• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik heb sinds kort een GTX 590 en loop tegen een vreemd probleem aan. Gamen gaat uitstekend met deze kaart en geeft de performance die je mag verwachten. Ungine heaven 2,5, 3.0 en 3Dmark 11 willen echter niet draaien op deze kaart. Opstarten gaat zoals normaal maar in het loading scherm krijg ik zwarte strepen door het beeld heen en blijft de boel hangen.

Ik ga er vanuit dat dit een driver of DX probleem is. Een schone windows installatie ( zonder update's) verhelpt het probleem. Ik kan dan met alle drivers die ik heb geprobeerd een benchmark draaien en krijg dan ook de scores die ik verwacht. Als ik windows eenmaal helemaal heb geupdate is het probleem terug.

In Dirt 2 en 3 zie ik ook af en toe een streep door het beeld komen in de tussenfilmpjes, in game geen enkel probleem, net als bij alle andere games die ik heb geprobeerd ( Metro 2033, Crysis1&2, BF3 enzzz)

Ik heb er dus in real life geen enkel probleem mee, gamen en zo werkt meer dan prima en benchmarks vind ik verder toch stom :-), maar zoek toch naar een oplossing, Ik hou niet van onverklaarbare eigenaardigheden op mijn pjoeter.

iemand een idee waar ik zou kunnen beginnen met zoeken? DX al opnieuw geinstaleerd en vele drivers geprobeerd, google weet het ook niet :-(

Rest van de hardware

I7 950
12 GB Kingston HyperX 1600 MHZ
vertex2 SSD
OCZ ZX 850 watt

[ Voor 3% gewijzigd door udybees op 11-06-2012 16:20 ]

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Heeft niets met windows te maken, strepen, dus artifacts betekent gewoon dat de kaart kapot is. Vooral die GTX590 kaarten hebben er snel last van!

Probeer eens met 1 chip te draaien en schakel SLI eens uit... mischien kan je met 1 chip door het leven

[ Voor 18% gewijzigd door A87 op 11-06-2012 18:23 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-02 11:34
Lias schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:22:
Heeft niets met windows te maken, strepen, dus artifacts betekent gewoon dat de kaart kapot is. Vooral die GTX590 kaarten hebben er snel last van!

Probeer eens met 1 chip te draaien en schakel SLI eens uit... mischien kan je met 1 chip door het leven
Hij koopt die dure kaart niet om vervolgens op 1 GPU te draaien. Hij kan hiermee eventueel checken of het probleem zich dan ook nog voor doet. Aangezien hij de kaart pas kort heeft stel ik voor er mee terug naar de winkel te gaan.

• udybees
Ik snap de redenering, maar stuk is die kaart zeker niet. gamen gaat uitstekend, en ook het draaien van benchmarks is geen probleem maar dat laatste lukt alleen niet onder een volledig geupdate windhoos

• udybees
Opgelost! het blijkt de AMBX software te zijn die roet in het eten gooide! de boel uitgezet in apparaatbeheer en nu al een flink aantal keren met succes de benchmarks gedraaid.