Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland  Klaar    1216.4 KByte/sec
                (=9731 kbps)
    Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen  Klaar    154.2 KByte/sec
                (=1234 kbps)
    Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland.    Klaar    926.0 Conn/min

Dat zou ruim voldoende moeten zijn.

Ik heb 2 video's waar het reproduceerbaar mee gebeurt:
YouTube: QI - Season 2, Episode 7: Biscuits
YouTube: Red Hot Robert Gordon Rob Stoner Link Wray Punk Rock 1978 BillyLeeRiley 57 Billy TheKid Emerson 1954

Als ik de filmpjes in Firefox open, blijven ze ook steeds bufferen.

Uit pure ellende IE geprobeerd, en daar spelen de filmpjes wél goed af. En toen brak mijn klomp en besloot ik hier hulp te vragen, want ik kan niks bedenken waarom ze in zowel FF als Chrome niet vloeiend afspelen (ik zit minutenlang te wachten tot er weer een stukje gebufferd is) maar in Internet Explorer spelen ze wél vloeiend af.

Ik heb binnen Chrome alle Extensions al uitgeschakeld, en mijn cache gecleard, maar dat werkt ook niet.

Kortom: sommige filmpjes spelen alleen zonder bufferen af in de laagste resolutie (240), BEHALVE in Internet Explorer.

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:30

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
Update:

in Internet Explorer doe ik wél mee aan de HTML5 trial, in Chrome en Firefox níet.

Ik doe nu in Chrome en Firefox ook mee aan de HTML5-trial, en het laadt een stuk beter.
Geen idee waarom in in IE wél, en in FF en Chrome niet in de HTML5 trial zat.
Ook geen idee waarom specifieke filmpjes het niet goed doen in Flash, en anderen wel.

Wat mij betreft slotje, maar misschien dat iemand nog iets aan deze oplossing heeft.