[ASP.net] Inhoud veranderen in Placeholders

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 23:00
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een website voor mijn ouders gemaakt, in HTML, maar telkens zij hem willen aanpassen bellen ze me op, om een punt achter een zin te veranderen (bij wijze van spreken).
Nu, zou ik hem willen aanpassen naar ASP, zodat zij met een login zelf hun inhoud, bv in de placeholder kunnen beheren, zonder echt code te moeten doorzoeken/ aanpassen e.d.
Is dit mogelijk?

[ Voor 10% gewijzigd door MatthiasH op 11-06-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 21:09
Gewoon een CMS erachter zetten dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
Dankjewel!
Kan dit dan via een CMS ook gewoon in HTML?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Alles kan. Maar je kan zelf een simpel CMS schrijven in ASP, en dan gewoon de velden die je placeholder noemt, ophalen uit een database, net als het menu. Dat kan gewoon html zijn, maar normaal gesproken pak je daar een editor zoals tinyMCE voor, zodat je een beetje als Word je tekst kan opmaken.
Als ik google naar ASP cms, krijg ik Umbraco, misschien dat je daar iets mee kan. Maar waarschijnlijk moet je dan wel je site aanpassen, zodat het een template wordt voor Umbraco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
Ik had Umbraco ook al gevonden, maar dit is enkel ASP, dus moet ik nog even wachten om dit te gebruiken, heb nu enkel een Linux-server, die geen ASP ondersteunt. Bedankt voor je kennis, hier kan ik wel verder mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Als je een linux server hebt kun je even goed een CMS nemen dat op bijvoorbeeld php steunt. Zolang je dan geen specifieke dingen voor je CMS wilt wijzigen, maakt het toch niet uit waarop het draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:16
Enkele cms'en zijn, wordpress, drupal, silverstripe, joomla.
Het hangt er allemaal een beetje vanaf, wat voor iets je wilt, met silverstripe heb ik prima ervaring voor een zéér simpele site. Maar het werkt uitstekend. (Heeft ook een upload functie).
Er zijn veel templates voor te vinden, die moet je wel handmatig installeren, maar dat is niet zo tricky.
Een heel groot nadeel aan silverstripe is dat je er niet veel aan kan veranderen. Je kan er geen eigen PHP code op draaien. (Daarom dat ik er ook van afgestapt ben)
Je kan je eigen CMS gaan schrijven, maar dat lijkt me wel veel werk, en het enig voordeel dat dit heeft is dat je je HTML code kan behouden.

EDIT; Ik zie in je gallery dat je PHP/HTML/CSS/javascript kan, dan moet zo'n CMS bouwen geen probleem zijn lijkt me.

[ Voor 8% gewijzigd door LEDfan op 11-06-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Waarom zeg je dan dat je hem wil aanpassen naar ASP in je eerste post?
Als het enige wat je wil doen is dat je tekst kan invullen en weergeven, dan kan je dat met een paar simpele php pagina's (voor CRUD handelingen) ook wel in elkaar flansen.
Pagina: 1